Cum construiti un brand de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum construiti un brand de succes
de Manager.ro la 22 Dec. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandpiataafaceri


                                 Cum construiti un brand de succes

  
Aceasta este, de fapt, marea provocare. Sunteti la inceputul unei afaceri sau aveti deja o lista de produse proprii sau servicii pe care le propuneti. Este numele companiei un brand? Produsele pe care le vindeti sunt branduri? Oamenii le cunosc, le cauta in rafturi, sunt in stare sa mearga pana la urmatorul magazin pentru a le cumpara?


Daca raspunsul este DA, atunci sunteti un om de afaceri fericit. Daca, dimpotriva, raspunsul este negativ, atunci este momentul sa construiti un brand. Fara sa uitati ca un brand este, de fapt, o promisiune facuta clientilor. Oricat de multa promovare ati face brandului, daca acesta nu-si respecta promisiunea, sansele de reusita sunt infime.

In construirea unui brand plecati de la 3 intrebari decisive:

1. Care este targetul (publicul-tinta)?

2. Care sunt valorile targetului?

3. Care este produsul meu ce corespunde in intregime acestor valori?

Sfatul nostru

Porniti in construirea brandului si de la ideea ca puteti sa creati o piata pentru acesta. Companii foarte mari, cu miliarde de euro pentru dezvoltare, au dat gres in tentativa de a crea o piata pentru un anumit produs. Altele au reusit. Daca nu va permiteti sa riscati, mergeti pe pamant batatorit si realizati branduri pentru piete existente.

Dupa ce ati raspuns la cele 3 intrebari trebuie sa va ganditi la USP-ul produsului (Unique Selling Proposition – Propunerea Unica de Vanzare). Specialistii ii mai spun si Value Proposition, dar conceptul USP este mult mai bine raspandit. Bineinteles, inainte de USP trebuie sa dati un nume, un logo si, eventual, un motto produsului. Cu cat mai sugestive, cu atat mai bine.

Daca ati trezit interesul publicului pentru produs, puteti sa va ganditi deja la urmatoarea etapa. Este vorba de testarea produsului. Incheiati intelegeri cu marile magazine si angajati promoteri care sa promoveze produsul la orele de varf. Este posibil ca oamenii sa cumpere noul produs.

Atentie insa! Daca produsul nu corespunde asteptarilor, data viitoare acestia vor cumpara un alt produs si veti ramane doar cu investitia intr-un brand neprofitabil.

Daca totul a mers conform asteptarilor, ceea ce trebuie sa faceti acum este sa continuati si sa dezvoltati comunicarea brandului. Reclame in presa, la radio si TV, pe panouri stradale. Valorile brandului trebuie afirmate peste tot. Aveti nevoie de o strategie eficienta de PR, de un site interesant, de conferinte de presa periodice, de lansari. De asemenea, asociati brandul de o actiune civica, de o organizatie non-profit, de un club sau un eveniment sportiv. Cu fiecare cuvant transmis, se construieste constientizarea brandului (sau brand awareness-ul) si creste increderea in valoarea brandului (brand equity).

Atentie!

Nu treceti la dezvoltarea brandului decat dupa ce ati consolidat foarte bine brandul actual. Si, mai ales, dupa ce ati cercetat in amanunt si ati descoperit o nevoie a publicului pentru noul brand. Cherry Coke de la Coca-Cola nu a prins in Romania, desi a fost promovat intens in urma cu cativa ani. Diet Coke in schimb este un brand tot mai cumparat si se dovedeste o extensie de brand de succes.

O sa spuneti, probabil, ca pentru a construi un brand este nevoie de o investitie costisitoare in promovare. Afirmatia este adevarata, dar exista si cazuri in care un brand a ajuns faimos fara publicitate. Starbucks, celebrele localuri in care oamenii beau o cafea, mananca un fursec si isi citesc e-mailurile au devenit celebre fara a apela la reclame TV sau radio. Managerii de la Starbucks au preferat sa se axeze foarte mult pe valorile brandului si au asteptat linistiti ca oamenii sa le descopere si sa le aprecieze.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding

Ultimele NOUTATI

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie...

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x