TEST DRIVE. Mazda MX-5 RF 2019 (ND2) - generator de fericire pura

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE. Mazda MX-5 RF 2019 (ND2) - generator de fericire pura
TEST DRIVE. Mazda MX-5 RF 2019 (ND2) - generator de fericire pura
de Florin Amariei la 24 Dec. 2019
Urmareste-ne pe Google News
test driveautomasinimazdamazda mx-5 rf 2019 (nd2)

In acest material va povestesc despre o masina de la care n-am avut niciun fel de asteptare, n-am considerat-o in niciun fel speciala, nu mi-am dorit-o deloc inainte de a o vedea cu ochii mei si despre a caror fani n-am crezut sunt intr-adevar pasionati de o masina care promite mult si ofera chiar trairi in plus fata de cum este ea marketizata in prezent. Pana la finalul acestui material, veti observa ca o lectie poate fi foarte usor primita si printr-un simplu test drive. Miata mi-a inlaturat iuteala de a da un verdict personal anterior trairii masinii.

Mazda MX-5 RF a fost o masina pe care am programat-o la test din impuls. Am vazut-o in parcarea Mazda Romania in timp ce predam modelul CX-30 si am fost atat de atras de culoare si forma, incat n-am putut sa nu fac o cerere in acest sens. E pentru prima oara cand incep astfel un test drive: povestindu-va, mai degraba, conjuctura in care aceasta masina a ajuns in mainile mele, fata de un istoric scurt sau alte detalii care tin de marca.
 
Trebuie, totodata, sa va spun si faptul ca fotograful nostru este un fan al acestui automobil, asadar dorinta lui a echilibrat oarecum balanta in privinta entuziasmului cu privire la acest deziderat: sa vedem cum e si sa povestim despre noul MX-5. Eu prin text, el prin imagini.
 
Mazda Romania a confirmat datele propuse si iata-ne in fata faptului implinit. In acest material va povestesc despre o masina de la care n-am avut niciun fel de asteptare, n-am considerat-o in niciun fel speciala, nu mi-am dorit-o deloc inainte de a o vedea cu ochii mei si despre a caror fani n-am crezut sunt intr-adevar pasionati de o masina care promite mult si ofera chiar trairi in plus fata de cum este ea marketizata in prezent. Pana la finalul acestui material, veti observa ca o lectie poate fi foarte usor primita si printr-un simplu test drive. Miata mi-a inlaturat iuteala de a da un verdict personal anterior trairii masinii.
 
Cu toate ca am inceput prin a va spune altceva de data aceasta, consider ca este important sa trecem in revista putin din istoricul acestei masini simbol. La urma urmei, este cel mai bine vandut roadster din lume, avand in vedere ca in 2016 a fost produs exemplarul cu numarul 1.000.000 (si se afla in Cartea Recordurilor Guiness pentru acest lucru). Nu putem zbura cu usurinta peste aceasta piatra de hotar si, mai important, nu-i putem desconsidera stramosii. Doar asa vom putea stabili daca noul MX-5 este un urmas de nadejde.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Primul model de MX-5 (NA) a fost introdus in anul 1989, asadar Miata aniverseaza 30 de ani de existenta. Acest moment este marcat prin modelul testat care include cateva elemente unicat produse intr-o serie limitata de exemplare, dar despre care vom discuta mai jos.
 
MX-5 (NA) s-a aflat in productie timp de 8 ani si s-a remarcat prin constructia simpla, dar fiabila si, mai ales, prin farurile pop-up care se afla si acum in inimile fanilor. Costa 14.000 de dolari (aprox. 29.000 de dolari in banii de astazi, conform aproximarii ratei inflatiei), avand un motor special creat pentru acest model de 1,6 litri in 4 cilindri care producea 115 cai putere si tractiune spate. Beneficiind de o constructie relativ usoara (otel+aluminiu) si fiind doar RWD, MX-5 NA cantarea 980 de kg. S-a vandut din 1989 pana in 1997 si in 30 de ani s-a "ingrasat" foarte putin!
 
MX-5 (NB) a inlocuit (NA) in anul 1998 si cea mai dramatica schimbare a fost reprezentata de renuntarea la farurile pop-up sau retractabile, chiar daca peste 85% din noul model reprezenta piese noi. Din pacate, Mazda n-a reusit sa gaseasca solutia ideala pentru a trece de testele de siguranta pentru pietoni, asa ca a decis sa ramana la lumini fixate in pozitie. MX-5 (NB) era putin mai aerodinamica fata de predecesorul sau, se adaugase o luneta degivranta si un deflector de vant retractabil. Motorul ajunsese la 1,8 litri si producea 140 de cai putere. S-a vandut din 1998 pana in 2005.
 
MX-5 (NC) a fost prezentat lumii intregi in anul 2005 si a ramas in productie timp de 10 ani. A fost primul model de Miata care putea fi echipat si cu hard top actionat electric ce nu micsora spatiul din portbagaj. (NC) a fost un model nou in proportie de 99,9%, intrucat impartea cu (NB) doar semnalizarile montate pe aripile fata. A avut disponibile motoare de 1,8 litri si 2,0 litri in 4 cilindri cu transmisie manuala pentru Europa in 5 sau 6 trepte si automata in 6 trepte cu padele pe volan pentru SUA si Canada.
 
MX-5 (ND) a schimbat destul de mult infatisarea modelului, facandu-l sa para mai mult un coupe, atunci cand acoperisul este la locul lui. Cu ajutorul hard top-ului s-au putut face cateva schimbari estetice care au contribuit la mentinerea succesului modelului. Asta, din 2016 pana in 2018...
 
MX-5 (ND2), adica masina despre care vom discuta noi acum, a fost prezentata lumii intregi drept o actualizare a acestui roadster in 2018, insa in mare parte era identic cu (ND). Diferenta majora consta intr-un motor nou, mai puternic. Au mai fost introduse cateva actualizari, insa in mare parte era vorba despre acelasi model.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Acum sa pornim in explorarea viziunii de succes din Hiroshima pentru o decapotabila in doua locuri care a generat o baza de clienti stabila aflata in continua expansiune si a reusit sa mentina multi fani implicati in propavaduirea bucuriei de conduce pe bune.
 

TEST DRIVE. Mazda MX-5 RF 2019 (ND2) - iti sare in ochi!

 
Va spuneam mai sus ca aceasta masina este un "generator de fericire pura". Ei bine, aceasta afirmatie este compusa din doua parti. Prima are legatura ca exteriorul, a doua cu modul in care se conduce. Discutam in cele ce urmeaza despre prima parte.
 
De la prima zarire, am zambit. In mintea erau aproximativ urmatoarele ganduri: "Ce e masina asta si ce naiba faci cu ea?", ma gandeam eu hlizindu-ma. Arata ca o jucarie. O vedeam ca pe o machetuta pentru Florin de acum 20 de ani. Si, uite-ma pe mine, om serios in toata firea, cum zambesc fara motiv uitandu-ma la o masina...
 
Am asociat-o cu o felina prietenoasa pentru un oarecare motiv. Asa s-a decis creierul meu sa faca sinapsele. Imaginea aceasta nu mi-o pot nici acum dezlipi din minte.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Dupa prima impresie scurta, a urmat si momentul intalnirii indelungate. Am stat cel putin jumatate de ora si m-am invartit in jurul ei. Si m-am uitat la ea... Si i-am facut poze cu telefonul... Si din am dat ture in jurul ei... Si ma gandeam din nou la ce as putea face eu cu o astfel masina... Si iar incercam sa o privesc din unghiuri diferite... Si din nou ma regaseam facandu-i cateva poze... Eram, realmente, intrigat. Cu toate astea, nu ma puteam abtine sa nu mai scap cate un ras scurt si sa zambesc ca un copil care a primit cadoul preferat de Craciun. Asa m-a facut MX-5 sa ma simt din momentul in care am primit cheile. M-am intors ca prin magie la inocenta, libertate si zero griji. Zau ca m-a zapacit masina asta!
 
La urma urmei, ce poate sa nu-ti placa la ea? E un roadster portocaliu! Are forme placute, sportive. Este o masina care mentine aprinsa faclia acestei game auto si te face sa razi. E o sursa de buna dispozitie!
 
Filosofia folosita la exterior este una simplista, insa de efect. Nu simti ca lipseste ceva sau c-ar trebui sa adaugi tu ceva. Ai arcuiri, unghiuri agresive, linii fluide, o fata prietenoasa si un spate desprins din povestile cu extraterestri de la inceputul anilor 2000. Mentine chiar si trasaturile principale disponibile pe primul model din 1989. E usor de recunoscut si al naibii de greu de uitat!
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Simti ca i-ar trebui ceva extra? Decapoteaz-o si experimenteaz-o altfel. E simplu cu Miata. Nimic nu e complicat, nimic nu e stresant.
 
Singura imbunatatire estetica pe care eu i-as aduce-o acestei masini ar fi sa modific designul tevilor de esapament sau sa instalez unul complet diferit, putin mai potent. Cam atat. In rest, chiar nu are nevoie de personalizare sau investitii suplimentare. Pana si acea antena radio are farmecul ei!
 
(YouTube: Video: Gabriel Preda)
 
Trebuie sa va recunosc faptul ca eu am fost norocos si chiar as indrazni sa spun privilegiat. Mazda MX-5 pe care l-am avut eu doar pentru mine timp de cateva zile a fost produs in doar 3000 de exemplare pentru intreaga lume! Este vorba despre editia aniversara de 30 de ani care vine in atragatoarea culoare Racing Orange, scaune Recaro individualizate pentru acest model, jante negre de 17" din aluminiu forjat care contrasteaza impecabil intreaga masina, etriere Brembo, pneuri de provenienta Global MX-5 Cup race, covorase speciale, insignele aferente aniversarii si accente portocalii la interior.
 
Ii sta foarte bine in aceasta culoare speciala si regasesti esenta armoniei in modul in care etrierele se asorteaza cu culoarea masinii, iar jantele ies in evidenta prin faptul ca sunt negre (la fel ca oglinzile laterale) si au inscriptia 30th Anniversary. Pentru ca, nu-i asa, ai facut o alegere diferita si meriti sa ai un memento cu privire la acest lucru. Iti place s-o privesti si-ti atrage cu usurinta atentia. Fie ca vorbim de vara, iarna, toamna sau primavara, aceasta masina se distinge usor in trafic. Este o prezenta care starneste admiratie in unii si-i intriga pe altii. Nu am vazut invidie in ochii nimanui! Cel putin, asta am inteles eu din reactiile colegilor de drum.
 
MX-5 in editia aniversara testata de mine este modelul cu numarul 1682 din 3000! Da, Mazda face un lucru de extraordinar bun simt si de apreciat prin faptul ca iti ofera cu exactitate numarul masinii pe care tu il ai in proprietate. Nu te lasa in mister oferindu-ti doar 1 din 3000, cum se mai practica pe la alti constructori. Daca veti cumpara MX-5 RF (ND2) in aceasta editie aniversara, atunci verificati numarul acesta. S-ar putea sa fie chiar masina cu numarul 1682. Eu va spun ca am avut grija de ea si ca o puteti lua cu incredere.
 
Cu toate ca pana in acest moment am impartasit cu voi doar partile bune, exista si un lucru care m-a sacait putin si nu l-am inteles pe deplin. Daca vorbim de o editie aniversara, de ce nu s-a facut si o investitie la capitolul lumini? Era absolut fantastic ca MX-5 (ND2) sa aiba lumini complet LED. Nu spun ca farurile nu sunt bune, dar in combinatie cu cele clasice... Parca prea ma intoarce in timp. Sunt convins ca exista o explicatie destul de buna, insa mi-ar fi placut ca aceasta sursa de fericire constanta sa fi avut echipare complet LED. La capitolul design exterior, atat am de zis negativ. Pentru ca doar atat nu mi-a placut. Si avand in vedere pretul pentru o masina produsa in doar 3000 de exemplare la nivel mondial... Parca-mi vine deja sa uit ce-am spus.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Acum, haideti sa va inghesuiti cu mine inauntru!
 

TEST DRIVE. Mazda MX-5 RF 2019 (ND2) - mi-as face loc!

 
E sfarsit de noiembrie. In Bucuresti ploua mocnit si adie un vant rece de nu ti-ai lasa nici macar cel mai aprig dusman afara. Eu, insa, eram prins in mrejele Miatei. Am si uitat de vremea neplacuta. Eram concentrat doar asupra acestei masini. Asa ca, pana la urma, ma atrage cu totul in lumea ei si ma asez, din cateva incercari, in scaunul soferului.
 
Inainte de toate, va rog sa retineti ca eu am 1,91 m inaltime si aprox. 110 kg. Asadar, nu sunt deloc un tip firav. Cu toate astea, am incaput. Cu acoperisul pus! E drept ca n-am stat in cea mai confortabila pozitie, dar m-am strecurat. Pentru a va oferi si o alta perspectiva, fotograful nostru care are aprox. 1,75 si cam 65 de kg s-a asezat din prima fara niciun stres in scaunul pasagerului. Ba chiar si-a dat scaunul mai in fata. Am fost putin invidios, dar mi-a trecut de indata ce-am pornit motorul.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Dupa ce m-am facut cat de cat confortabil, am fost surprins sa aflu ca sistemul de sunet Bose are tweetere in tetiera. E o metoda interesanta de a salva spatiu, dar si de a mentine o calitate ridicata a sunetului in habitaclu. In plus, ai garantia unei auditii de calitate indiferent de modul in care alegi sa mergi: Roadster sau Coupe. 
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
In habitaclul lui MX-5 gasesti tot ce iti trebuie: volan, pedale, schimbator, frana de mana si cadrane de bord usor de citit. Oglinda retrovizoare e destul de mare (poate chiar prea mare), asa ca... Mai ai nevoie de altceva? E (inca) 2019, asa ca toata lumea are nevoie de cate ceva in plus. Din fericire, Miata in editie aniversara de 30 de ani vine si cu:
 
  • geamuri actionate electric;
  • scaune incalzite;
  • sistem de infotainment tactil;
  • navigatie;
  • porturi USB;
  • pilot automat;
  • asistent pentru mentinerea benzii;
  • bluetooth;
  • aer conditionat automat;
  • camera video marsarier;
  • recunoastere semne de circulatie;
  • oglinzi electrice si incalzite.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Culmea, n-are volan incalzit. Asta m-a luat prin surprindere, recunosc.
 
Chiar si asa, cel mai important buton ramane cel pentru decapotare. Transforma imediat aceasta masina si iti pune un zambet urias pe fata, indiferent de vreme.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro) 
 
Acum e momentul sa discutam, pe scurt, despre cele 3 obsesii ale mele:
 
  • farurile - am stabilit deja ca mi-ar fi placut sa fie integral LED;
  • stergatoarele - avand in vedere ca am testat-o in trei conditii meteo diferite si n-am avut absolut nicio problema, din partea mea primesc 10;
  • sistemul de sunet - neasteptat de bun, dar nu pot spune ca-s surprins cu adevarat de acest lucru, avand in vedere ca sunt 9 difuzoare in total.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Mazda spune ca aceasta editie aniversara "celebreaza Jinba Ittai", adica placerea pura de a conduce. Eu zic ca e mai mult de atat, insa hai sa vedem exact cum stau lucrurile.
 

TEST DRIVE. Mazda MX-5 RF 2019 (ND2) - dintr-a-ntaia!

 
Vorba fie intre noi, eu nu aveam mari pretentii la capitolul condus. Masina mica, tractiune spate, vreme neprielnica si eram si putin ingramadit... Nu credeam ca am a ma distra sau simti extraordinar de bine.
 
Eh, am gresit din nou. Din mai multe motive!
 
Va spuneam mai sus ca masina aceasta e "un generator de fericire pura" si v-am explicat afirmatia mea din prisma modului in care arata. Acum trebuie sa va spun si cum se conduce.
 
Lucrurile sunt destul de simple acum pentru mine. Eu, cu ajutorul acestei masini, am redescoperit bucuria de a fi sofer implicat. Mi-a placut sa simt fiecare schimbare de treapta, am apasat cu entuziasm pedala de acceleratie si am calculat (aproximat cat am putut de bine) cat de mult a trebuit sa apas frana pentru a executa corect un viraj. In spatele volanului, conducatorul auto primeste o serie de "cadouri". 
 
Spre exemplu, pe A3 am folosit pilotul automat si-am mers linistit pe banda intai bucurandu-ma de muzica. Dupa ce-am ajuns in oras, am preluat controlul. Cand am iesit din urbe, am stiut ca e momentul nostru. M-am asigurat ca am vizibilitatea ideala si m-am tot dus pana pe Transbucegi. Am stiut de fiecare data ce face masina si m-am simtit in siguranta. Nu am fost surprins in niciun viraj, nu am simtit ca ar ceda asfaltui umed si pe alocuri plin de mazga. Am avut vizibilitate buna si spatiu suficient pentru a ma bucura de ceea ce poate oferi Miata.
 
In cazul editiei aniversare de 30 de ani a MX-5, eu cred ca este vorba despre cea mai faina forma a condusului in forma sa antrenanta. Pur si simplu, m-am simtit sofer. Nu de curse, nu de drum lung, nu de familie. Am fost eu si masina. Am creat un tot unitar care avea un singur scop: atingerea unei fericiri simple, dar multumitoare. Am reusit sa fac treaba asta cu acest automobil. Mi-a stantat un zambet urias pe fata in momentul in care muntii mi-au aparut in fata si am scazut turatiile. Scaunele m-au tinut in pozitie fixa in fiecare curba. Volanul mi-a confirmat fiecare manevra.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Eu n-as fi crezut ca Mazda poate face o masina atat de transparenta cu emotiile pe care ti le insufla si atat de buna pentru cei care vor sa simta viata altfel la volan.
 
Si, sa nu uit sa precizez faptul ca avem de-a face cu un motor care produce 184 de cai putere pentru o masina care cantareste 1030 de kg.
 
Cu toate astea, va rog sa retineti faptul ca stilul meu de condus s-a limitat la km/h care imi garantau siguranta. Nu am lasat niciodata sa imi fuga spatele. Pur si simplu, am condus concentrat doar pe acest lucru: sa ajung sus, unde sa respir aerul curat si rece al muntelui. 
 
In tot acest amalgam de trairi si calcule pentru maximum de tractiune, am facut si testul de consum. Va raportez urmatoarele valori:
 
  • doar in Bucuresti: 9,5 l/100 km;
  • Bucuresti - Sinaia: 5,8 l/100 km;
  • Sinaia - Transbucegi: 6,9 l/100 km;
  • Sinaia - Bucuresti: 5,6 l/100 km.
 
Asadar, observam ca MX-5 RF (ND2) nu este o masina insetata. Stie sa consume resurse in mod inteligent si sa-ti livreze toata performanta disponibila la nevoie.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Concluzionand capitolul acesta, va spun doar atat: sunt (acum) recunoscator ca am avut aceasta sansa si, mai ales, pentru ca am putut sa va prezint o masina intr-o editie limitata.  
 
Si, da, e o masina sigura. A obtinut 4 din 5 stele la testul EuroNCAP.
 

TEST DRIVE. Mazda MX-5 RF 2019 (ND2) - preturi si alte detalii

 
Din pacate, nu stiu daca editia aniversara de 30 de ani mai poate fi comandata in tara noastra. Exista, totusi, sansa sa mai fi ramas aproximativ de 300-400 de unitati de cumparat, dar va trebui sa va adresati unui dealer pentru informatii oficiale.
 
Eu va pot spune ca MX-5 RF 2019 (ND2) 30th Anniversary Edition costa aproximativ 32.000 de euro. Acesta este pretul standard al masinii in editie limitata. Luati in calcul si faptul ca dealerul va poate acorda o reducere care sa va usureze decizia.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Pentru Mazda MX-5 RF (ND2) exista in acest moment 3 nivele de echipare, dupa cum urmeaza:
 
  • Attraction - 26.290 euro;
  • Revolution - 27.990 euro;
  • Revolution Top - 31.690 euro.
 
MX-5 este disponibil si ca Roadster cu soft top, unde pretul de baza este de 20.390 euro si exista 5 niveluri de echipare.
 
Inchei toata aceasta poveste cu urmatorul gand: e bine sa mai fii si copil din cand in cand, mai ales cand ai sansa sa evadezi complet din cotidian. 
 
Miata va ramane clar o amintire placuta a anului 2019.
 

(Gabriel Preda pentru Manager.ro)
 
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!
 
Pe curand si Craciun fericit!


 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024
Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara

today22 Apr. 2024
Ce trebuie sa faci la serviciu ca sa nu mai fii tinut pe acelasi salariu ani la rand
Companii

Ce trebuie sa faci la serviciu ca sa nu mai fii tinut pe acelasi salariu ani la rand

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x