Trendul de scadere nu trebuie insa sa ne sperie, aceeasi tendinta putand fi observata in prima luna a anului curent si pe alte piete auto de pe Batranul Continent. Spre exemplu, inmatricularile din Franta au scazut cu 13% in luna ianuarie, in timp ce inmatricularile din Germania si Marea Britanie au scazut cu 7 procente. Exista si o explicatie pentru care s-a ajuns la aceasta scadere generala pe piata auto europeana, multi producatori preferand sa inmatriculeze mai multe masini in ultima luna a anului trecut pentru a reduce efectele negative ale introducerii unor noi teste de emisii de la 1 ianuarie.
Conform datelor publicate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in Romania au fost inmatriculate in prima luna a anului 2020 un numar de 12.489 de masini noi. In comparatie cu perioada similara a anului precedent, numarul inmatricularilor de masini noi din tara noastra a scazut destul de puternic, cu 10.49%.
Aceasta scadere ii afecteaza destul de puternic si pe cei de la Dacia, producatorul auto cu sediul la Mioveni comercializand in luna ianuarie doar 3.570 de unitati. Totusi, chiar si in aceste conditii, Dacia ramane lider detasat pe piata auto din tara noastra, ceea ce nu poate reprezenta o surpriza pentru nimeni. Insa, nu putem sa nu remarcam ca producatorul roman a inregistrat o scadere extrem de puternica fata de luna ianuarie 2019, de nu mai putin de 32 de procente.
Evolutiile producatorilor prezenti pe piata auto din tara noastra din luna ianuarie pot fi caracterizate ca fiind diametral opuse, in special daca ne uitam la cifrele raportate de germanii de la Volkswagen. Constructorul german este pe locul secund in acest top, cu 1.341 de unitati comercializate in prima luna a anului. Astfel, vorbim despre o crestere puternica de 70 de procente in comparatie cu aceeasi luna ianuarie a anului trecut. Francezii de la Renault se regasesc pe ultima treapta a podiumului, cu 1.163 de unitati noi comercializate, in scadere cu peste 5 procente in comparatie cu luna ianuarie 2019.
O crestere semnificativa a fost raportata si de cehii de la Skoda, un constructor care este din ce in ce mai apreciat pe piata auto din tara noastra. Cehii au comercializat in prima luna a anului un numar de 1.028 de unitati noi, in crestere cu aproape 10 procente fata de aceeasi luna a anului trecut. Si Hyundai se poate lauda cu o luna ianuarie de exceptie pe piata din Romania, producatorul nipon raportant 884 de unitati vandute, ceea ce aduce cu sine o crestere de aproape 50%.
Asa cum spuneam si in randurile anterioare, o scadere a fost raportata si in ceea ce priveste numarul inmatricularilor masinilor la mana a doua. In luna ianuarie au fost inmatriculate 34.755 de unitati second-hand, cu 3.8% mai putine decat in aceeasi luna a anului precedent.
Ultimele NOUTATI
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Partenerii nostri
Ce se intampla daca depasesti 90 zile concediu medical. Drepturi si obligatii
CCC pentru tatal necasatorit - procedura si reglementari cheie
Ce software de gestiune sa alegi pentru restaurant in functie de specificul locatiei
Dividende interimare: Atentie la modificarea cotei de impozit pentru sumele neachitate!
Prescriptia obligatiilor fiscale: Cand se prescrie anul 2019
Te-ar putea interesa si