Avantaje oferite de asocierile de brand companiei
Avantaje obtinute de companie
Asocierile, pentru a fi percepute de consumatori in conformitate cu asteptarile companiilor care isi promoveaza produsele, sunt costisitoare. In general insa, cheltuielile cu formarea unei anumite imagini prin asocieri sunt recuperate, daca imaginea propusa consumatorilor este cea reala.
Principalele avantaje pe care o companie le obtine prin asocierea brandului sau
se constituie in:
- raspunsuri pozitive din partea consumatorilor, atitudini pozitive.
In general, asocierile cu persoane, evenimente, fenomene indragite de consumatori creeaza o stare de spirit pozitiva. Atitudinea consumatorilor este in acest caz de adoptare a brandului respectiv, identificandu-l ca pe ceva drag. In schimb, pentru cei carora nu le este pe plac persoana, evenimentul sau fenomenul respectiv asocierea nu va fi benefica pentru cresterea vanzarilor. Abordarea acestui segment va fi foarte dificila prin asocierea respectiva.
O marca de parfum care poarta numele unui sportiv de succes se va vinde bine in general fanilor acelui sportiv, chiar daca aroma acestuia nu este extraordinara. La fel, poate fi apreciat si de cei care nu au o simpatie deosebita pentru sportivul respectiv, dar carora le place parfumul. In schimb, suporterii rivalilor acelui sportive nici nu vor testa produsul, respingandu-l din cauza asocierii acestuia cu numele sportivului, pe care il percep ca pe un dusman.
SFATUL NOSTRU
Atunci cand alegeti sa asociati produsele dumneavoastra cu ceva anume, segmentati-va consumatorii si in functie de aprecierea lor pentru aceasta asociere. Este aproape imposibil ca o asociere sa fie pe placul tuturor consumatorilor de pe o anumita piata. De aceea va trebui sa alegeti asocierea care este pe placul celor mai multi dintre acestia.
O companie care produce bere poate asocia un anumit brand cu un gust dulceag sau cu un procent de alcool foarte scazut. Pe piata consumatorilor de bere, gustul dulceag sau un procent scazut de alcool este preferat de o mica parte a cosumatorilor, producatorul de bere indreptandu-si eforturile catre acest segment.
- diferentierea produsului.
In conditiile unei concurente acerbe, produsele sunt din ce in ce mai greu de diferentiat, ceea ce face ca potentialii clienti sa se decida din ce in ce mai greu asupra unui produs sau a altuia. O asociere potrivita se poate constitui intr-un avantaj concurential determinant pentru mentinerea sau cresterea cotei de piata.
Asocierea unei game de bauturi energizante produse de firma X cu imaginea atletilor va face ca bautura sa fie preferata de acest segment de consumatori, deoarece produsul le confera o anumita siguranta, fiind utilizata de marii campioni. Abordarea acestui segment de piata de catre o alta companie, concurenta, va fi foarte dificila, poate chiar imposibila.
SFATUL NOSTRU
Pentru a avea impact asupra comportamentului consumatorilor, evidentiati asocieri care nu sunt evidente si pe care concurentii dumneavoastra nu le-au oferit consumatorilor. Daca veti „fura“ ideile concurentei, veti fi intotdeauna cu un pas in urma acesteia.
- o baza pentru extensiile de brand.
Asocierea unui produs cu o anumita imagine creeaza o baza valida pentru posibilele extensii de brand.
Daca un consumator asociaza un brand cu calitatea si performanta, atunci sansele ca o extensie a aceluiasi brand sa fie asociata cu aceiasi factori sunt foarte mari, chiar daca este luat in calcul un produs diferit.
Asocierile potrivite de brand au o influenta foarte mare asupra consumatorilor si ofera pentru producator un avantaj concurential important. In schimb, asocierile de brand neadecvate vor avea efectul invers, influentarea negativa a comportamentului consumatorilor de pe piata.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Branding
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale