Marele pericol pentru romanii care cumpara masini second hand. Samsarii le inmatriculeaza in Germania doar pentru a fi vandute mai repede
masini second handmasini rulatemasini germaniacarvertical
Piata de vehicule rulate din Germania prezinta "o garantie" pentru romanii care vor sa-si cumpere masini, iar samsarii au gasit metoda prin care te pot convinge sa o cumperi, crezand ca este de provenienta nemteasca. Specialistii trag un semnal de alarma!
"De-a lungul anilor, Germania a devenit un loc popular pentru cumpararea unei masini la mana a doua. Vehiculele din Germania sunt in deosebi dorite in Europa de Este unde domina credinta ca masinile aduse din Vest nu au nici daune, nici defecte ascunse. Potrivit Autoritatii Federale de Transport Auto din Germania, aproximativ 2 milioane de masini uzate din aceasta tara sunt reinmatriculate in fiecare an in afara granitelor sale. In unele locuri ponderea acestor vehicule depaseste 50% din totalul masinilor la mana a doua importate in fiecare an.
Cu toate acestea, exista un paradox pe piata germana de masini second-hand despre care putina lume vorbeste: unele vehicule ”din Germania”, in realitate, nu au fost conduse niciodata pe drumurile germane!", transmit expertii carVertical.
Masinile la mana a doua care sunt scoase la vanzare in Germania pot fi din alta tara
Cele mai populare site-uri de anunturi auto din Germania au listate milioane de vehicule, ceea ce face ca gama de masini scoase la vanzare sa fie mai extinsa decat oriunde altundeva in Europa. Cu toate acestea, unele vehicule din aceste anunturi provin din afara Germaniei.
Datele furnizate de carVertical, companie care releva istoricul vehiculelor, sugereaza ca 4,3% dintre masinile scose la vanzare in Germania s-ar putea sa nu fi vazut niciodata drumurile din Berlin, München sau Hamburg si nici autostrazile emblematice nemtesti – aceste masini au fost rulate exclusiv in si provin din alte tari. Tarile de top unde au fost inmatriculate pentru prima data masinile second-hand inainte de a fi importate in Germania sunt Italia (16,6%), Franta (12,7%), SUA (10,6%), Belgia (9,1%) si Romania (5,1%).
Astfel, in loc sa achizitioneze o masina care a rulat in Germania, cumparatorii risca sa se aleaga cu un vehicul care a fost importat dintr-o alta tara. Daca un vanzator ascunde tara de origine a unei masini, este posibil ca aceasta sa nu fie in cea mai buna stare. Reparatiile de calitate proasta, un kilometraj ridicat si daunele ascunse sunt motivele cele mai intalnite pentru care vanzatorii incearca sa mascheze trecutul unui vehicul si sa-l vanda in alta parte. Deoarece tarile nu fac prea des schimb intre ele de date despre istoricul masinilor, inselatoriile care implica tranzactii transfrontaliere pot fi greu de descoperit.
„4,3% dintre masinile care au fost in trecut inregistrate in Germania au avut unele date inregistrate si in tari straine. Am observat ca exista cazuri in care oamenii vand in Germania modele de masini second-hand scumpe, dar inregistrarile noastre sugereaza ca multe dintre ele nu au fost conduse niciodata in aceasta tara. Astfel se creeaza iluzia cumpararii unei masini germane bine intretinuta, cand de fapt masina a rulat exclusiv in Italia, Franta sau Romania”, explica Matas Buzelis, seful departamentului de comunicatii si expert auto carVertical.
De ce sunt atrasi cumparatorii si vanzatorii din Europa de Est de piata din Germania?
Potrivit d-lui Buzelis, odata cu deficitul actual de masini noi, selectia de modele de inalta calitate de pe piata auto second-hand poate fi limitata. Acesta este motivul pentru care unii vanzatori incearca sa-si vanda vehiculele listandu-le in Germania, deoarece tara are un public mai numeros. Daca cineva nu isi poate vinde masina in Cehia sau Romania, poate incerca sa o vanda in alta parte.
Germania are o istorie lunga ca punct de atractie pentru cumparatorii de masini din Europa de Est, istorie care dateaza de cand aceste tari erau ocupate de Uniunea Sovietica. La acea vreme, in Uniunea Sovietica erau fabricate doar vehicule modeste, lipsite de calitate, confort si fiabilitate. Drept urmare, toata lumea isi dorea masini importate, iar Germania era un loc de top pentru a le gasi.
Mai mult, un mit foarte raspandit este ca soferii din Germania cumpara masini mai noi, mai bine echipate si mai scumpe, respectand in acelasi timp cu strictete recomandarile producatorilor pentru intretinere. In realitate, aceste clisee care nu sunt mereu ancorate in realitate va pot pacali sa cumparati masini la mana a doua fara a consulta un raport istoric si fara a cere opinia unui mecanic calificat.
Sursa foto: pexels.com