Piata auto din Romania a fost afectata semnificativ de criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit tara noastra in aceasta primavara, datele furnizate de APIA la inceputul acestei saptamani stand drept dovada in acest sens. Conform analizei realizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto din Romania, piata auto din tara noastra a inregistrat un declin de peste 34% dupa primele sapte luni ale anului, in comparatie cu perioada similara a anului precedent. Lunile urmatoare vor aduce o oarecare revenire a pietei auto interne, insa, cel mai probabil, rezultatele finale pe 2020 nu vor arata foarte bine.
Daca ne aruncam o privire asupra analizei sectoriale realizate de cei de la APIA, care include atat autoturismele, cat si autovehiculele comerciale, vom vedea ca Dacia a vandut cele mai multe modele in primele sapte luni ale acestui an, raportand o cifra de vanzari de 20.252 de unitati. La mare distanta se regasesc germanii de la Volkswagen, acestia raportand o cifra de vanzari de 5.779 de unitati. Pe ultima treapta a podiumului ii regasim pe cei de la Renault, constructorul francez indicand o cifra de vanzari de 5.667 de unitati. Pe urmatoarele trei locuri ale clasamentului regasim Skoda (5.000 de unitati vandute), Ford (4.905 unitati), respectiv Hyundai (4.064 de unitati).
Mergem mai departe si vorbim exclusiv despre categoria autoturismelor, piata auto din tara noastra raportand un declin de 34.2% in raport cu aceeasi perioada a anului precedent. Si in acest caz vorbim tot despre cei de la Dacia pe primul loc, producatorul de la Mioveni raportand o cifra de vanzari de 18.950 de unitati, in scadere cu 33.8% fata de aceeasi luna a anului anterior. Totodata, cota de piata a constructorului roman la un nivel de 30.7%, ceea ce nu este deloc rau in conditiile actuale.
Pe locul secund in regasim pe cehii de la Skoda, producatorul cu sediul la Mlada Boleslav raportand o cifra de vanzari de 5.000 de unitati, in scadere cu 34.6% fata de aceeasi perioada a anului 2019. Pe ultima treapta a podiumului se claseaza Volkswagen producatorul german inregistrand o cifra de vanzari de 4.880 de unitati in primele sapte luni ale anului, in scadere cu 24.5% fata de 2019. Top 5 este completat de francezii de la Renault, cu o cifra de vanzari de 4.678 de unitati (in scadere cu 44.3% fata de 2019), respectiv Hyundai, cu o cifra de vanzari de 4.064 de unitati (in scadere usoara de 8.9% fata de 2019).
Daca vrem sa vorbim insa despre modele, trebuie sa spunem ca cel mai inmatriculat model in primele sapte luni ale anului a fost Dacia Logan, model vandut in 8.353 de unitati in aceasta perioada, cu 46.6% mai putin in raport cu anul anterior. Dacia Duster ocupa locul secund in acest top, fiind vandut in 4.731 de unitati. In cele din urma, Dacia Sandero este al treilea cel mai bine vandut model pe piata auto din Romania in primele sapte luni ale acestui an, cu 4.576 de unitati. Top 5 al celor mai bine vandute modele este completat de Renault Clio, respectiv Skoda Octavia.
Statisticile ne mai arata ca soferii romani prefera in continuare masinile echipate cu unitati de motorizare pe benzina, acestea avand o pondere de 65.6% din totalul masinilor vandute in primele sapte luni ale anului. Masinile electrice si hibride se bucura de un succes din ce in ce mai mare si in Romania, 3.6% din masinile vandute in primele sapte luni anului facand parte din acest segment al pietei auto mondiale.
Ultimele NOUTATI
Se fac angajari la stat - vezi aici lista oraselor cu cele mai multe posturi si studiile de care ai nevoie
Dezamagire crunta la salarii, pentru studenti si absolventi: 3.500- 4.500 de lei pentru joburi entry-level
Art Set by GAEP: Companii de 2 miliarde de lei adopta arta pentru retentia si satisfactia angajatilor
Cererea masinilor electrice pe piata interna, in crestere
Partenerii nostri
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Ce conteaza cu adevarat pentru tinerii din generatia Z la locul de munca
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?