TEST DRIVE. BMW M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE. BMW M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition
TEST DRIVE. BMW M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition
de Florin Amariei la 29 Apr. 2021
Urmareste-ne pe Google News
bmw m850i xdrive gran coupe golden thunder editionbmwtest drive

Cand esti invitat sa testezi un V8 de 4,4 litri conectat la o caroserie impresionanta in cinci usi, nu refuzi. Asadar, n-am facut-o. Drept dovada, aduc astazi in fata voastra un exemplar bavarez pe cat de fain si de puternic, pe atat de rar: BMW M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition. Da, numele-i lung. Si-l merita, insa!
 

A numi experienta avuta cu acest automobil „un simplu test drive” ar fi o miscare neinspirata din partea mea. As subestima cu totul sensul acestei povesti care s-a transformat acum intr-o amintire cu care voi trai multi ani de acum incolo. De aceea, va invit sa zabovim impreuna de-a lungul acestor randuri asupra descoperirii unui automobil performant si in editie limitata care a strabatut multe drumuri autohtone.
 
In primul rand, evident, trebuie sa discutam despre aspectul exterior. Daca ar fi sa descriu acest automobil fascinant pe scurt as folosi doar urmatoarea descriere: „extravaganta dinamica”. Din nefericire, timpul in care am avut masina in propriile maini n-a fost unul foarte prietenos, asadar n-am avut si acele jante aurii spectaculoase instalate pe M850i-ul testat. 
 

 
Si-ar fi meritat pe deplin aceasta alaturare descriptiva, insa am convingerea ca viitorul proprietar va face pasii necesari pentru a-si prezenta lumii masina asa cum a fost gandita ea inca din fabrica. Pentru ca, da, M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition este un exemplar special pe care constructorul auto bavarez ni-l ofera intr-un format special inca de la parasirea uzinei. 
 

Creat pentru a impresiona
 

Seria 8, din fericire, este un line-up al BMW cu care am avut sansa sa ma intalnesc de mai multe ori. Drept dovada, de-a lungul timpului v-am prezentat atat motorizari pe benzina, cat si diesel. Mai mult, ati putut afla tot ce-am descoperit eu despre BMW M850i xDrive Coupe, BMW 840d xDrive Gran Coupe si BMW M850i xDrive Cabriolet. Avem o istorie clara in spate, una pe care o puteti considera drept baza utila pentru descoperirea sincera a acestei editii speciale.
 
Proportiile fantastice ale acestui automobil se imbina in mintea cu frustrarea ca nu este in continuare Seria 6. Mi-ar fi placut enorm ca favoritul meu, F06, sa primeasca mostenitorul pe care si-l merita. Nu exista, insa, nici timp si nici un motiv concret pentru a ne plange de sau, mai bine zis, deplange aceasta situatie. Evolutia acestui automobil pe care inainte il gaseam sub nomenclatura Seria 6 a fost atat de brusca si impresionanta, incat nu avea cum sa ramana doar „noul Seria 6”. Era clar ca BMW tintea catre introducerea unui nou exemplar in portofoliu si, pana la urma, a facut-o. Noua Serie 8 sta in varful coroanei automotive bavareze fara niciun fel de grija. Si chiar n-avem ce sa-i reprosam. Pretul, avand in vedere ce fac competitorii directi, este justificat. Dar noi vom dezbate mai jos acest aspect.
 

 
Unghiul frontal al acestui M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition este dovada clara ca BMW stie sa faca automobile extrem de aratoase. Nu doar ca evoca acea nota clara de agresivitate senzoriala, dar iti creaza o reala placere pentru procesarea fiecarui detaliu. Linii, contraste, forme, pozitionare, atitudine... Totul se imbina intr-un pachet care te impinge sa vrei sa cercetezi din ce in ce mai mult. 
 
Personal, accentele aurii discrete mi se par o adaugire fantastica pentru un astfel de automobil. Imbracata intr-o culoare neagra speciala (Frozen Black, dar nu este mata), masina chiar se dezmiarda prin reliefarea timida a unor parti din caroserie. Negru cu negru peste negru si inca niste negru cere o doza de culoare care sa deschida personalitatea masinii catre exterior, iar acest pachet Golden Thunder chiar asta face. In plus, micile insertii albastre din farurile Laserlight contrabalanseaza aceste adaugiri curajoase de culoare.
 

Gran Coupe!
 

Motivul pentru care a primit denumirea de Gran Coupe poate fi acum vazut cu usurinta din lateral. Aceasta perspectiva ne arata de ce acest automobil are un rol atat de important pentru BMW: arata fantastic de bine si pare ca se lupta destul de usor pentru suprematie direct cu rivalii sai de la Porsche si Mercedes-Benz.
 

 
Apropierea de asfalt, liniile zvelte de design, conturarea cu auriu, jantele si caroseria negre, accentele oglinzilor si spatele aplatizat compun un peisaj automotive care iti spune din prima ca ai de-a face cu o masina care stie ce presupune sa rulezi cu peste 200 km/h fara prea multe griji. Nu doar ca se intelege din prima satisfacerea nevoilor aerodinamice, dar este si o aparitie eleganta.
 
Arata ca o sageata gata de sprint sau ca o nava pregatita pentru o decolare lina, dar certa.
 
Spatele... Ei bine, eu aici cred ca BMW a tras lozul norocos. Arata, pur si simplu, magnific.
 

 
M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition ne ofera o priveliste de-a dreptul fantastica. Toate formele, toate decupajele si intregul ansamblu par a se regasi intr-o armonie dinamica. Te uiti la acest automobil precum ai privi masina personala a lui Batman sau alt erou din desene animate sau pelicule cu eroi de succes. Nu incape indoiala: acest posterior este unul de care te indragostesti rapid si fara efort. 
 
Mie, unul, imi place tot: stopurile sunt subtiri si impetuoase intr-acelasi timp, gurile de evacuare discrete sunt suficient de mari in dimensiuni pentru a reliefa potentialul real al masinii, accentele aurii aduc un plus de culoare si eleronul integrat finalizeaza corpul masinii cu un strop delicatete.
 
Per total, la capitolul design exterior acest M850i Gran Coupe este un succes. Stiam ca poate arata bine deja in visiniu din experienta avuta iarna trecuta cu varianta diesel, insa aceasta editie speciala ii amplifica toate avantajele vizuale si o transporta intr-un taram al aprecierii unitare.

Acum sa pasim inauntru!

Ordonat, sobru, polivalent
 

In al doilea rand, designul interior adoptat de BMW in prezent este unul care pe mine ma multumeste enorm. Desi directia in care se indreapta cu noul iX este un fireasca, apreciez faptul ca acum am la dispozitie multe, multe butoane care stiu ce si cum opereaza fiecare. Apas si ceva se intampla. Cu un ecran cu capacitate touch, in timp ce rulezi prin traficul autohton, nu e chiar usor sa nimeresti din prima fix ce vrei sa faci. 
 
Modul in care sunt asezate aceste butoane, calitatea materialelor din interior, cusaturile contrastante, avalansa de tehnologie si picaturile de auriu sunt, insa, doar bonusuri pe care le primesti pentru ca ai ales acest BMW. Nu toata lumea e multumita de modul in care se prezinta acest habitaclu, insa eu l-am dibuit usor si repede. Avantajul e la mine si, bineinteles, poate fi si la tine!
 

 
Seria 8 Gran Coupe impresioneaza in versiunea de baza atat prin calitatea materialelor, cat si prin tehnologia disponibila la o simpla atingere a proprietarului. Aceasta editie speciala doar adauga acea sclipire care transforma ceva fain intr-un produs mult mai bun.
 
Volanul M este placut la atingere, are o marime potrivita si este imbracat intr-o piele care pare a raspunde cu brio la testul timpului. Pe el gasim mai multe scurtaturi pentru actionarea pilotului automat, comenzi vocale si utilizarea sistemului de divertisment. Butoanele sunt usor de actionat si ofera un feedback care iti confirma actiunea intreprinsa. 

Fericitul sofer este intampinat de doua ecrane generoase, iluminate corespunzator, de o definitie conforma trendurilor actuale in materie de tehnologie. Display-ul de bord ofera toate datele necesare si poate fi customizat pentru a fi minimalist sau pentru a afisa navigatia. Nu e la fel de versatil ca ceea ce gasim pe modelele Audi de top, insa in ajutorul acestuia intervine un Head-Up Display care ofera toate informatiile de care ai nevoie pentru a nu-ti lua ochii niciodata la drum. Pana la urma, chiar te simti in largul tau in M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition.

Ecranul central are capacitate touch, dar eu am descoperit ca folosirea joystick-ului este mult mai placuta si mai rapida decat daca as sta eu cu degetul incontinuu pe ecran. iDrive 7 preia ce a avut mai bun iDrive 6 si reuseste sa ramana cel mai bun sistem de infotainment de pe piata. Avand in vedere serviciile de conectivitate precum Concierge si aplicatiile integrate ca RTTI (Real Time Traffic Information), e mai clar ca niciodata ca gasesti tot ce-ti trebuie la bord. Nici macar aplicatiile de informatii din trafic nu mai sunt necesare.
Avem Apple CarPlay disponibil, dar nu si Android Auto (inca).
 
Scaunele sunt confortabile, dar as bifa optiunea M. Le-am testat si sunt o idee mai placute la drum lung decat acestea. Te imbratiseaza mult mai bine si te sustin mai ergonomic.
 

 
Spatiul este mai mult decat decent si exista loc suficient pentru a-ti depozita obiectele preferate, indiferent de excursie.
 
Din acest punct de vedere puteti observa si oglinda retrovizoare care are o dimensiune ideala si e fara margini! Un element minor in toata aceasta aglomerare de lux, tehnologie si confort, insa importanta. Seria 8 GC in aceasta editie speciala nu-si permitea o abordare lasata la voia intamplarii. Masina trebuie sa aiba stil atat la exterior, cat si la interior. Si, da, are!
 
Am petrecut putin timp si in habitaclu, asadar e momentul sa pornim la drum!
 

V8-ul, posibilitati de mobilitate premium ∞
 

In al treilea rand, e cazul sa va spun ce am aflat eu despre motorizare si comportament rutier. 
 

 
Trebuie sa va spun cat a consumat, chiar daca proprietarii nu vor fi neaparat interesati de acest aspect:
 
  • Doar Bucuresti (modul Confort): 25,2 l/100 km;
  • Bucuresti – Sinaia (pe A3, modul Confort): 11,1 l/100 km;
  • Sinaia – Bucuresti (pe A3, modul EcoPro): 8,2 l/100 km;
  • Bucuresti – Rucar (prin Targoviste, modul EcoPro): 6,9 l/100 km;
  • Rucar – Bucuresti (pe A1, modul Adaptive): 7,6 l/100 km.
     
Datele de consum sunt cu adevarat impresionante. Avem o unitate de 4,4 litri in 8 cilindri conectata la o cutie ZF care distribuie catre toate cele patru roti 530 de cai putere.

Eficienta de care da dovada la drum lung este de-a dreptul surprinzatoare. Ai toata aceasta rezerva de putere tinuta sub control pentru ca experienta de condus sa fie exact asa cum vrei: ori linistita, ori dinamica. Nu trebuie sa te multumesti cu doar cu o varianta.
 
In rest, directia este una destul de responsiva. Stii ce faci si ca masina va respecta miscarile tale. Nu e ea cea mai directa, dar e una excelenta pentru un automobil gandit pentru escapade si experiente memorabile cu familia. Pe virajele de munte stie sa-si mentina tractiunea fara niciun stres!
 

 
Manevrabilitatea este fantastica gratie directiei spate care ajuta enorm la condusul in zonele urbane, insa amintirea cu care eu am ramas este legata de calitatea materialelor: nu exista loc in care sa pui mana si sa nu dai de ceva piele, Alcantara sau policarbonat moale. 
 
Habitaclul te face sa te simti ca un alintat, in timp ce aspectul exterior iti va dezmierda retina permanent.
 

De neuitat
 

Finalmente, eu pot sa zic ca pretul de 159.350 de euro cu TVA inclus e o idee cam piperat. Numai pachetul Golden Thunder este 6.404 euro cu TVA inclus. Este, insa, justificat? Da. Nu am ce sa-i reprosez cu adevarat acestei masini. Are chiar si trapa dedicata pentru cei care stau in spate! Din punctul meu de vedere, nu are niciun minus pentru ceea ce reprezinta.
 
BMW M850i xDrive Gran Coupe Golden Thunder Edition nu este doar special, ci si al naibii de util pentru toate aspectele vietii din Romania. Este, cred eu, unul dintre cele mai faine automobile care au parasit Bavaria in ultimii ani. Si ma bucur c-a venit si la noi!
 
Fotografii realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro!
 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Top 3 moduri de a deveni o persoana mai activa, chiar daca ai un job de birou
Life Style

Top 3 moduri de a deveni o persoana mai activa, chiar daca ai un job de birou

today14 Oct. 2024
Vrei sa iei imprumut de la un IFN? Vezi aici care e suma maxima pe care ti-o pot cere - LEGE NOUA
Financiar-Bancar

Vrei sa iei imprumut de la un IFN? Vezi aici care e suma maxima pe care ti-o pot cere - LEGE NOUA

today14 Oct. 2024
Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar
Companii

Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar

today14 Oct. 2024
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar
Companii

Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar

today14 Oct. 2024
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie...

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie...

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x