Industria pieselor auto are o cifra de afaceri de doua ori mai mare decat productia de autoturisme

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Industria pieselor auto are o cifra de afaceri de doua ori mai mare decat productia de autoturisme Industria pieselor auto are o cifra de afaceri de doua ori mai mare decat productia de autoturisme
de Manager.ro la 04 Iul. 2011
Urmareste-ne pe Google News
industria autodaciacifra de afaceriford craiovainvestitiicodul muncii 2011

Industria auto romaneasca a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 10 miliarde euro, insemnand 8% din PIB, a anuntat Constantin Stroe, presedintele ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania), in cadrul dezbaterii "Automotive Leaders Power Breakfast", organizata de publicatia The Diplomat in data de 29 iunie.

"Toti care se refera la industria auto au in vedere doua fabrici - Automobile Dacia Pitesti si Ford Craiova. Este gresit pentru ca cifra de afaceri rezultata din industria componentelor auto este de doua ori mai mare fata de cea rezultata din produsele auto finite. Acest lucru arata clar ca industria componentelor auto are un potential urias, dar care este inca neexploatata", a spus Stroe.

Factorii de atractivitate a investitiilor in aceasta industrie sunt, potrivit presedintelui ACAROM, succesul uzinelor Dacia si Ford, costul mic al fortei de munca din tara noastra, adoptarea noului Cod al Muncii, pozitia geo-economica a Romaniei si ajutoarele de stat. "In privinta costului cu forta de munca, estimez ca in Romania nu va fi depasit niciodata nivelul de 30% din costul fortei de munca al tarilor din vestul Europei. De exemplu, in februarie 2010 o ora de lucru costa 3,6 euro brut, in timp ce in Germania, costul pe o ora al fortei de munca era de 39 de euro", precizeaza Stroe.

Constantin Stroe a confirmat si faptul ca producatorul francez Renault va inaugura un centru de productie in Tanger, Maroc, unde se vor construi Dacii. "De ce nu s-a facut aceasta fabrica in Romania? Pentru ca nu exista in lume uzina care sa produca 700.000 de unitati pe an. Vom produce modele Dacia in Maroc, insa vor fi utilizate componente romanesti".


In privinta ajutoarelor de stat, Executivul roman asigura finantarile pentru investitii de tip greenfield de 1,5 miliarde de euro. Schema seamana cu accesarea fondurilor europene. "Am putut observa un real interes din partea companiilor care opereaza in industria auto, de ansamble si subansamble auto pentru acest gen de finantare", subliniaza Iulian Sorescu, Financial Advisor la compania Noerr. "Avem in derulare, in prezent, peste 1.000 de proiecte finantate in zona de IMM-uri, fonduri care au fost deja consumate. Pe de alta parte, exista un buget total de un miliard de euro acordat pentru companiile care au peste 50 de angajati si care acopera finantari de minim 5 milioane de euro. Pana acum, din acest buget s-a consumat aproximativ 20% cu astfel de finantari". Companiile pot beneficia de finantare si in aproximativ sase luni de la depunerea proiectului propriu-zis.

"Cu o pondere de 12,4% din totalul exporturilor romanesti, industria auto ocupa locul 2 ca volum dupa echipamente electrice, electronice si telecomunicatii", explica Mihai Ionescu, presedintele ANEIR (Asociatia Nationala a Exportatorilor si Importatorilor din Romania). "Din punct de vedere al dinamicii, sectorul auto ocupa tot locul 2, cu o crestere de 65,1% in 2010 fata de 2008, pe primul loc situandu-se industria farmaceutica cu o crestere de 267,8% in 2010 fata de 2008".

Aceasta evolutie a conferit Romaniei locul 1 in Europa in privinta volumului de export. "Din cele 27 de tari ale UE, doar 7 state au depasit volumul din 2008. Romania este pe primul loc cu o crestere de 10,7%, in timp ce Marea Britanie se pozitioneaza pe locul 7 cu o crestere de 0,5%. Celelalte tari nu au reusit inca sa atinga in 2010 nivelul exporturilor din 2008", a mai spus Ionescu.

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x