Romania a redeschis cel mai frumos drum din lume

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romania a redeschis cel mai frumos drum din lume
Romania a redeschis cel mai frumos drum din lume
de Vlad Strunescu la 28 Iun. 2021
Urmareste-ne pe Google News
redeschidere transfagarasantop gear transfagarasan

Acum cativa ani, realizatorii Top Gear, probabil cea mai celebra emisiuni despre masini si nu numai, au venit in Romania, unde au catalogat Transfagarasanul drept cel mai frumos drum din lume, mai frumos chiar decat legendarul Stelvio din Italia. De astazi, Transfagarasanul a redevenit practicabil.


CNAIR a anuntat ca, de luni, 28 iunie 2021, de la ora 14.00, circulatia rutiera pe Transfagarasan, intre Piscul Negru si Balea Cascada (km 104+000 - km 130+800), s-a deschis pentru toate categoriile de autovehicule, in intervalul orar 07.00 - 21.00.

 
Pentru siguranta participantilor la trafic, circulatia rutiera este interzisa pe timpul noptii, intre orele 21.00-07.00.
 
CNAIR facem apel la conducatorii auto sa circule prudent, sa adapteze viteza la conditiile de trafic, mai ales avand in vedere instabilitatea atmosferica ce duce la aparitia de fenomene meteorologice spontane care afecteaza vizibilitatea. 
 
De asemenea, cei care tranziteaza acest sector de drum trebuie sa stie ca, in ultima perioada, este semnalata prezenta ursilor in apropierea partii carosabile.
 
Soferii sunt sfatuiti sa nu se apropie de animale, sa nu le hraneasca si sa informeze imediat autoritatile de prezenta acestora.
 
Transfagarasanul face legatura intre Transilvania si Muntenia. Drumul traverseaza Muntii Fagaras, cel mai inalt lant muntos din Romania.
 
Cel mai inalt punct de pe sosea se afla la o altitudine de 2.042 metri, in caldarea glaciara Balea. Transfagarasanul este al doilea drum din Romania, ca inaltime, dupa Transalpina, care ajunge pana la 2.145 metri. 
 
Transfagarasanul are doua benzi care se intind pe o lungime de aproximativ 92 de kilometri. Cele peste 800 de serpentine si drumul in rampa, permit autovehiculelor sa circule cu maximum 40 de km/h. 
 
Pe Trasfagarasan, sunt construite 27 de poduri si viaducte si cel mai lung tunel din Romania (887 metri), care strabate Muntele Paltinu. 
 
La realizarea celor aproape 92 de kilometri de sosea, in perioada anilor 1970-1974, au fost dislocate 3 milioane de tone de roca, s-au facut 830 de lucrari transversale si 290.000 de metri cubi de zidarie, iar, pentru construirea tunelului Capra-Balea, au fost escavati peste 41.000 metri cubi de roca. 
 
De asemenea, s-au folosit 20 de tone de dinamita, 3.573 tone de ciment, 89 tone de otel beton, 24.000 de ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patrati de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 de metri liniari de teava, 50 tone de confectii metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietris, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat.

Modificare la contractul autostrazii Sebes-Turda

De asemenea, CNAIR a anuntat ca, in calitate de beneficiar, si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat, pe 24 iunie 2021, Actul Aditional nr.5, la Contractul de Finantare nr. 144/27.11.2017 pentru proiectul: Autostrada Sebes-Turda.
 
Prin semnarea Actului Aditional nr. 5 se modifica urmatorul articol important: Conditii Generale: Art. 3 Valoarea contractului, alin (1) va avea urmatorul cuprins:
 
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 2.098.370.659,80 lei, dupa cum urmeaza:
 
85% valoare eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala respectiv 1.377.254.497,49 lei, 15% valoarea cofinantarii eligibile a beneficiarului respectiv 243.044.911,31 lei, restul de 478.071.251,00 lei reprezentand valoare ne-eligibila inclusiv TVA.
 

Citeste si: Dacia a lansat noul Duster, care poate fi dotat cu ECO-G 100, motorul cu alimentare mixta benzina-GPL

Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x