Se schimba regulile pentru romanii care vor sa isi cumpere o masina noua

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Se schimba regulile pentru romanii care vor sa isi cumpere o masina noua
Se schimba regulile pentru romanii care vor sa isi cumpere o masina noua
de Magda Florea la 02 Aug. 2021
Urmareste-ne pe Google News
masini electriceparc auto

Ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Tanczos Barna, sustine ca Romania a devenit destinatia masinilor vechi din Europa. Trebuie gasite solutii in acest sens, spune oficialul de la Mediu, iar solutia ar putea sa fie aplicata in doua directii: descurajarea persoanelor care vor sa cumpere masini vechi si incurajarea achizitiilor de masini electrice, nepoluante.
 

 
 
"In momentul in care majoritatea statelor membre au sisteme de taxare a poluarii si descurajeaza detinerea masinilor poluante, si Romania nu are un asemenea sistem, am devenit o piata-tinta, unde se aduc masinile vechi.

Aceasta este situatia pe care am gasit-o si eu la minister. Ministerul Mediului trebuie sa gaseasca o solutie la nivel national de sprijin, in primul rand.

Partea de taxare nu o sa fie niciodata la Ministerul Mediului, pentru ca s-a vazut cu taxa de poluare, toate procesele au fost pierdute de Romania, pentru ca nu au fost fundamentate cum trebuie",
a declarat ministrul Mediului,  joi, intr-o conferinta de presa.
 
Potrivit ministrului Mediului, parcul auto din Romania este imbatranit, iar tara noastra a devenit tinta masinilor vechi si poluante ale Europei. Cifrele arata ca, la noi, 39,1% din masini au o varsta mai mare de 17 ani.

Citeste si: Unul dintre cele mai iubite branduri auto germane nu va mai vinde masini diesel si pe benzina in Europa, incepand din 2035
 

Cum se vor schimba regulile pe piata auto: "Va trebui sa facem diferenta intre cetateanul care, intr-adevar, nu-si permite o masina noua si cetateanul care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro"

 
Ministrul crede ca solutia problemei parcului auto din Romania ar trebui aplicata pe doua planuri: pe de-o parte, sa fie descurajati proprietarii de vehicule mai vechi de 15 ani, iar pe de alta, sa fie si mai puternic sprijiniti cei care isi doresc sa achizitioneze un vehicul electric.
 
"Este nevoie de un pachet de masuri, iar in centrul acestuia trebuie sa fie masurile de sprijin pentru cetatenii vulnerabili si trebuie completat cu masuri de descurajare a detinerii masinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorina, care arata foarte bine pe sosele, arata un statut al detinatorului, dar care polueaza foarte mult.

Va trebui sa facem diferenta intre cetateanul care, intr-adevar, nu-si permite o masina noua si cetateanul care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro. Aceste lucruri trebuie clar delimitate", a explicat ministrul.

Citeste si: Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna
 

"Nu se mai pune neaparat problema taxarii"

 
"(...) Nu se mai pune neaparat problema taxarii. Diferentele de pret sunt uriase intre masinile electrice si cele clasice. Diferentele vor fi si mai mari intre o masina second hand pe care si-o permite un cetatean si masina electrica care va fi noua, singura optiune din 2035.

Deci nu se mai vorbeste strict despre intentia statului membru, vorbim despre programe ample, un ansamblu de masuri la nivel european”, a mai punctat oficialul de la Mediu.

Citeste si: Mit spulberat: Masinile electrice sunt mult mai curate decat masinile diesel sau pe benzina
 

 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x