Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

ANALIZA: Companii care au stopat campanii de rebranding care se transformau intr-un cosmar


ANALIZA: Companii care au stopat campanii de rebranding care se transformau intr-un cosmar
de la 26 Mar. 2012
ANALIZA: Companii care au stopat campanii de rebranding care se transformau intr-un cosmar
Tags: companiirebrandingdatsuncoca-colamastercardciocolata rom

Rebrandingul este o afacere riscanta in orice companie, insa chiar si asa in multe cazuri procesul este inevitabil, deoarece marcile trebuie sa creasca. Daca este bine facut, rebrandingul poate duce la un succes fara precedent. Dar cand procesul merge prost, pai merge foarte prost.


Va prezentam cateva cazuri in care companii mari au stopat campanii de rebranding care riscau sa afecteze grav imaginea lor si, implicit, afacerile. 
 
Nissan si marca Datsun

 
Nissan a folosit marca Datsun inca din 1930, insa in 1981 a renuntat la ea, numind toate masinile produse Nissan. Problema este ca gigantul japonez exporta pe piete foarte dezvoltate, precum SUA, masini sub marca Datsun, iar vanzarile au luat-o la vale, deoarece brandul nu le inspira incredere consumatorilor. Recent, Nissan a anuntat ca va reinvia Datsun, insa va produce sub aceasta marca doar masini ieftine, destinate pietelor din India, Rusia si Indonezia. 
 
Nou nu este intotdeauna mai bine cand este vorba de Coca-Cola

 
Coca-Cola este unul din cele mai iubite branduri din lume. Asta si pentru ca "vinde fericire". Insa compania a facut o gafa numita de multi cea mai mare greseala de marketing a secolului 20. In 1985, compania a incercat sa inlocuiasca Coca-Cola clasica cu New-Coke. Pe acea vreme, gigantul bauturilor racoritoare se confrunta cu o concurenta puternica venita din partea Pepsi. Prin miscarea de rebranding cei de la Coca-Cola au incercat sa obtina un avantaj competitiv. Clientii au fost consternati. S-au organizat proteste organizate de Society for the Preservation of the Real Thing si Old Cola Drinkers of America. Un barbat din San Antonio, SUA, a mers la un depozit Coca-Cola pentru a-si face un stoc in valoare de 1.000 de dolari de sticle cu vechea Coca-Cola. In iulie 1995, compania a stopat campania si a reintrodus formula clasica. 

ANALIZA: Cum stau aproape de clienti unele din cele mai de incredere marci din lume >>>
 
British Airways renunta la steagul britanic din coada avioanelor

 
In 1997, transportatorul aerian a decis sa-si rebranduiasca toate avioanele din flota, inlocuind cunoscutul steag britanic vopsit pe coada aeronavelor cu desene create de artisti din toata lumea. Dupa mai multe plangeri venite de la pasageri si echipaj, compania a incetat sa mai revopseasca avioanele in 1999. In 2011, la scurt timp dupa ce fraiele British Airways au fost preluate de directorul executiv Rod Eddington in coada tuturor avioanelor a aparut vechiul steag britanic. 
 
Noul logo Gap a enervat clientii

 
Cand Gap, celebrul lant de magazine cu haine, a incercat sa-si reimprospateze sigla in 2010, raspunsul din partea clientilor a fost atat de negativ incat intr-o saptamana compania a revenit la vechiul logo. S-au lansat conturi false pe social media si site-uri pe care sigla cea noua era ironizata. 
 
MasterCard si un logo "pur si simplu urat"

 
MasterCard a incercat sa introduca un nou logo in 2006 si a fost intampinata cu un baraj de critici. Consumatorii nu se opuneau introducerii unui nou logo, doar ca cel propus era "foarte urat", potrivit multora. In cele din urma compania a revenit la vechia identitate de brand. O decizie buna, daca tinem cont de faptul ca probabil logo-ul este recunoscut pana si in gaura de sarpe. 

Kandia si ciocolata ROM "americana"

Cand Kandia Dulce a prezentat intr-o reclama ciocolata ROM cu steag american pe eticheta, multi consumatori romani au fost scandalizati. Imi aduc aminte cat de suparata a fost lumea pe Facebook. "Americanizam totul." "Senzatii tari romanesti pe naiba!" s.a. Site-ul noului ROM avea o rubrica denumita "Opinia Romanului", care a adunat mii de comentarii negative, ba chiar agresive la adresa schimbarii de ambalaj. Asta in ciuda faptului ca reclama la noul ROM, realizata de agentia McCann Erickson Romania, a fost marea castigatoare la Cannes Lions International Festival of Creativity. Kandia nu a introdus insa noul ambalaj in productia de serie decat pentru o scurta perioada si a sustinut ca totul a fost o miscare prin care a dorit sa-i faca pe romani sa constientizeze valorile nationale. 




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016