Transportatorii contesta timbrul de mediu

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Transportatorii contesta timbrul de mediu Transportatorii contesta timbrul de mediu
de Manager.ro la 14 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
transportatoritaxa autotimbru de mediu

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) contesta noua taxa auto, denumita timbru de mediu, si propun o formula diferita de calcul fata de cea a Guvernului.

Transportatorii au transmis, printr-un comunicat citat de Agerpres, ca noua taxa de timbru trebuie sa fie anuala, corelata cu nivelul emisiilor, urmand sa fie colectata pe toata durata utilizarii si indiferent de al catelea proprietar al masinii este vorba, in timp ce taxa unica este platita de un anumit proprietar la un anumit moment.
 
Toti ceilalti proprietari ulteriori nu mai achita nimic, fara sa se tina cont de perioada de utilizare, astfel incat vehiculul poate fi scos din circulatie in acelasi an, ca urmare a unui accident sau poate fi utilizat 30 ani fara sa mai plateasca nimic desi va deveni din ce in ce mai poluant.

De asemenea, transportatorii mai propun o taxa auto diferentiata in functie de nivelul de emisii. Astfel, acestia propun ca pentru vehiculele clasificate Euro 6 - Euro 1, sa fie perceputa o taxa de mediu dupa cum urmeaza: zero pentru Euro 6, 5% din impozitul anual pentru Euro 5,10% din impozitul anual pentru Euro 4, 20% pentru Euro 3, 40% pentru Euro 2, 80% pentru Euro 1 si 160% pentru non-Euro sau vehiculele neclasificate  din punct de vedere al emisiilor poluante.


Mai mult, transportatorii au propus ca taxa sa fie colectata in impozit si defalcata separat, astfel incat costul colectarii acesteia sa fie redus pentru stat, la fel si deranjul contribuabililor.

"Consideram ca in acest fel, se permite crearea unui cadru durabil, autosustenabil pe termen lung proportional cu durata de exploatare si tinand cont mereu de cele mai avansate si ecologice norme de poluare", se precizeaza in comunicat.

Guvernul a prezentat un proiect in care se specifica ca in calcului taxei se va tine cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi inmultita cu valoarea in euro a fiecarui gram si cu cota de reducere a timbrului, exprimata in functie de vechime. 

Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia, se precizeaza la articolul 6, alineatul 5 al Ordonantei de modificare, iar formula de calcul pentru timbrul de mediu se aplica numai in cazul autovehiculelor dotate cu cel mult opt locuri, fara scaunul soferului, carora le corespund norma de poluare Euro 3, Euro 4 si Euro 5.
 

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x