Razboiul preturilor in Irlanda dupa intrarea Dacia pe piata
daciarenaultirlandapreturidustervanzari
Intrarea Dacia pe piata irlandeza da startul unui razboi al preturilor.
Dupa ce grupul francez Renault a anuntat preturile pentru brandul Dacia, mai scazute cu pana la 35%, sau aproape 8.000 de euro, fata de alte modele populare, a inceput un razboi al preturilor duminica pe piata auto din Irlanda.
Renault a anuntat ca vor fi lansate si alte modele ieftine in urmatoarele 18 luni, iar reteaua de distributie va fi extinsa.
Prima tinta pentru modelul low-cost Duster cu un motor pe motorina de 1,5 litri este modelul de succes Nissan Qashqai, insa sunt vizate si Skoda Yeti, Ford Kuga si Hyundai ix35.
Dacia sustine ca modelul Qashqai va fi vandut pentru o suma incepand de la aproximativ 22.745 euro, in timp ce modelul Duster va costa 14.990 euro. Ambele preturi exclud livrarea si costurile legate de acesta.
Compania se asteapta ca cei care obisnuiesc sa cumpare masini second-hand sa fie tentati de garantia pe trei ani a noului autoturism.
Anuntul facut public duminica inaugureaza inceputul asaltului pe piata, intr-o perioada de ingrijorari serioase pentru retele de dealeri si viitorul locurilor de munca, intr-o perioada in care vanzarile de masini noi scad semnificativ.
Vanzarilor de masini low-cost sporesc temerile ca alte branduri se vor confrunta cu declinul vanzarilor pe o piata sensibila la preturile scazute.
Noul autoturism spera ca pretul si un nivelul decent al echipamentului (patru airbag-uri, Bluetooth, 3 stele la testele de siguranta Euro NCAP), vor atrage cumparatorii cu buget redus in aceasta perioada.
Renault si-a propus ca Dacia sa ajunga in topul celor mai bine 10 vandute modele in Irlanda pana in 2015, unde vor fi adaptate mai multe modele de masini si furgonete.
Masinile Dacia vor fi vandute in reteaua de dealeri a Renault dar vor exista vanzatori speciali pentru Dacia. Directorii si-au exprimat intentia de a soca in mod semnificativ piata si se asteapta ca reclama referitoare la pretul scazut sa duca la cresterea vanzarilor.
Dacia a fost infiintata in Romania in 1968 si a fost achizitionata de grupul Renault in 1999, iar bradul a fost relansat in mod eficient in 2004. Anul trecut compania a vandut 350.000 de vehicule.