Majoritatea startup-urilor isi folosesc primele profituri obtinute pentru a imbunatati calitatea produselor, serviciilor sau a afacerii in general. In functie de strategia companiei, poti atribui o anumita suma sau un procent din profit strict pentru investitii. In plus, daca planurile tale sunt mai generoase decat profitul, poti suplini suma cu ajutorul unor credite pentru IMM. Se obtin simplu si rapid, iar actele necesare sunt minime.
Chiar daca este un concept foarte cuprinzator, imbunatatirea unei afaceri poate fi efectuata pe mai multe planuri. De exemplu, poti investi in infrastructura, achizitia de noi echipamente, eficientizarea proceselor de afacere sau imbunatatirea experientei utilizatorului. Orice ai alege, va contribui in mod direct la maximizarea profiturilor pe termen lung.
Marketingul va ramane mereu o investitie inteligenta, atat timp cat este facut cum trebuie. Majoritatea startup-urilor prefera sa investeasca in marketing abia dupa cateva luni bune de la lansarea afacerii. Insa daca vrei sa-ti cresti sansele de a atrage atentia publicului tinta, investeste o parte din primele profituri obtinute in activitati de marketing.
Cateva dintre principalele arii pe care sa le ai in vedere, daca vrei sa cresti notorietatea business-ului si, implicit, viitoarele profituri, sunt:
Nu uita, insa, ca investitia unei anumite sume de bani nu este suficienta ca sa ai si rezultate. Analizeaza piata si contureaza o strategie potrivita de marketing, care sa fie aliniata cu obiectivele si caracteristicile companiei tale.
Se spune ca in spatele oricarei afaceri de succes sta o echipa de profesionisti. Investitiile intr-o echipa mai mare, mai bine educata si pregatita vine la pachet cu numeroase beneficii. Cateva dintre acestea ar fi: cresterea productivitatii, eficientizarea proceselor de business si crearea unei culturi organizationale solide. Reinvesteste constant profiturile in traininguri dedicate pentru diverse departamente, cursuri si conferinte, astfel incat sa formezi niste profesionisti.
Totodata, aprecierea muncii angajatilor este un factor important in relatia lor pe termen lung. Asadar, cu timpul, cand firma incepe sa fie cu adevarat profitabila, creeaza sisteme de bonusare, prime si mariri de salariu, astfel incat sa-ti tii angajatii uniti si motivati.
Un ochi bine format pentru inovatie si noi oportunitati de business nu e suficient pentru a conduce o afacere de succes. Multi antreprenori la inceput de drum se confrunta cu probleme legate de management, resurse umane, alocarea resurselor si multe altele. Totodata, componenta de relatii interumane este cruciala pentru a consolida un business puternic.
Alege sa investesti periodic in educatia ta, cum ar fi cursuri de management, finante, operatiuni de baza ale unei afaceri sau chiar leadership. Inainte de toate, trebuie sa fii un profesionist foarte bine pregatit, iar mai apoi un leader care sa-si inspire propria echipa de angajati.
Antreprenorii la inceput de drum prefera sa preia toate responsabilitatile afacerii, din diferite departamente. De la resurse umane, la contabilitate, marketing sau chiar vanzari, totul devine responsabilitatea unei singure persoane. Doar ca multitasking-ul vine la pachet cu un mare dezavantaj: nu toate activitatile vor fi facute asa cum trebuie.
Pentru a te asigura ca fiecare departament isi atinge potentialul maxim, cea mai buna varianta este sa investesti in noi profesionisti. Angajarea unor persoane avizate si cu experienta este cea mai buna investitie pe care o poti face pe termen lung. Afacerea ta nu doar ca va creste conform planului, ci va cunoaste inovatia si evolutia la cel mai inalt nivel.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si