Jurnalistii de la Die Welt cred ca Sibiul este locul unde se vor construi piese pentru viitoarele masini germane

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Jurnalistii de la Die Welt cred ca Sibiul este locul unde se vor construi piese pentru viitoarele masini germane Jurnalistii de la Die Welt cred ca Sibiul este locul unde se vor construi piese pentru viitoarele masini germane
de Manager.ro la 26 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
sibiudie weltautodaimlerprimarmanager

Sibiul este un centru al companiilor germane furnizoare de automobile, precum Bosch sau Daimler, potrivit unui material aparut in cotidianul Die Welt, despre viitorul companiilor germane producatoare de automobile, care se gaseste acum in Romania.

Centrala Daimler din Stuttgart are mari asteptari de la directorul companiei "Star-Transmission" din Romania, Bernd Krottmayer. 
 
Potrivit sursei citate, fabrica din Transilvania ar trebuie sa dea un impuls strategiei de crestere a companiei pentru 2020, astfel incat Mercedes-Benz sa devina cea mai cumparata si profitabila marca de masini.
 
Compania va introduce noi modele, care fac necesare mai multe mecanisme, care sa fie montate la Sebes. Aici, fabrica va fi construita de Daimler pana in 2016, pentru 300 de milioane de euro.
 
"Nu mutam productia din Germania, ci preluam capacitatile suplimentare", explica Krottmayer.
 
Pentru managerul german, extinderea fabricii este o treaba de zi cu zi din 2010, de cand a fost trimis la fabrica centrala din Romania. 
 
Cand a sosit in Romania, aici se aflau 450 de angajati, iar astazi muncesc 1.000 de oameni. 
 
Die Welt scrie ca investitiile de aici anunta si viitoarele angajari, cu toate ca managerul nu stie exact cate noi locuri de munca inseamna asta. Insa Daimler concureaza din ce in ce mai mult cu alti investitori germani, pentru angajari in Transilvania.
 
Conform jurnalistilor din Germania, epicentrul acestei dezvoltari a constructiei de automobile este orasul Sibiu. 
 
Printre cele aproximativ 800 de firme germane de aici se numara Siemens cu trei fabrici, Continental, Thyssen Krupp, precum si multe alte firme de marime medie. In Sibiu locuieste si Bernd Krottmayer.
 
"Sibiul nu este un oras tipic industrial. Si totusi, aici s-au stabilit multe companii automobilistice in ultimii ani", spune el, iar acest lucru nu se explica doar cu salariile mici platite in Romania. "Are mai degraba legatura cu limba germana, vorbita de multi aici, si de infrastructura buna", explica reprezentantul Daimler.
 
Desi in Sibiu locuiesc acum, dupa afluxul de emigranti de dupa 1989 numai 1.500 de germani, printre 147.000 de locuitori, urmele lor se vad bine in oras.
 
Nemtii scriu ca aici exista un liceu german si se preda germana in scoli, tot aici se afla o universitate romano-germana, un departament german la teatrul de stat, un centru cultural german, un ziar local german, iar din anul 2000, Sibiul are din nou un primar german, Klaus Iohannis.
 
Arnold Klingeis, primarul din Avrig, considera ca nemtii se simt bine in zona Sibiului datorita trecutului comun al romanilor si germanilor in Transilvania.
 
"Sasii din Transilvania au construit regiunea si se bucura chiar si azi de un renume", spune el, amintind totodata ca "daca au existat deseori tensiuni intre maghiari si romani, asa ceva nu s-a petrecut niciodata cu germanii". 
 
Primarul Klingeis vrea si el sa profite de succesul economic al lui Iohannis si sa aduca investitori germani in orasul sau.
 
Un primar de origine germana conteaza foarte mult pentru investitorii germani, spune pentru Die Welt, directorul Forului economic al germanilor din Transilvania (DWS), Jorg Prohaszka: "Companiile germane se aflau aici dinainte de Iohannis, insa el a dat un imbold dezvoltarii. Fara el nu ar fi existat atata incredere in regiune".
 

Ultimele NOUTATI

Banii cash revin in forta! De ce se intorc tarile bogate din Europa la numerar?
Economie

Banii cash revin in forta! De ce se intorc tarile bogate din Europa la numerar?

today23 Mar. 2025
Angajatii din Romania nu mai pun pe primul loc salariul! Ce a ajuns sa conteze mai mult, in zilele noastre, mai ales pentru tineri
Companii

Angajatii din Romania nu mai pun pe primul loc salariul! Ce a ajuns sa conteze mai mult, in zilele noastre, mai ales pentru tineri

today23 Mar. 2025
ANAF iti poate stabili impozitul din oficiu! Modificarea fiscala care vizeaza romanii cu masini si case de lux
Economie

ANAF iti poate stabili impozitul din oficiu! Modificarea fiscala care vizeaza romanii cu masini si case de lux

today23 Mar. 2025
Redirectionarea a 3,5% din impozitul anual pe venit in 2025 – Tot ce trebuie sa stii despre Formularul 230
Financiar-Bancar

Redirectionarea a 3,5% din impozitul anual pe venit in 2025 – Tot ce trebuie sa stii despre Formularul 230

today23 Mar. 2025
Micile afaceri din Romania, lovite din nou! Modificari fiscale in materie de TVA
Companii

Micile afaceri din Romania, lovite din nou! Modificari fiscale in materie de TVA

today23 Mar. 2025
O firma din Bucuresti, prinsa de ANAF cum nu a platit contributiile la sanatate, pensie si somaj pentru angajati. Inspectorii au calculat un prejudiciu de e 5 milioane lei
Companii

O firma din Bucuresti, prinsa de ANAF cum nu a platit contributiile la sanatate, pensie si somaj pentru angajati. Inspectorii au calculat un prejudiciu de e 5 milioane lei

today21 Mar. 2025
Controale inspectorilor de la Antifrauda scot la iveala nereguli la 3 mari giganti de food-delivery din Bucuresti. Prejudiciu de 10,18 milioane de lei!
Companii

Controale inspectorilor de la Antifrauda scot la iveala nereguli la 3 mari giganti de food-delivery din Bucuresti. Prejudiciu de 10,18 milioane de lei!

today21 Mar. 2025
Seful unuia dintre cei mai puternici jucatori pe piata crypto: Bitcoin poate ajunge la 200.000 de dolari in urmatorii doi ani
Economie

Seful unuia dintre cei mai puternici jucatori pe piata crypto: Bitcoin poate ajunge la 200.000 de dolari in urmatorii doi ani

today21 Mar. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x