Tragediile schimba din temelii Codul Rutier: ramai 5 ani fara permis de conducere

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tragediile schimba din temelii Codul Rutier: ramai 5 ani fara permis de conducere
Tragediile schimba din temelii Codul Rutier: ramai 5 ani fara permis de conducere
de Adrian Somai la 27 Aug. 2023
Urmareste-ne pe Google News
cod rutierschimbare cod rutieraccidente cu mortirobert cazanciuc

Numarul accidentelor rutiere in Romania provoaca tot mai multa ingrijorare, pe masura ce cifrele anuale arata o tendinta ascendenta in acest sens. In acest context, tara noastra a castigat trista notorietate ca avand unele dintre cele mai periculoase si neprietenoase drumuri din Europa. Aceasta situatie alarmanta aduce cu sine o nevoie acuta de schimbare, iar reevaluarea Codului Rutier devine un pas esential in abordarea acestei crize.


In timp ce traficul rutier creste si infrastructura ramane in mare parte invechita si necorespunzatoare pentru cerintele actuale, numarul accidentelor rutiere a crescut semnificativ, avand consecinte tragice asupra vietilor oamenilor si economiei. Schimbarea Codului Rutier este un subiect dezbatut intens, deoarece multi considera ca legislatia actuala nu reuseste sa descurajeze suficient de eficient comportamentul riscant al soferilor.

Necesitatea pedepselor mai aspre pentru cei care incalca regulile de circulatie devine tot mai evidenta. Acest lucru ar putea avea un dublu impact: pe de o parte, ar putea descuraja comportamentul neglijent sau periculos in trafic, iar pe de alta parte, ar putea contribui la educarea soferilor cu privire la responsabilitatea pe care o au in a mentine siguranta rutiera. Oamenii din intreaga tara cer adesea masuri mai ferme impotriva celor care conduc sub influenta alcoolului sau a altor substante interzise sau care depasesc viteza legala, pentru a reduce riscul de accidente mortale.

Schimbarea Codului Rutier nu este doar despre pedepse mai aspre, ci si despre implementarea unor reguli mai clare si mai bine definite. O mai mare supraveghere a drumurilor si sanctiuni aplicate cu consecventa ar putea contribui semnificativ la reducerea accidentelor rutiere si a pierderilor umane si materiale asociate acestora. Mai mult, investitiile in infrastructura rutiera moderna si in educatia rutiera pot ajuta la crearea unui mediu de circulatie mai sigur si mai eficient.

5 ani fara permis auto 

Senatorul Robert Cazanciuc a adus in discutie recent o initiativa legislativa care propune modificarea Codului Rutier. Potrivit acesteia, soferii care fac accident din care rezulta decesul unor persoane nu vor mai putea redobandi permisul de conducere pentru o perioada de 5 ani, interval de 10 ori mai mare fata de textul legii in vigoare. Proiectul a fost deja adoptat in Senat in aceasta primavara, aflandu-se acum in dezbatere la Camera Deputatilor. 

„5 ani fara permis auto. De 10 ori mai mare perioada, fata de textul in vigoare, in care soferii care ucid pe sosele nu pot redobandi permisul de conducere, dupa implinirea pedepsei la care sunt condamnati. Este propunerea mea de modificare a Codului Rutier, adoptata de Senat in martie (Legea de aprobare a OUG 11/2023) si aflata la dezbatere finala in Camera Deputatilor”, a transmis senatorul social-democrat printr-o postare pe Facebook. 

“Nu intentionez restrangerea unor drepturi, ci reducerea numarului de morti pe drumurile publice. Si nu pentru a da bine intr-o statistica si asa neagra a Europei, in care Romania isi mentine, al saselea an la rand, locul 1 la numarul de decese in accidentele rutiere. Si nici pentru ca opinia publica este indignata de tragediile ce se petrec pe sosele”, a mai tinut sa precizeze politicianul. 

Sursa foto: pixabay.com 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Stresul invizibil: cum ne distruge sanatatea stimularea constanta, chiar si cand nu simtim stres
Sanatate

Stresul invizibil: cum ne distruge sanatatea stimularea constanta, chiar si cand nu simtim stres

today22 Mai. 2025
Rusia, incoltita: UE loveste in bani, petrol si arme cu un nou val de sanctiuni
Extern

Rusia, incoltita: UE loveste in bani, petrol si arme cu un nou val de sanctiuni

today21 Mai. 2025
Problemele economice ale Romaniei sunt de olimpiada! Camera de comert Americana in Romania:  Suntem constienti ca urmeaza o serie de masuri cu impact economic
Economie

Problemele economice ale Romaniei sunt de olimpiada! Camera de comert Americana in Romania: Suntem constienti ca urmeaza o serie de masuri cu impact economic

today21 Mai. 2025
Salariile din Romania s-au TRIPLAT de la aderarea la UE!
Economie

Salariile din Romania s-au TRIPLAT de la aderarea la UE!

today21 Mai. 2025
Ce e oare in capul celor care nu merg la vot?
Analize

Ce e oare in capul celor care nu merg la vot?

today21 Mai. 2025
ULTIMA ORA. Planul lui Nicusor Dan pentru salvarea economiei romanesti, anuntat acum pe Facebook. Cum vede presedintele ales rezolvarea deficitului bugetar
Ultima ora

ULTIMA ORA. Planul lui Nicusor Dan pentru salvarea economiei romanesti, anuntat acum pe Facebook. Cum vede presedintele ales rezolvarea deficitului bugetar

today21 Mai. 2025
Teapa de la samsarii auto! Ce sa verifici la o masina SH, in primele 60 de minute de testare
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Teapa de la samsarii auto! Ce sa verifici la o masina SH, in primele 60 de minute de testare

today21 Mai. 2025
Firmele vor avea mari probleme cu banii in perioada urmatoare. Managerii trebuie sa invete sa-si motiveze angajatii altfel decat financiar. Iata cum
Companii

Firmele vor avea mari probleme cu banii in perioada urmatoare. Managerii trebuie sa invete sa-si motiveze angajatii altfel decat financiar. Iata cum

today21 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x