Iarta-i, Doamne, ca nu pot sa faca autostrazi!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Iarta-i, Doamne, ca nu pot sa faca autostrazi!
Iarta-i, Doamne, ca nu pot sa faca autostrazi!
de Vlad Strunescu la 25 Iul. 2019
Urmareste-ne pe Google News
lipsa autostrazi romaniadrumuri romaniarazvan cucconstructii autostrazi

Construirea unui drum "de mare viteza", care sa lege provinciile istorice ale Romaniei se dovedeste o incercare mult mai grea decat insasi Marea Unire, de acum aproape 101 ani.

Actualul ministru al Transporturilor, domnul Razvan Cuc, si-a fixat drept obiectiv pentru 2019 darea in folosinta a 100 de kilometri de autostrada. Cu toate acestea, nu va fi prea aspru cu domnia sa, in caz ca nu atinge aceasta tinta.
 
"Dumneavoastra, cei din presa, tot timpul vreti sange. Daca ma luam dupa promisiunile antreprenorilor, probabil as fi anuntat 140 de kilometri, dar m-am uitat la ce se poate finaliza si am anuntat 100 de kilometri. 
 
Dar, daca acesti kilometri constat ca nu evolueaza, desi nu vad motivele, pentru ca nu sunt niciun fel de bariere administrative, este doar o problema de mobilizare, cu siguranta nu astept sa mentin promisiuni desarte si voi lua masuri asa cum trebuie cu constructorii", a spus ministrul.
 
Pentru ca ziaristii prezenti la conferinta de presa in care domnul Cuc facea aceste declaratii nu s-au uitat la ipotetica suta de kilometri ca la Marele Zid Chinezesc, au insistat ca e cam putintel, pentru setea de autostrazi a romanilor.
 
Circumspect ca la inceperea primului sau mandat - cand a refuzat sa promita vreun kilometru de autostrada intr-o anumita unitate de timp - domnul ministru a invocat posibilele precipitatii. 
 
"Va intreb un lucru: daca, de acum inainte, trei luni de zile, ploua incontinuu, ce pot sa fac eu? Sa-I cer Lui Dumnezeu sa-si puna mandatul pe masa?" - a spus Cuc. 
 
Asadar, v-ati fi gandit ca in calea... cailor de asfalt numite autostrazi se pune vremea insasi si ca Dumnezeu ar avea vreun mandat de constructor sau ceva care vegheaza sa straluceasca mereu Soarele-n drumurile noastre toate?
 
Cand, in anii de dinaintea si in cei de dupa Al doilea razboi mondial, cand s-au construit autostrazi in Germania, in Franta, o fi fost tot timpul senin? Ani de zile, timpul a ramas blocat pe anotimplul vara? 
 
Sau, la noi, inainte de 1989, cand cu mijloacele tehnice, banii, vointa politica de atunci a fost construita autostrada Bucuresti-Pitesti si a fost inceputa autostrada Bucuresti-Constanta, nu a cazut strop de ploaie? 
 
In tarile nordice ploua? Ploua la greu. La fel de greu cum ai parte de zile insorite. Cum or fi reusit aia sa construiasca autostrazi? 
 
Poate nu degeaba fiecare dintre ele are steaguri cruciate… Poate pe ele le iubeste Dumnezeu si a amanat Potopul pentru a le da ragaz sa toarne pretioasa mixtura asfaltica in forma de drumuri si poduri.
 
Sau poate i-a ajutat Moise, despicand apele ca sa construiasca ei Drumul Atlanticului (foto).
 
Poate ca, in urmatoarele luni de zile, in Romania, va turna cu galeata sau cu pipeta, poate - Doamne fereste! - va da grindina din septembrie sau pamantul va crapa de sete.
 
Cert este ca, in viitorul apropiat (spre indepartat), cateva milioane de soferi din tara asta si din altele dar care nu pot circula civilizat pe aici, vor ramane plouati din cauza secetei de autostrazi.
 
In afara de asta, tare mi-e teama ca nu Dumnezeu, ci o cu totul alta divinitate, mult mai mica, mult mai neinsemnata, are in grija construirea de autostrazi in Romania. Numele ei este... Sfantu' Asteapta.

Foto: pinterest.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x