Plimbarea cu taxiul:O placere in Barcelona, experienta ingrozitoare la Roma. Bucurestiul lipseste din studiu…

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Plimbarea cu taxiul:O placere in Barcelona, experienta ingrozitoare la Roma. Bucurestiul lipseste din studiu… Plimbarea cu taxiul:O placere in Barcelona, experienta ingrozitoare la Roma. Bucurestiul lipseste din studiu…
de Manager.ro la 06 Oct. 2011
Urmareste-ne pe Google News
studiutaxiromagrmaniabucurestimanelesaorma

ADAC, varianta nemteasca a ACR-ului (Automobil Clubul Roman) a intocmit un clasament al celor mai bune servicii de taximetrie din Europa. Evaluarea a durat mai bine de o luna si a scos la iveala faptul ca Barcelona este orasul cu cei mai buni soferi de taxi si cu cele mai bune servicii. Clasamentul a scos la iveala taximetristi eficienti si bine pregatiti in Paris Koln si Berlin. Cei mai nepoliticosi si agresivi au fost intalniti insa la Roma. Bine ca reprezentantii ADAC nu au facut o vizita si in Bucuresti…

Nemtii de la ADAC sunt recunoscuti pentru testele lor de impact, de stabilitate sau de calitate. Putini stiu insa ca, anual, specialistii germani intocmesc un clasament al celor mai corecti soferi de taxi din Germania.

Anul acesta ei si-au extins activitatea si au vizat acest tip de transport in 22 dintre cele mai importante orase de pe Batranul Continent. ADAC a testat comportamentul soferilor la volan in timpul unei curse obisnuite.

Evaluarea ADAC a avut loc in patru orase din Germania si in alte 18 din Europa. Au fost incluse pe lista: Bruxelles (Belgia), Berlin, Hamburg, Munchen si Koln (Germania), Paris (Franta), Milano si Roma (Italia), Zagreb (Croatia), Luxemburg (Luxemburg), Amsterdam si Rotterdam (Olanda), Oslo (Norvegia), Salzburg si Vienna (Austria), Lisabona (Portugalia), Geneva si Zurich (Elvetia), Ljubljana (Slovenia), Barcelona si Madrid (Spania) si Praga (Cehia).


Clientul: un turist imbracat la costum, vorbitor de engleza

Testele s-au desfasurat pe cinci rute tipice in fiecare oras. Fiecare ruta a fost acoperita de doua ori, ceea ce a facut ca la finalul testului specialistii ADAC sa totalizeze 220 de curse cu taxiul. Orele de desfasurare au fost intre 6 dimineata si 21, exceptand orele de varf, in care traficul este aglomerat. Nu a lipsit nici un traseu de noapte, inregistrat intre orele 22 si 5.

De fiecare data, in taxi a urcat un barbat, vorbitor doar de limba engleza, imbracat la costum. Specialistul transporta un bagaj de mana, nu se arata grabit sa ajunga la destinatie si alegea intotdeauna al treilea taxi din coloana.

La urcarea in masina, clientul intreba daca poate plati cu cardul. Daca acest lucru nu era posibil, plata era facuta intotdeauna cu bancnote de 50 de euro, respectiv 20 atunci cand traseul era mai scurt.

Puncte pentru curatenie, engleza soferului sau respectarea regulilor de circulatie

Pentru a puncta cat mai bine fiecare cursa, presupusii clienti evaluau abilitatile soferului (40%), starea vehiculului (20%) si corectitudinea rutei (40%). Pentru a se asigura de acest ultim aspect, clientii aveau intotdeauna cu ei un GPS care indica traseul cel mai scurt. La finalul fiecarei evaluari, ruta ideala si cea reala erau comparate. Nu de multe ori s-a intamplat la traseul sa se dubleze.

Specialistii au mai evaluat si capacitatea soferilor de a purta o conversatie in engleza si de a oferi indicatii despre principalele atractii turistice. Fisa de observatie stabilea si daca masina era curata, daca soferul afisa corespunzator licenta si tarifele practicate sau daca soferul respecta regulile de trafic.

Multe curse au fost notate cu zero puncte atunci cand soferul a facut un ocol sau s-a abatut de la traseu fara motiv, cand tariful a crescut foarte mult fara motiv sau daca cel de la volan a refuzat o cursa pe motivul unei distante prea mici.

Cele mai bune servicii de taxi sunt in Barcelona

Evaluarea a durat mai bine de o luna si a scos la iveala faptul ca Barcelona este orasul cu cei mai buni soferi de taxi si cu cele mai bune servicii de acest gen. Pe locul doi s-a plasat Munchen, insa cel mai prost punctaj a fost inregistrat la Ljubljana.

Barcelona a castigat decisiv, desi la capitolul "cei mai buni soferi" a fost depasita de Munchen. Clasamentul a scos la iveala taximetristi eficienti si bine pregatiti in Paris Koln si Berlin. Cei mai nepoliticosi si agresivi au fost intalniti insa la Roma.

Potrivit testului ADAC, soferii sunt cei care influenteaza cel mai mult scorul final, ei fiind o adevarata problema: ignora luminile semaforului, ofera chitante false, fac un ocol nejustificat, vorbesc la telefon fara sistem "maini libere" depasesc viteza regulamentara sau refuza cel mai scurt traseu. Mai bine de jumatate din totalul celor 22 de orase au punctat sub standardele minime in ceea ce priveste competenta soferilor.

Acelasi studiu a scos la iveala si o serie de alte deficiente ale transportului cu taxiul: chitante completate incorect, lipsa cartii de identitate a soferului, respingerea platii cu cardul si preturile exagerate, cauzate de ocoliri nejustificate.

Zurich, orasul cu cel mai scump taxi

ADAC a trecut in revista si cele mai scumpe orase pentru cei care prefera sa foloseasca taxi-ul. Koln a fost cel mai ieftin oras german, un traseu de sapte kilometri cu un timp de asteptare de 5 minute fiind taxat cu 15,70 euro.

Cu toate acestea, un traseu similar a fost taxat cu doar 7,98 euro in Lisabona. Aici s-a dovedit a fi si cea mai ieftina solutie de deplasare, urmata indeaproape de Zagreb, Barcelona si Praga. A existat insa si reversul medaliei. Cum era probabil de asteptat, Zurich (Elvetia) a fost orasul cu cea mai scumpa calatorie: 31,35 euro.

Roma - cea mai ingrozitoare experinta cu taxiul

Specialistii ADAC au tinut sa povesteasca si despre ea mai buna experienta in postura de client. S-a petrecut in Barcelona, pe un traseu care lega aeroportul de gara centrala. Soferul a fost aproape exemplar, apropiindu-se de punctajul maxim.

De cealalta parte, cea mai ingrozitoare experienta a fost inregistrata intr-un taxi din Roma, pe un traseu care leaga gara centrala de un targ. La final, ADAC nu a oferit decat 11 procente din cele 100 din cauza ocolului facut, din cauza sumei mai mari percepute de sofer (69 de euro in loc de 62,90 cat indica aparatul), din cauza lipsei aerului conditionat, a zgomotului motorului, a unui geam spart si a unor servetele folosite, lasate in interior.

Bine ca reprezentantii ADAC nu s-au plimbat si prin Bucuresti! Cred ca mai puteau adauga la minusuri si disparitia portofelului, a telefonului mobil, mirosul de saorma, manelele, transpiratia…iar lista poate continua.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x