Conform datelor publicate de specialistii din cadrul Jato Dynamics, vanzarile la nivel global de pe piata auto din luna martie au scazut cu nu mai putin de 39 de procente, in intreaga lume fiind comercializate numai 5.5 milioane de unitati. Chiar daca la prima vedere poate parea un numar nu foarte rau pentru aceasta perioada, statisticile din istoria recenta ne demonstreaza exact contrariul! Mai exact, in luna martie a acestui an a fost inregistrat cel mai mare declin din ultimii 40 de ani ai vanzarilor de masini la nivelul unei singuri luni, ceea ce este cu adevarat ingrijorator pentru intreaga industrie.
Asa cum spuneam si in randurile anterioare, situatia in care se regaseste la aceasta ora industria auto la nivel global este una delicata, cifrele nearatand prea bine nici in prima luna a anului, atunci cand epidemia de coronavirus era prezenta numai in China. Potrivit spuselor lui Felipe Munoz, unul dintre specialistii din cadrul Jato Dynamics, trendul descendent care este remarcat acum pe piata auto nu este cauzat doar de restrictiile de circulatie impuse in ultimele doua luni in marea majoritate a tarilor lumii. Munoz sustine totodata ca intreaga industrie auto este afectata acum de incertitudine, aceasta problema aparand in peisaj chiar inaintea pandemiei.
Cifrele nu arata foarte bine nici daca vorbim despre primul trimestru al acestui an, industria auto confruntandu-se cu vanzari destul de modeste chiar si inainte ca aceasta criza a pandemiei de coronavirus sa loveasca in toate colturile lumii. Astfel, conform analizelor realizate de cei de la Jato Dynamics, vanzarile totale de masini au inregistrat in primul trimestru al anului curent un declin de 26% la nivel global in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. In aceste conditii, in intreaga lume au fost vandute in intervalul ianuarie - martie un numar de 17.42 de milioane de autoturisme.
Tot cei de la Jato Dynamics scot in evidenta prin analizele realizate ca piata auto europeana este cea mai afectata de aceasta criza care a lovit intreaga lume. Astfel, la nivelul lunii martie, Europa a fost afectata cel mai mult, raportand cel mai mic nivel al vanzarilor din ultimii 38 de ani. Ce este insa extrem de interesant in aceasta luna martie la nivel european face referire la apetitul clientilor de pe Batranul Continent asupra masinilor electrice.
Mai exact, segmentul masinilor electrice a reusit sa inregistreze in luna martie o cota de piata de nu mai putin de 17.4%, ceea ce reprezinta un record. Desigur, aceasta cota de piata la nivel record este inregistrata pe fondul unor vanzari foarte slabe la nivel general, insa, chiar si asa, acest lucru merita remarcat. De asemenea, masinile electrice s-au bucurat de un succes remarcabil in primul trimestru al acestui an si in China!
Ultimele NOUTATI
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si