Romania a redeschis cel mai frumos drum din lume
redeschidere transfagarasantop gear transfagarasan
Acum cativa ani, realizatorii Top Gear, probabil cea mai celebra emisiuni despre masini si nu numai, au venit in Romania, unde au catalogat Transfagarasanul drept cel mai frumos drum din lume, mai frumos chiar decat legendarul Stelvio din Italia. De astazi, Transfagarasanul a redevenit practicabil.
CNAIR a anuntat ca, de luni, 28 iunie 2021, de la ora 14.00, circulatia rutiera pe Transfagarasan, intre Piscul Negru si Balea Cascada (km 104+000 - km 130+800), s-a deschis pentru toate categoriile de
autovehicule, in intervalul orar 07.00 - 21.00.
Pentru siguranta participantilor la trafic, circulatia rutiera este interzisa pe timpul noptii, intre orele 21.00-07.00.
CNAIR facem apel la conducatorii auto sa circule prudent, sa adapteze viteza la conditiile de trafic, mai ales avand in vedere instabilitatea atmosferica ce duce la aparitia de fenomene meteorologice spontane care afecteaza vizibilitatea.
De asemenea, cei care tranziteaza acest sector de drum trebuie sa stie ca, in ultima perioada, este semnalata prezenta ursilor in apropierea partii carosabile.
Soferii sunt sfatuiti sa nu se apropie de animale, sa nu le hraneasca si sa informeze imediat autoritatile de prezenta acestora.
Transfagarasanul face legatura intre Transilvania si Muntenia. Drumul traverseaza Muntii Fagaras, cel mai inalt lant muntos din Romania.
Cel mai inalt punct de pe sosea se afla la o altitudine de 2.042 metri, in caldarea glaciara Balea. Transfagarasanul este al doilea drum din Romania, ca inaltime, dupa Transalpina, care ajunge pana la 2.145 metri.
Transfagarasanul are doua benzi care se intind pe o lungime de aproximativ 92 de kilometri. Cele peste 800 de serpentine si drumul in rampa, permit autovehiculelor sa circule cu maximum 40 de km/h.
Pe Trasfagarasan, sunt construite 27 de poduri si viaducte si cel mai lung tunel din Romania (887 metri), care strabate Muntele Paltinu.
La realizarea celor aproape 92 de kilometri de sosea, in perioada anilor 1970-1974, au fost dislocate 3 milioane de tone de roca, s-au facut 830 de lucrari transversale si 290.000 de metri cubi de zidarie, iar, pentru construirea tunelului Capra-Balea, au fost escavati peste 41.000 metri cubi de roca.
De asemenea, s-au folosit 20 de tone de dinamita, 3.573 tone de ciment, 89 tone de otel beton, 24.000 de ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patrati de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 de metri liniari de teava, 50 tone de confectii metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietris, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat.
Modificare la contractul autostrazii Sebes-Turda
De asemenea, CNAIR a anuntat ca, in calitate de beneficiar, si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat, pe 24 iunie 2021, Actul Aditional nr.5, la Contractul de Finantare nr. 144/27.11.2017 pentru proiectul: Autostrada Sebes-Turda.
Prin semnarea Actului Aditional nr. 5 se modifica urmatorul articol important: Conditii Generale: Art. 3 Valoarea contractului, alin (1) va avea urmatorul cuprins:
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 2.098.370.659,80 lei, dupa cum urmeaza:
85% valoare eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala respectiv 1.377.254.497,49 lei, 15% valoarea cofinantarii eligibile a beneficiarului respectiv 243.044.911,31 lei, restul de 478.071.251,00 lei reprezentand valoare ne-eligibila inclusiv TVA.