Google a obtinut patentul pentru masina fara sofer

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Google a obtinut patentul pentru masina fara sofer Google a obtinut patentul pentru masina fara sofer
de Manager.ro la 19 Dec. 2011
Urmareste-ne pe Google News
googlemasina fara soferautonimiecondusvehiculfunctionaredetectorobiecte

Automobilele care se conduc singure sunt cu un pas mai aproape de realitate: Google a obtinut patentul pentru "tranzitia de la un vehicul condus in mod mixt la mod autonom". Mai precis, cei de la Google au brevetat modul de functionare al vehiculelor autonome.

Pana in prezent, reprezentantii corporatiei americane nu au prezentat nicio informatie despre filozofia din spatele automobilelor autonome pe care incearca sa le dezvolte, semn ca acest proiect este extrem de important pentru Google.

"Pista de aterizare"

Tehnologia functioneaza in felul urmator: vehiculul identifica o zona, numita "pista de aterizare", care ii furnizeaza informatii privind locul in care poate opri si cat sa se deplaseze, dupa care un al doilea set de senzori detecteaza obiectele inconjuratoare, cum ar fi arborii, lampadarele si alte elemente des intalnite la marginea drumului.


In baza acestor informatii, o unitate centrala opereaza comenzile vehiculului pentru a indeplini sarcina ceruta de utilizator. Potrivit patentului, "pista de aterizare" poate fi un simplu marcaj pe sosea, desi sistemul in sine va functiona in baza unor parametri mai precisi.

Viitorul tehnologiei este nelimitat, din moment ce Google detine si diverse programe software si aplicatii prin care poate programa trasee si detine detalii amanuntite in baza programului de StreetView.

Cine este responsabil in caz de accident?

In viitor, conducatorii auto ar putea sa selecteze o imagine de pe Picasa si sa seteze vehiculul sa ii duca in respectivul loc. Mai mult decat atat, ar fi posibila programarea vehiculului sa abordeze un traseu fara sofer si sa astepte pasagerul la un punct prestabilit.

Deoarece Google a dezvoltat un sistem de operare, partea de programare a traseului ar putea fi implementata si pe un smartphone. Urmatoarea problema a celor de la Google este implementarea unui cadru legislativ pentru noua lor tehnologie, respectiv stabilirea unui responsabil in cazul in care se intampla ceva cu un automobil controlat de un computer si exista pagube materiale sau alte consecinte ale unui accident.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x