Se schimba regulile pentru romanii care vor sa isi cumpere o masina noua

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Se schimba regulile pentru romanii care vor sa isi cumpere o masina noua
Se schimba regulile pentru romanii care vor sa isi cumpere o masina noua
de Magda Florea la 02 Aug. 2021
Urmareste-ne pe Google News
masini electriceparc auto

Ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Tanczos Barna, sustine ca Romania a devenit destinatia masinilor vechi din Europa. Trebuie gasite solutii in acest sens, spune oficialul de la Mediu, iar solutia ar putea sa fie aplicata in doua directii: descurajarea persoanelor care vor sa cumpere masini vechi si incurajarea achizitiilor de masini electrice, nepoluante.
 

 
 
"In momentul in care majoritatea statelor membre au sisteme de taxare a poluarii si descurajeaza detinerea masinilor poluante, si Romania nu are un asemenea sistem, am devenit o piata-tinta, unde se aduc masinile vechi.

Aceasta este situatia pe care am gasit-o si eu la minister. Ministerul Mediului trebuie sa gaseasca o solutie la nivel national de sprijin, in primul rand.

Partea de taxare nu o sa fie niciodata la Ministerul Mediului, pentru ca s-a vazut cu taxa de poluare, toate procesele au fost pierdute de Romania, pentru ca nu au fost fundamentate cum trebuie",
a declarat ministrul Mediului,  joi, intr-o conferinta de presa.
 
Potrivit ministrului Mediului, parcul auto din Romania este imbatranit, iar tara noastra a devenit tinta masinilor vechi si poluante ale Europei. Cifrele arata ca, la noi, 39,1% din masini au o varsta mai mare de 17 ani.

Citeste si: Unul dintre cele mai iubite branduri auto germane nu va mai vinde masini diesel si pe benzina in Europa, incepand din 2035
 

Cum se vor schimba regulile pe piata auto: "Va trebui sa facem diferenta intre cetateanul care, intr-adevar, nu-si permite o masina noua si cetateanul care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro"

 
Ministrul crede ca solutia problemei parcului auto din Romania ar trebui aplicata pe doua planuri: pe de-o parte, sa fie descurajati proprietarii de vehicule mai vechi de 15 ani, iar pe de alta, sa fie si mai puternic sprijiniti cei care isi doresc sa achizitioneze un vehicul electric.
 
"Este nevoie de un pachet de masuri, iar in centrul acestuia trebuie sa fie masurile de sprijin pentru cetatenii vulnerabili si trebuie completat cu masuri de descurajare a detinerii masinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorina, care arata foarte bine pe sosele, arata un statut al detinatorului, dar care polueaza foarte mult.

Va trebui sa facem diferenta intre cetateanul care, intr-adevar, nu-si permite o masina noua si cetateanul care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro. Aceste lucruri trebuie clar delimitate", a explicat ministrul.

Citeste si: Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna
 

"Nu se mai pune neaparat problema taxarii"

 
"(...) Nu se mai pune neaparat problema taxarii. Diferentele de pret sunt uriase intre masinile electrice si cele clasice. Diferentele vor fi si mai mari intre o masina second hand pe care si-o permite un cetatean si masina electrica care va fi noua, singura optiune din 2035.

Deci nu se mai vorbeste strict despre intentia statului membru, vorbim despre programe ample, un ansamblu de masuri la nivel european”, a mai punctat oficialul de la Mediu.

Citeste si: Mit spulberat: Masinile electrice sunt mult mai curate decat masinile diesel sau pe benzina
 

 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x