Cum construiti un brand de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum construiti un brand de succes
de Simonas la 22 Dec. 2008
brandpiataafaceri


                                 Cum construiti un brand de succes

  
Aceasta este, de fapt, marea provocare. Sunteti la inceputul unei afaceri sau aveti deja o lista de produse proprii sau servicii pe care le propuneti. Este numele companiei un brand? Produsele pe care le vindeti sunt branduri? Oamenii le cunosc, le cauta in rafturi, sunt in stare sa mearga pana la urmatorul magazin pentru a le cumpara?


Daca raspunsul este DA, atunci sunteti un om de afaceri fericit. Daca, dimpotriva, raspunsul este negativ, atunci este momentul sa construiti un brand. Fara sa uitati ca un brand este, de fapt, o promisiune facuta clientilor. Oricat de multa promovare ati face brandului, daca acesta nu-si respecta promisiunea, sansele de reusita sunt infime.

In construirea unui brand plecati de la 3 intrebari decisive:

1. Care este targetul (publicul-tinta)?

2. Care sunt valorile targetului?

3. Care este produsul meu ce corespunde in intregime acestor valori?

Sfatul nostru

Porniti in construirea brandului si de la ideea ca puteti sa creati o piata pentru acesta. Companii foarte mari, cu miliarde de euro pentru dezvoltare, au dat gres in tentativa de a crea o piata pentru un anumit produs. Altele au reusit. Daca nu va permiteti sa riscati, mergeti pe pamant batatorit si realizati branduri pentru piete existente.

Dupa ce ati raspuns la cele 3 intrebari trebuie sa va ganditi la USP-ul produsului (Unique Selling Proposition – Propunerea Unica de Vanzare). Specialistii ii mai spun si Value Proposition, dar conceptul USP este mult mai bine raspandit. Bineinteles, inainte de USP trebuie sa dati un nume, un logo si, eventual, un motto produsului. Cu cat mai sugestive, cu atat mai bine.

Daca ati trezit interesul publicului pentru produs, puteti sa va ganditi deja la urmatoarea etapa. Este vorba de testarea produsului. Incheiati intelegeri cu marile magazine si angajati promoteri care sa promoveze produsul la orele de varf. Este posibil ca oamenii sa cumpere noul produs.

Atentie insa! Daca produsul nu corespunde asteptarilor, data viitoare acestia vor cumpara un alt produs si veti ramane doar cu investitia intr-un brand neprofitabil.

Daca totul a mers conform asteptarilor, ceea ce trebuie sa faceti acum este sa continuati si sa dezvoltati comunicarea brandului. Reclame in presa, la radio si TV, pe panouri stradale. Valorile brandului trebuie afirmate peste tot. Aveti nevoie de o strategie eficienta de PR, de un site interesant, de conferinte de presa periodice, de lansari. De asemenea, asociati brandul de o actiune civica, de o organizatie non-profit, de un club sau un eveniment sportiv. Cu fiecare cuvant transmis, se construieste constientizarea brandului (sau brand awareness-ul) si creste increderea in valoarea brandului (brand equity).

Atentie!

Nu treceti la dezvoltarea brandului decat dupa ce ati consolidat foarte bine brandul actual. Si, mai ales, dupa ce ati cercetat in amanunt si ati descoperit o nevoie a publicului pentru noul brand. Cherry Coke de la Coca-Cola nu a prins in Romania, desi a fost promovat intens in urma cu cativa ani. Diet Coke in schimb este un brand tot mai cumparat si se dovedeste o extensie de brand de succes.

O sa spuneti, probabil, ca pentru a construi un brand este nevoie de o investitie costisitoare in promovare. Afirmatia este adevarata, dar exista si cazuri in care un brand a ajuns faimos fara publicitate. Starbucks, celebrele localuri in care oamenii beau o cafea, mananca un fursec si isi citesc e-mailurile au devenit celebre fara a apela la reclame TV sau radio. Managerii de la Starbucks au preferat sa se axeze foarte mult pe valorile brandului si au asteptat linistiti ca oamenii sa le descopere si sa le aprecieze.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Statul alearga dupa banii romanilor: se imprumuta masiv de la cetateni. Cum poti sa profiti de acest lucru
Economie

Statul alearga dupa banii romanilor: se imprumuta masiv de la cetateni. Cum poti sa profiti de acest lucru

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a listat pe 27 iunie patru noi emisiuni de titluri de stat FIDELIS in valoare totala de peste 1,44 miliarde de lei.   
today28 Iun. 2022
IMM INVEST PLUS, o noua sansa de finantare pentru firmele care au probleme cu lichiditatile: anuntul de ultima ora al Finantelor
Companii

IMM INVEST PLUS, o noua sansa de finantare pentru firmele care au probleme cu lichiditatile: anuntul de ultima ora al Finantelor

Statul roman vine cu noi masuri de sprijin pentru mediul privat, alocand noi instrumente de finantare firmelor care au probleme cu lichiditatile.  
today28 Iun. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cele mai bune platforme de tranzactionare criptografica din 2022
Business

Cele mai bune platforme de tranzactionare criptografica din 2022

today28 Iun. 2022
Cele 5 situatii in care contractul de munca poate fi modificat fara acordul salariatului
Companii

Cele 5 situatii in care contractul de munca poate fi modificat fara acordul salariatului

today28 Iun. 2022
Externalizarea activitatilor de resurse umane si salarizare - noua tendinta in randul companiilor
Companii

Externalizarea activitatilor de resurse umane si salarizare - noua tendinta in randul companiilor

today28 Iun. 2022
Cea mai inteligenta metoda de a economisi bani: ce inseamna sa compari costul cu valoarea
Banii tai - sectiune de educatie...

Cea mai inteligenta metoda de a economisi bani: ce inseamna sa compari costul cu valoarea

today27 Iun. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x