Cum construiti un brand de succes
Aceasta este, de fapt, marea provocare. Sunteti la inceputul unei afaceri sau aveti deja o lista de produse proprii sau servicii pe care le propuneti.
Este numele companiei un brand? Produsele pe care le vindeti sunt branduri? Oamenii le cunosc, le cauta in rafturi, sunt in stare sa mearga pana la urmatorul magazin pentru a le cumpara?
Daca raspunsul este DA, atunci sunteti un om de afaceri fericit. Daca, dimpotriva, raspunsul este negativ, atunci este momentul sa construiti un brand. Fara sa uitati ca un brand este, de fapt, o promisiune facuta clientilor. Oricat de multa promovare ati face brandului, daca acesta nu-si respecta promisiunea, sansele de reusita sunt infime.
In construirea unui brand plecati de la 3 intrebari decisive:
1. Care este
targetul (publicul-tinta)?
2. Care sunt
valorile targetului?
3. Care este
produsul meu ce corespunde in intregime acestor valori?
Sfatul nostru
Porniti in construirea brandului si de la ideea ca puteti sa creati o piata pentru acesta. Companii foarte mari, cu miliarde de euro pentru dezvoltare, au dat gres in tentativa de a crea o piata pentru un anumit produs. Altele au reusit. Daca nu va permiteti sa riscati, mergeti pe pamant batatorit si realizati branduri pentru piete existente.
Dupa ce ati raspuns la cele 3 intrebari trebuie sa va ganditi la USP-ul produsului (Unique Selling Proposition – Propunerea Unica de Vanzare). Specialistii ii mai spun si Value Proposition, dar conceptul USP este mult mai bine raspandit. Bineinteles, inainte de USP trebuie sa dati un nume, un logo si, eventual, un motto produsului. Cu cat mai sugestive, cu atat mai bine.
Daca ati trezit interesul publicului pentru produs, puteti sa va ganditi deja la urmatoarea etapa. Este vorba de testarea produsului. Incheiati intelegeri cu marile magazine si angajati promoteri care sa promoveze produsul la orele de varf. Este posibil ca oamenii sa cumpere noul produs.
Atentie insa! Daca produsul nu corespunde asteptarilor, data viitoare acestia vor cumpara un alt produs si veti ramane doar cu investitia intr-un brand neprofitabil.
Daca totul a mers conform asteptarilor, ceea ce trebuie sa faceti acum este sa continuati si sa dezvoltati comunicarea brandului. Reclame in presa, la radio si TV, pe panouri stradale. Valorile brandului trebuie afirmate peste tot. Aveti nevoie de o strategie eficienta de PR, de un site interesant, de conferinte de presa periodice, de lansari. De asemenea, asociati brandul de o actiune civica, de o organizatie non-profit, de un club sau un eveniment sportiv. Cu fiecare cuvant transmis, se construieste constientizarea brandului (sau brand awareness-ul) si creste increderea in valoarea brandului (brand equity).
Atentie!
Nu treceti la dezvoltarea brandului decat dupa ce ati consolidat foarte bine brandul actual. Si, mai ales, dupa ce ati cercetat in amanunt si ati descoperit o nevoie a publicului pentru noul brand. Cherry Coke de la Coca-Cola nu a prins in Romania, desi a fost promovat intens in urma cu cativa ani. Diet Coke in schimb este un brand tot mai cumparat si se dovedeste o extensie de brand de succes.
O sa spuneti, probabil, ca pentru a construi un brand este nevoie de o investitie costisitoare in promovare. Afirmatia este adevarata, dar exista si cazuri in care un brand a ajuns faimos fara publicitate. Starbucks, celebrele localuri in care oamenii beau o cafea, mananca un fursec si isi citesc e-mailurile au devenit celebre fara a apela la reclame TV sau radio. Managerii de la Starbucks au preferat sa se axeze foarte mult pe valorile brandului si au asteptat linistiti ca oamenii sa le descopere si sa le aprecieze.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding
Ultimele NOUTATI
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Partenerii nostri
Elemente noi care se introduc OBLIGATORIU in REGES ONLINE. Atentie la prevederile legale!
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Amortizare apartament fara justificare economica: Ce a decis ANAF intr-un caz concret
Masuri fiscale aplicabile din 1 august 2025 si 1 ianuarie 2026: Ce pregateste Guvernul Bolojan
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii