Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Avantaje oferite de asocierile de brand companiei


Avantaje oferite de asocierile de brand companiei
de la 03 Mai. 2008
Tags: brandpiatavanzariidei de afaceriafaceri creativeedisoninovatie in afacerifuturologieviitorul in afacerice afaceri vor avea succesafaecrile viitoruluimanagerul de mainemanagement modernafaceri noiafaceri de viitorconsumatorpiatapiata de consumevenimente de marketing



                    Avantaje oferite de asocierile de brand companiei

Avantaje obtinute de companie

Asocierile, pentru a fi percepute de consumatori in conformitate cu asteptarile companiilor care isi promoveaza produsele, sunt costisitoare. In general insa, cheltuielile cu formarea unei anumite imagini prin asocieri sunt recuperate, daca imaginea propusa consumatorilor este cea reala.

Principalele avantaje pe care o companie le obtine prin asocierea brandului sau
se constituie in:

- raspunsuri pozitive din partea consumatorilor, atitudini pozitive.

In general, asocierile cu persoane, evenimente, fenomene indragite de consumatori creeaza o stare de spirit pozitiva. Atitudinea consumatorilor este in acest caz de adoptare a brandului respectiv, identificandu-l ca pe ceva drag. In schimb, pentru cei carora nu le este pe plac persoana, evenimentul sau fenomenul respectiv asocierea nu va fi benefica pentru cresterea vanzarilor. Abordarea acestui segment va fi foarte dificila prin asocierea respectiva.

O marca de parfum care poarta numele unui sportiv de succes se va vinde bine in general fanilor acelui sportiv, chiar daca aroma acestuia nu este extraordinara. La fel, poate fi apreciat si de cei care nu au o simpatie deosebita pentru sportivul respectiv, dar carora le place parfumul. In schimb, suporterii rivalilor acelui sportive nici nu vor testa produsul, respingandu-l din cauza asocierii acestuia cu numele sportivului, pe care il percep ca pe un dusman.

SFATUL NOSTRU
Atunci cand alegeti sa asociati produsele dumneavoastra cu ceva anume, segmentati-va consumatorii si in functie de aprecierea lor pentru aceasta asociere. Este aproape imposibil ca o asociere sa fie pe placul tuturor consumatorilor de pe o anumita piata. De aceea va trebui sa alegeti asocierea care este pe placul celor mai multi dintre acestia.

O companie care produce bere poate asocia un anumit brand cu un gust dulceag sau cu un procent de alcool foarte scazut. Pe piata consumatorilor de bere, gustul dulceag sau un procent scazut de alcool este preferat de o mica parte a cosumatorilor, producatorul de bere indreptandu-si eforturile catre acest segment.

- diferentierea produsului.

In conditiile unei concurente acerbe, produsele sunt din ce in ce mai greu de diferentiat, ceea ce face ca potentialii clienti sa se decida din ce in ce mai greu asupra unui produs sau a altuia. O asociere potrivita se poate constitui intr-un avantaj concurential determinant pentru mentinerea sau cresterea cotei de piata.

Asocierea unei game de bauturi energizante produse de firma X cu imaginea atletilor va face ca bautura sa fie preferata de acest segment de consumatori, deoarece produsul le confera o anumita siguranta, fiind utilizata de marii campioni. Abordarea acestui segment de piata de catre o alta companie, concurenta, va fi foarte dificila, poate chiar imposibila.

SFATUL NOSTRU
Pentru a avea impact asupra comportamentului consumatorilor, evidentiati asocieri care nu sunt evidente si pe care concurentii dumneavoastra nu le-au oferit consumatorilor. Daca veti „fura“ ideile concurentei, veti fi intotdeauna cu un pas in urma acesteia.

- o baza pentru extensiile de brand.

Asocierea unui produs cu o anumita imagine creeaza o baza valida pentru posibilele extensii de brand.

Daca un consumator asociaza un brand cu calitatea si performanta, atunci sansele ca o extensie a aceluiasi brand sa fie asociata cu aceiasi factori sunt foarte mari, chiar daca este luat in calcul un produs diferit.

Asocierile potrivite de brand au o influenta foarte mare asupra consumatorilor si ofera pentru producator un avantaj concurential important. In schimb, asocierile de brand neadecvate vor avea efectul invers, influentarea negativa a comportamentului consumatorilor de pe piata.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Branding




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016