3 companii care au vazut in schimbarea denumirii colacul de salvare
accenturealtriaairtran airwaysphilip morrisschimbare denumire companie
Odata cu lansarea noilor smartphone-uri BlackBerry a anuntat ca va renunta la numele de Research in Motion si se va numi chiar BlackBerry.
Directorul executiv, Thorsten Heins, a argumentat ca schimbarea numelui presupune si schimbarea atat la fata, cat si in interior a companiei.
Ce se doreste prin schimbarea numelui
Companiile spera sa atraga atentia si altui target de public pe care sa isi concentreze atentia. Insa, de multe ori poate si reinventarea unui brand care a iesit din atentia publicului.
Wall Street Journal a analizat cateva dintre schimbari si a dat cateva verdicte:
1. AirTran Airways
Fostul nume: ValuJet Airlines
Anul schimbarii: 1996
la 11 mai 1996, o cursa a valuJet s-a prabusit in Florida, fara sa existe cel putin un supravietuitor din cei 110 pasageri si membri ai echipajului. In urma acestui accident, compania a devenit nesigura in ochii calatorilor si a fost evitata. Desi a scazut tarifele, in 1997 a achizitionat o alta compania si a schimbat numele in AirTran Airways. Si a avut o ascensiune rapida si pozitiva.
2. Altria
Fostul nume: Philip Morris
Anul schimbarii: 2003
Numele acestei companii a fost schimbat in aceeasi zi in care compania a fost scoasa de sub acuzatia de responsabila pentru moartea ilicita in cazul fumatului. Cu toate acestea, zvonuri privind schimbarea numelui existau inca din 2001.
Compania sustinea ca schimbarea numelui ar putea surveni ca urmare a faptului ca ei vand o gama larga de produse, nu doar Philip Morris.
3. Accenture
Fostul nume: Andersen Consulting
Anul schimbarii: 2001
In anul 2000, Accenture PLC a fost format cand Andersen Consulting s-a separat de firma de contabilitate Arthur Andersen, dupa trei ani de lupta. Ambele au fost sub umbrela Andersen Worldwide pentru mai multi ani, dar Andersen Consulting s-a deprins in totalitate atunci cand Arthur Andersen s-a mutat in zona consultantei de afaceri.
Accenture a realizat ca pune accent pe viitor, pe sprijinirea clientilor de a-si crea un viitor bun. Astfel, schimbarea de nume a fost o miscare inteligenta.