De ce a fost amendata Conventia asupra circulatiei rutiere?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce a fost amendata Conventia asupra circulatiei rutiere?
De ce a fost amendata Conventia asupra circulatiei rutiere?
de Manager.ro la 21 Mai. 2014
Urmareste-ne pe Google News
conventia asupra circulatiei rutiereamendamentautomobile fara sofermercedes s-classgoogle

In cele din urma, desi proiectul dezvoltat de Google este cel mai cunoscut, se pare ca Europa va fi cea in care vom vedea circuland primele masini autonome. Germania, Italia, Franta, Austria si Belgia au contribuit luna trecuta la semnarea discreta a unui amendament la un tratat al Natiunilor Unite care va permite automobilistilor sa-si lase masina sa conduca in locul lor.

Amendamentul propus vizeaza articolul 8 din Conventia asupra traficului rutier de la Viena (din 8 noiembrie 1968), care stipuleaza ca "Fiecare sofer va trebui sa fie capabil in orice moment sa-si controleze vehiculul sau sa-si dirijeze animalul". Modificarea prevede ca o masina automotoare va putea conduce un vehicul singura, cu conditia ca un sofer sa aiba capacitatea de a prelua controlul in orice moment. Conventia de la Viena a fost semnata de 72 de tari, intre care tarile din Europa, Mexic, Chile, Brazilia si Rusia, dar ea nu se aplica in SUA, in Japonia sau in China.
Constructorii europeni de automobile sunt foarte implicati, pentru ca multi dintre ei sunt pe cale sa dezvolte tehnologii legate de vehiculele autonome. Ei estimeaza chiar ca vor depasi pionierii americani precum Google si ca vor fi primii care vor comercializa masini autonome. Aceasta incredere vine din faptul ca, spre deosebire de startup-urile din Silicon Valley, constructorii europeni au cunostinte mai extinse in ingineria, fabricatia si marketingul automobilelor.
 
In 2040, trei masini din patru vor circula fara sofer
Constructorii germani sunt deosebit de avansati in acest domeniu, iar Audi, Mercedes-Benz, BMW, precum si Bosch si Continental, lucreaza la aceste tehnologii.

Mercedes a creat, de exemplu, un radar capabil sa scaneze drumul inaintea si inapoia vehiculului, cu ajutorul unor camere video, si sa comande depasirea unui camion fara ca aceasta sa necesite interventia soferului. Compania vizeaza acum sa adauge alte functionalitati, precum automatizarea stationarii, conducerea automata cu opriri si porniri frecvente si conducerea pe autostrada. Constructorul doreste sa ajunga la conceperea unor vehicule al caror software va putea fi actualizat regulat, asa cum sunt acum aplicatiile de smartphone.
In august 2013, o limuzina S-Class a parcurs distanta de 103 kilometri care separa Mannheim de Pforzheim fara interventie umana (video). Aceasta parte de drum nu a fost aleasa intamplator: este vorba de strada Bertha Benz, botezata dupa numele primei persoane care a condus in 1888 un automobil pe distanta lunga (si care era chiar sotia inventatorului automobilului, Carl Benz).
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AihC5flC-38
"Am dezvoltat o masina care poate conduce in mod autonom. Acum trebuie sa urmeze cadrul legal", a declarat purtatorul de cuvant al grupului Daimler.
In iunie 2011, Nevada a fost primul stat american care a adoptat o lege pentru a autoriza circulatia masinilor autonome. In septembrie 2012, California a luat o masura asemanatoare.
Conform Institutului de Inginerie Electrica si Electronica (IEEE), in anul 2040, 75% din masinile aflate in circulatie vor fi masini fara sofer.
Sursa: Express.be

Ultimele NOUTATI

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x