Personal Branding - Important sau nu pentru companie
brandcompaniibranding
Identitatea personala este un element determinant pentru reusita sau esecul unei personalitati publice importante ducand astfel la crearea unei imagini pozitive sau nu pentru institutia pe care aceasta persoana o reprezinta. O realitate atat de evidenta este de multe ori ignorata de persoane reprezentative pentru multe companii sau institutii publice.
Pe de o parte, personal branding-ul (crearea identitatii personale) este definit ca si procesul prin care oameni si carierele lor sunt identificati ca si brand-uri.
Ca si orice companie indivizii isi pot crea, tinand cont de anumite elemente determinante, o imagine personala/ un mod in care acestia sunt perceputi de catre alti indivizi. Astfel isi pot contura calitatile pentru a putea trece mai usor peste momentele dificile din cariera lor. Daca modul in care indivizii sunt vazuti de catre cei din jur este unul pozitiv atunci, in momentul in care acestia trec printr-o perioada mai dificila pot scoate in continuare in evidenta calitatile sau motivele pentru care au fost apreciati in trecut, fiind astfel capabili sa treaca mai usor peste acea perioada.
Facand o paralela cu o situatie bine cunoscuta multora dintre noi putem sa ne referim chiar la identitatea pe care si-o creeaza un elev silitor pentru care atunci cand obtine o nota mai mica, acesta poate fi considerata de catre profesorul lui o mica scapare pe care o va trece usor cu vederea.
Astfel, in societatea de astazi crearea unei identitati bine definite, in concordanta cu asteptarile celor din jur devine un element esential pentru asigurarea succesului personal.
Pe de alta parte, in corelatie cu o companie Brandul poate fi definit ca si imaginea cu care este aceasta identificata. Poate fi asociat cu un nume, simbol, combinatie de culori sau slogan. Dand la o parte orice definitie pompoasa putem cu usurinta considera ca Brandul unei companii este construit din toate elementele cu care putem identifica acea companie.
Cum in ziua de astazi multa lume considera ca cea mai importanta resursa a unei companii sunt oamenii ajungem cu usurinta la concluzia ca de multe ori chiar oamenii sunt cei care reprezinta cel mai bine o companie sau alta si in consecinta imaginea personala pe care acei oameni o creaza este ulterior asociata cu imaginea companiei pe care o reprezinta.
Pe langa celelalte elemente importante care construiesc brandul unei companii, brandul personal al fiecarui angajat poate deveni principalul determinant al imaginii pe care o companie o are in fata clientilor sai, calitatea oamenilor care lucreaza pentru o companie determinand calitatea reala a acelei companii.
Andrei Stoica