Avantaje oferite de asocierile de brand companiei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Avantaje oferite de asocierile de brand companiei
de Manager.ro la 03 Mai. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandpiatavanzariidei de afaceriafaceri creativeedisoninovatie in afacerifuturologieviitorul in afacerice afaceri vor avea succesafaecrile viitoruluimanagerul de mainemanagement modernafaceri noiafaceri de viitorconsumatorpiatapiata de consumevenimente de marketing


                    Avantaje oferite de asocierile de brand companiei

Avantaje obtinute de companie


Asocierile, pentru a fi percepute de consumatori in conformitate cu asteptarile companiilor care isi promoveaza produsele, sunt costisitoare. In general insa, cheltuielile cu formarea unei anumite imagini prin asocieri sunt recuperate, daca imaginea propusa consumatorilor este cea reala.

Principalele avantaje pe care o companie le obtine prin asocierea brandului sau
se constituie in:

- raspunsuri pozitive din partea consumatorilor, atitudini pozitive.

In general, asocierile cu persoane, evenimente, fenomene indragite de consumatori creeaza o stare de spirit pozitiva. Atitudinea consumatorilor este in acest caz de adoptare a brandului respectiv, identificandu-l ca pe ceva drag. In schimb, pentru cei carora nu le este pe plac persoana, evenimentul sau fenomenul respectiv asocierea nu va fi benefica pentru cresterea vanzarilor. Abordarea acestui segment va fi foarte dificila prin asocierea respectiva.

O marca de parfum care poarta numele unui sportiv de succes se va vinde bine in general fanilor acelui sportiv, chiar daca aroma acestuia nu este extraordinara. La fel, poate fi apreciat si de cei care nu au o simpatie deosebita pentru sportivul respectiv, dar carora le place parfumul. In schimb, suporterii rivalilor acelui sportive nici nu vor testa produsul, respingandu-l din cauza asocierii acestuia cu numele sportivului, pe care il percep ca pe un dusman.

SFATUL NOSTRU
Atunci cand alegeti sa asociati produsele dumneavoastra cu ceva anume, segmentati-va consumatorii si in functie de aprecierea lor pentru aceasta asociere. Este aproape imposibil ca o asociere sa fie pe placul tuturor consumatorilor de pe o anumita piata. De aceea va trebui sa alegeti asocierea care este pe placul celor mai multi dintre acestia.

O companie care produce bere poate asocia un anumit brand cu un gust dulceag sau cu un procent de alcool foarte scazut. Pe piata consumatorilor de bere, gustul dulceag sau un procent scazut de alcool este preferat de o mica parte a cosumatorilor, producatorul de bere indreptandu-si eforturile catre acest segment.

- diferentierea produsului.

In conditiile unei concurente acerbe, produsele sunt din ce in ce mai greu de diferentiat, ceea ce face ca potentialii clienti sa se decida din ce in ce mai greu asupra unui produs sau a altuia. O asociere potrivita se poate constitui intr-un avantaj concurential determinant pentru mentinerea sau cresterea cotei de piata.

Asocierea unei game de bauturi energizante produse de firma X cu imaginea atletilor va face ca bautura sa fie preferata de acest segment de consumatori, deoarece produsul le confera o anumita siguranta, fiind utilizata de marii campioni. Abordarea acestui segment de piata de catre o alta companie, concurenta, va fi foarte dificila, poate chiar imposibila.

SFATUL NOSTRU
Pentru a avea impact asupra comportamentului consumatorilor, evidentiati asocieri care nu sunt evidente si pe care concurentii dumneavoastra nu le-au oferit consumatorilor. Daca veti „fura“ ideile concurentei, veti fi intotdeauna cu un pas in urma acesteia.

- o baza pentru extensiile de brand.

Asocierea unui produs cu o anumita imagine creeaza o baza valida pentru posibilele extensii de brand.

Daca un consumator asociaza un brand cu calitatea si performanta, atunci sansele ca o extensie a aceluiasi brand sa fie asociata cu aceiasi factori sunt foarte mari, chiar daca este luat in calcul un produs diferit.

Asocierile potrivite de brand au o influenta foarte mare asupra consumatorilor si ofera pentru producator un avantaj concurential important. In schimb, asocierile de brand neadecvate vor avea efectul invers, influentarea negativa a comportamentului consumatorilor de pe piata.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Branding

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x