Istoria Papamobilului: Suveranul Pontif calatoreste intr-o masina cu geamuri antiglont

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Istoria Papamobilului: Suveranul Pontif calatoreste intr-o masina cu geamuri antiglont Istoria Papamobilului: Suveranul Pontif calatoreste intr-o masina cu geamuri antiglont
de Manager.ro la 23 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
istoriepapamobilpapa benedictpapa ioan paul al ii-leamasinacredinta

Papa Benedict XVI si-a inceput periplul prin tara natala, Germania. Dincolo de predicile Suveranului Pontif, presa a fost interesata si de Papamobilul sau, unul din cele mai luxoase si sigure vehicule din lume.

Papamobilul (nume neoficial, dar indragit de enoriasi) a fost lansat in anul 1930 si de-a lungul timpului a suferit numeroase schimbari de design si siguranta. In functie de tara in care merge, de anul si nivelul de risc inregistrat, Papa a calatorit in masini diferite, de la un autobuz la o masinuta de golf. Mai mult, in cadrul unei vizite efectuate in Marea Britanie, Papa a folosit un camion modificat (Papacamion?).



Nu stim ce rezerva viitorul celei mai sfinte masini de pe planeta. Exista zvonuri privind posibila achizitie de catre Vatican a unei masini electrice, mult mai prietenoase cu mediul inconjurator, in care Suveranul Pontif sa calatoreasca rapid, sigur si confortabil.




Varianta originala (1930)
– Cand insusi Papa descrie un lucru ca fiind "miracol", inseamna ca este intr-adevar impresionant. Pentru Papa Pius XI, masina Mercedes construita in anii ’30 pentru Sfintia Sa a reprezentat "un miracol". Automobilul nu dispunea de centuri de siguranta sau claxon, fiind o versiune mai lunga a modelului Nurburg 460. A insemnat inceputul unei colaborari frumoase intre Mercedes si Vatican. De-a lungul timpului, prestigiosul constructor auto german a construit nu mai putin de 12 Papamobile.



Varianta cu trapa (1960)
– In 1960, Mercedes a furnizat o versiune imbunatatita a Papamobilului, odata cu lansarea modelului Landaulet. Masina a fost lungita ceva mai mult, dar inovatia "venea de sus". Acoperisul si spatele automobilului erau decapotabile, astfel incat Papa putea saluta in voie multimea de oameni. Versiunea din fotografie este un Landaulet din 1965.



Limuzina (1967)
– In 1967, Mercedes a lungit si mai mult limuzina responsabila cu transportul Suveranului Pontif. Automobilul avea sase locuri si dispune de trapa.






O noua provocare (1980)
– Papa Ioan Paul al II-lea a primit un Papamobil mai puternic, modelul Mercedes G230 din 1980. Acesta este primul Papamobil cu tron, pe care Suveranul Pontif se putea aseza, pentru a saluta credinciosii.





Varianta franceza (1981)
– Peugeot a oferit Papei o masina destul de incomoda, care semana cu un acvariu. In plus, Suveranul nu avea un tron pe care sa se aseze (sa nu uitam de varsta inaintata a Papei, care-l predispunea la oboseala). Papa Ioan Paul al II-lea a vizitat Lyon-ul la bordul acestui Peugeot.




Varianta spaniola (1982)
– In 1982, Papa Ioan Paul al II-lea a mers intr-un Fiat Panda, destul de fragil.







Buggy antiglont (1982)
– Dupa tentativa de asasinat asupra Papei Ioan Paul al II-lea din 1981, petrecuta la Roma, designerii au dotat Papamobilul cu geamuri antiglont. Modelul de fata a fost construit pentru o calatorie a Papei in Marea Britanie (1982).





Dubita (1987)
– In timpul unei vizite in Chile, Papa Ioan Paul al II-lea a calatorit intr-o dubita.








Autobuzul (1999)
– Papa a vizitat Mexicul in 1999 la bordul acestui autobuz.








Intoarcerea celor de la Mercedes (2002)
– Papamobilul antiglont a fost utilizat de Papa pana la moartea sa. Benedict XVI a mostenit masina de la raposat, dar nu pentru multa vreme…






Cea mai noua varianta (2007)
– Actualul Papamobil este un SUV dotat cu o loja antiglont. Geamul securizat are o grosime de 10 cm, ducand greutatea masinii pana la 3 tone. Mercedes a dotat modelul cu o cutie speciala de viteze, care-i permite sa mearga la viteze foarte mici. Pe viitor, Papa Benedict ar putea opta pentru un vehicul "verde".


Sam Kinison, despre geamul antiglont care-l protejeaza pe Suveranul Pontif: "Stim ca Dumnezeu il protejeaza pe Papa, dar pentru orice eventualitate…"

(sursa: businessinsider.com)

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x