Cum construiti un brand de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum construiti un brand de succes
de Manager.ro la 22 Dec. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandpiataafaceri


                                 Cum construiti un brand de succes

  
Aceasta este, de fapt, marea provocare. Sunteti la inceputul unei afaceri sau aveti deja o lista de produse proprii sau servicii pe care le propuneti. Este numele companiei un brand? Produsele pe care le vindeti sunt branduri? Oamenii le cunosc, le cauta in rafturi, sunt in stare sa mearga pana la urmatorul magazin pentru a le cumpara?


Daca raspunsul este DA, atunci sunteti un om de afaceri fericit. Daca, dimpotriva, raspunsul este negativ, atunci este momentul sa construiti un brand. Fara sa uitati ca un brand este, de fapt, o promisiune facuta clientilor. Oricat de multa promovare ati face brandului, daca acesta nu-si respecta promisiunea, sansele de reusita sunt infime.

In construirea unui brand plecati de la 3 intrebari decisive:

1. Care este targetul (publicul-tinta)?

2. Care sunt valorile targetului?

3. Care este produsul meu ce corespunde in intregime acestor valori?

Sfatul nostru

Porniti in construirea brandului si de la ideea ca puteti sa creati o piata pentru acesta. Companii foarte mari, cu miliarde de euro pentru dezvoltare, au dat gres in tentativa de a crea o piata pentru un anumit produs. Altele au reusit. Daca nu va permiteti sa riscati, mergeti pe pamant batatorit si realizati branduri pentru piete existente.

Dupa ce ati raspuns la cele 3 intrebari trebuie sa va ganditi la USP-ul produsului (Unique Selling Proposition – Propunerea Unica de Vanzare). Specialistii ii mai spun si Value Proposition, dar conceptul USP este mult mai bine raspandit. Bineinteles, inainte de USP trebuie sa dati un nume, un logo si, eventual, un motto produsului. Cu cat mai sugestive, cu atat mai bine.

Daca ati trezit interesul publicului pentru produs, puteti sa va ganditi deja la urmatoarea etapa. Este vorba de testarea produsului. Incheiati intelegeri cu marile magazine si angajati promoteri care sa promoveze produsul la orele de varf. Este posibil ca oamenii sa cumpere noul produs.

Atentie insa! Daca produsul nu corespunde asteptarilor, data viitoare acestia vor cumpara un alt produs si veti ramane doar cu investitia intr-un brand neprofitabil.

Daca totul a mers conform asteptarilor, ceea ce trebuie sa faceti acum este sa continuati si sa dezvoltati comunicarea brandului. Reclame in presa, la radio si TV, pe panouri stradale. Valorile brandului trebuie afirmate peste tot. Aveti nevoie de o strategie eficienta de PR, de un site interesant, de conferinte de presa periodice, de lansari. De asemenea, asociati brandul de o actiune civica, de o organizatie non-profit, de un club sau un eveniment sportiv. Cu fiecare cuvant transmis, se construieste constientizarea brandului (sau brand awareness-ul) si creste increderea in valoarea brandului (brand equity).

Atentie!

Nu treceti la dezvoltarea brandului decat dupa ce ati consolidat foarte bine brandul actual. Si, mai ales, dupa ce ati cercetat in amanunt si ati descoperit o nevoie a publicului pentru noul brand. Cherry Coke de la Coca-Cola nu a prins in Romania, desi a fost promovat intens in urma cu cativa ani. Diet Coke in schimb este un brand tot mai cumparat si se dovedeste o extensie de brand de succes.

O sa spuneti, probabil, ca pentru a construi un brand este nevoie de o investitie costisitoare in promovare. Afirmatia este adevarata, dar exista si cazuri in care un brand a ajuns faimos fara publicitate. Starbucks, celebrele localuri in care oamenii beau o cafea, mananca un fursec si isi citesc e-mailurile au devenit celebre fara a apela la reclame TV sau radio. Managerii de la Starbucks au preferat sa se axeze foarte mult pe valorile brandului si au asteptat linistiti ca oamenii sa le descopere si sa le aprecieze.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
O intrebare scurta pentru dl George Simion
Analize

O intrebare scurta pentru dl George Simion

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x