Porsche este primul producator auto din lume care renunta definitiv la motorizarile diesel

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Porsche este primul producator auto din lume care renunta definitiv la motorizarile diesel
Porsche este primul producator auto din lume care renunta definitiv la motorizarile diesel
de Adrian Somai la 24 Sep. 2018
Urmareste-ne pe Google News
porschevolkswagenmotorizare dieselscandalul emisiilordieselgateoliver blumeporsche taycan

Desi in urma cu nu foarte multi ani era vazuta extrem de bine, motorizarea diesel a inceput sa fie din ce in ce mai criticata in ultima perioada. Ba chiar am ajuns in momentul in care Porsche anunta ca nu va mai produce niciodata un automobil cu propulsie diesel. Vrem sau nu sa recunoastem, totul a inceput cu scandalul Dieselgate. Volkswagen, unul dintre cei mai mai mari producatori auto ai lumii, a fost acuzat ca a trucat emisiile in cazul masinilor cu motorizare diesel.

Producatorul german a recunoscut in cele din urma ca au fost trucate rezultatele emisiilor in cazul a nu mai putin de 11 milioane de automobile. Scandalul a fost unul urias, la capatul caruia producatorul german a avut de achitat daune importante, de peste 27 de miliarde de euro. Insa, nu doar daunele financiare sunt importante in toata aceasta poveste. Odata cu acest scandal, motorizarea diesel nu a mai fost privita cu ochi buni de nimeni, iar asta s-a vazut in primul rand in cifrele de vanzare ale tuturor producatorilor. 
 
Pasionatii auto isi aduc aminte poate ca s-a mai vorbit despre aceasta decizie la inceputul lunii februarie, atunci cand oficialii Porsche au facut primul anunt pe aceasta tema. La acea vreme, germanii puneau aceasta decizie pe fondul cifrelor de vanzare in scadere si pe fondul tranzitiei soferilor catre motorizarile hibride si electrice. Oamenii nu au luat chiar in serios acel anunt, chiar daca semnele erau evidente. Spre exemplu, ultima generatie Cayenne a fost prezentata doar cu versiuni pe benzina. Insa, mai multe voci din interiorul constructorului indicau faptul ca este doar o decizie temporara, la care se va reveni la momentul potrivit. 
 

Decizia de renuntare la diesel este definitiva 

 
In cele din urma, se pare ca zvonurile care ne spuneau atunci ca este doar o decizie temporara au fost gresite. Acum, Porsche face un anunt oficial prin care ne spune ca decizia de a se renunta complet si definitiv la versiunile diesel din gama este una definitiva. Oliver Blume, CEO-ul producatorului german, declara totusi la sfarsitul saptamanii trecute ca motorizarea diesel este una foarte importanta pentru industria auto, dar care nu mai face parte din planurile de viitor ale Porsche. De asemenea, Blume recunoaste si faptul ca motorizarile diesel au avut intotdeauna doar un rol secundar in portofoliul constructorului german. Asadar, a venit momentul in care ne putem lua adio in mod oficial de la orice model Porsche cu propulsie de tip diesel!
 

Investitiile vor fi redirectionate catre dezvoltarea masinilor electrice
 

Este mai mult decat evident ca electrificarea este un trend de la care industria auto nu mai poate da inapoi. Marea majoritate a producatorilor importanti din lumea auto au alocat deja sume importante in aceasta directie, ceea ce ne arata ca viitorul va fi unul electric. Odata cu acest anunt, cei de la Porsche ne transmit si ca investitiile sunt deja redirectionate catre dezvoltarea programelor de mobilitate electrica. Investitiile nu sunt deloc mici, acestea ridicandu-se la sase miliarde de euro pana in anul 2022. 
 

Taycan, primul model 100% electric din gama Porsche

 
Constructorul german se pregateste intens de debutul lui Taycan, primul model 100% electric din portofoliu. Porsche Taycan va fi disponibil incepand cu anul 2019 si promite o motorizare formata din doua unitati electrice capabile sa dezvolte impreuna 440 kW, echivalentul a 600 de cai putere. Autonomia promisa de producatorul german este de aproximativ 350 – 400 de kilometri. Insa, performantele sunt pe masura motorizarii. Porsche Taycan ar urma sa fie capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h intr-un timp de doar 3.5 secunde. 
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

FineStore, partenerul tau strategic in noiembrie. Profita de ofertele imbatabile de Black Friday!
Companii

FineStore, partenerul tau strategic in noiembrie. Profita de ofertele imbatabile de Black Friday!

today14 Nov. 2025
Munca in strainatate nu-i mai tenteaza pe romani. Scade puternic interesul pentru munca peste hotare
Analize

Munca in strainatate nu-i mai tenteaza pe romani. Scade puternic interesul pentru munca peste hotare

today13 Nov. 2025
Romania, victorie la Bruxelles! PNRR-ul nostru revizuit a primit unda verde
Economie

Romania, victorie la Bruxelles! PNRR-ul nostru revizuit a primit unda verde

today13 Nov. 2025
Check-up-ul tau financiar: 5 pasi simpli pentru un an mai organizat
Financiar-Bancar

Check-up-ul tau financiar: 5 pasi simpli pentru un an mai organizat

today13 Nov. 2025
Jumatate dintre romani abia isi mai permit chiria lunara. Locuintele au devenit un lux
Imobiliare

Jumatate dintre romani abia isi mai permit chiria lunara. Locuintele au devenit un lux

today13 Nov. 2025
Editia 2025 a Congresului National pentru Imbatranire Activa reuneste peste 100 de specialisti din tara si strainatate
Comunicate

Editia 2025 a Congresului National pentru Imbatranire Activa reuneste peste 100 de specialisti din tara si strainatate

today13 Nov. 2025
Cum ambalezi corect produsele fragile fara sa cresti costurile de livrare
Companii

Cum ambalezi corect produsele fragile fara sa cresti costurile de livrare

today13 Nov. 2025
Cum reflecta alegerea masinii personalitatea unui manager
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Cum reflecta alegerea masinii personalitatea unui manager

today13 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x