Noile limite ale emisiilor de dioxid de carbon: 37,5%, pentru autoturisme noi; 31%, pentru camionete noi pana in 2030

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noile limite ale emisiilor de dioxid de carbon: 37,5%, pentru autoturisme noi; 31%, pentru camionete noi pana in 2030
Noile limite ale emisiilor de dioxid de carbon:  37,5%, pentru autoturisme noi; 31%, pentru camionete noi pana in 2030
de Alexandra Stanescu la 28 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
taxa poluarereducere poluare uenorme poluarepoluare masinipoluare trafic

Planurile pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera provenind de la autoturisme si camionete pana in 2030 au fost votate de Parlamentul European.

Eurodeputatii si ministrii UE au convenit asupra unui obiectiv mai strict (37,5%) de reducere a emisiilor pentru intregul parc de autoturisme noi de la nivelul Uniunii, fata de obiectivul de 30% propus de Comisia Europeana. 

Citeste si: Masinile noi vor avea dispozitive care limiteaza viteza. Cand vor deveni obligatorii
 
Reglementarile prevad si un obiectiv de reducere a emisiilor de dioxid de carbon de 31% pentru vehiculele utilitare usoare, pana in 2030. 
 
"Parlamentul a luptat pentru protejarea integritatii mediului si pentru beneficii reale pentru cetatenii europeni in domeniul sanatatii, al protectiei consumatorilor si al inovatiei. 
 
Am finalizat aceasta legislatie in ciuda opozitiei puternice din partea industriei autovehiculelor si a anumitor state membre care au refuzat sa recunoasca oportunitatile care rezulta dintr-un obiectiv mai ambitios" a declarat raportorul Miriam Dalli. 
 
Legislatia a fost adoptata cu 521 de voturi pentru, 63 impotriva si 34 de abtineri. Textul necesita adoptarea de catre Consiliu inainte de publicarea in Jurnalul Oficial. 
 
 
Taxa pe emisiile in exces 
 
Producatorii de masini ale căror emisii medii depasesc limitele impuse va trebui sa platească o taxa pe emisiile in exces. 
 
Pana in 2023, Comisia Europeana va trebui sa evalueze daca aceste taxe vor putea fi folosite pentru a finanta tranzitia catre o mobilitate bazata pe emisii reduse de carbon si suportul acordat dezvoltarii competentelor angajatilor din sectorul autovehiculelor. 
 
Noile reglementari prevad realizarea unor analize complete ale ciclului de viata a emisiilor la nivel european. 
 
Comisia Europeana trebuie sa evalueze, pana cel tarziu in 2023, posibilitatea de a elabora o metodologie comuna la nivelul Uniunii Europene pentru evaluarea si raportarea consecventa a datelor privind emisiile. Daca este cazul, vor fi propuse noi reglementari. 
 
Transporturile sunt singurul sector european care, din 1990, nu a inregistrat reduceri semnificative ale emisiilor de gaze cu efect de sera. 

Citeste si: Restrictii pentru masinile cu volan pe dreapta dupa Brexit si detalii de ultima ora despre ITP si inspectiile RAR
 
Date ale Agentiei Europene de Mediu arata ca, din toate mijloacele de transport din UE, transportul rutier genereaza cea mai insemnata proportie de emisii de gaze cu efect de sera (72,9%, in 2016) si este responsabil de aproximativ 20% din totalul emisiilor la nivel european.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x