Vanzarile Renault la nivel mondial au scazut cu 34,9%. Dacia a inregistrat o diminuare de 48,1% a vanzarilor
vanzari renaultrezultate renaultvanzari daciarezultate daciacriza piata auto
In contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault si-a suspendat vanzarile si activitatile industriale in majoritatea tarilor incepand cu jumatatea lunii martie si a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 34,9%, pana la 1.256.658 de unitati, in prima jumatate a acestui an, pe o piata in scadere cu 28,3%.
Scaderea volumului vanzarilor Grupului a fost cauzata, in principal, expunerii sale in tarile in care au existat norme stricte de izolare
Volumele de vanzari ale marcii Renault la nivel mondial au crescut cu 38%, cu peste 42.000 de vehicule vandute in prima jumatate a anului.
In Europa, ZOE este cea mai bine vanduta masina electrica, inregistrand o crestere a vanzarilor care se apropie de 50%, de pana la 37.540 de unitati, si a atins un nivel record de comenzi in luna iunie, de aproximativ 11.000 de unitati.
Ofensiva electrica, evidenta prin sosirea lui Twingo Z.E. si lansarea motoarelor E-TECH hibride (noul Clio hibrid, noul Captur Plug-In hibrid si noul Megane Estate Plug-In hibrid), a consolidat traiectoria Grupului catre atingerea obiectivelor CAFE pentru 2020.
In Europa, inmatricularile Renault s-au ridicat la 623.838 de vehicule, in scadere cu 41,8%, pe o piata care a inregistrat o scadere de 38,9%.
Grupul si-a reinnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur si ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vandut vehicul din segmentul B, in prima jumatate a anului, in Europa, cu 102.949 de unitati.
In ceea ce priveste Dacia, in prima jumatate a anului, marca romaneasca a inregistrat o scadere cu 48,1% a vanzarilor, la 161.334 unitati, scaderea fiind determinata de prezenta sa pe piata de retail care a fost puternic afectata de criza generata de pandemia de Covid-19.
Pe ansamblu, in iunie, vanzarile Grupului in Europa au crescut. Renault a inregistrat 10,5% cota de piata (marca lider), iar Dacia 3,5%.
Marca Dacia beneficiaza din plin de revenirea clientilor in reteaua comerciala, care pot profita de o gama completa de motorizari: GPL, benzina si motorina.
In afara Europei, Grupul Renault a fost afectat, in special, de scaderile inregistrate pe pietele din Rusia (-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39%) si China (-20,8%).
In Rusia, cea de-a doua tara din punct de vedere al volumului de vanzari ale Grupului, acesta este lider cu o cota de piata de 30,2%, in crestere cu 1,4%, dar vanzarile au scazut cu 19,5% pe o piata care s-a contractat cu 23,3%.
Cota de piata a marcii Renault a crescut cu 0,3%, pana la 8,1%. Arkana si-a confirmat succesul cu peste 7.000 de vehicule inmatriculate in prima jumatate a anului si a consolidat pozitia Renault intr-un nou segment coupé-SUV din Rusia.
LADA isi confirma pozitia de lider pe piata rusa cu o cota de piata de 20,8%, la care se adauga 1,3% pentru modelul NIVA (AVTOVAZ), care a primit din nou sigla LADA, in iulie. LADA Granta si LADA Vesta raman cele mai vandute vehicule din Rusia.
In China, volumele Grupului Renault au scazut cu 21,2% pe o piata care a scazut cu 20,8%. Grupul implementeaza o noua strategie menita sa-si reorienteze activitatea catre LCV-uri, cu Renault Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd., si catre vehiculele electrice cu eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) si Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).
In Coreea de Sud, Grupul a inregistrat o crestere de 51,3% a vanzarilor pe o piata in crestere cu 6,9%, datorita succesului noului sau model XM3 lansat in martie 2020, din care au fost vandute peste 22.000 de unitati, pe parcursul a patru luni.