Secretul unui branding reusit
sfaturi pentru brandingbranding personalpozitionarea pe piatamesaj de branding
Antreprenorii sunt sireti si poarta mai multe palarii. In lumea afacerilor, ei sunt precum cameleonii: se adapteaza la tot ceea ce li se cere, in orice moment, daca au ceva de castigat.
Din acest motiv nici nu este de mirare competitia si invidia dintre afaceristii nisati pe acelasi domeniu, cum este Mc Donald`s cu KFC sau Pepsi cu Coca-Cola.
Pentru a obtine succesul dorit, antreprenorii nu trebuie decat sa se concentreze pentru a ajunge in mintea clientilor fiind "acel ceva" de care au nevoie. Asta trebuie sa conteze cel mai mult, pentru ca atunci cand esti favoritul publicului, castigi. Cand esti propriul favorit, sau favoritul angajatilor, membrilor familiei sau al prietenilor, de fapt nu existi.
Un brand nu trebuie sa duca in nici un caz clientii cu gandul la cinci sau mai multe lucruri. Nici macar la trei. Atunci cand un brand sustine ca ofera trei lucruri clientilor sai, inseamna ca recunoaste ca nu reprezinta nimic, iar atunci cand acele trei lucruri sunt oferite si de catre competitori, acel brand valoreaza chiar mai putin decat nimic.
Singurul lucru care trebuie sa fie un brand este resursa unica si valoroasa pe care o ofera clientilor, asa cum Volvo sustine ca te tine in siguranta, IBM construieste o planeta inteligenta, iar 7-Up nu este Cola.
Clientilor tai nu le pasa de ceea ce vrei sa fii. Ei merg pur si simplu prin viata si percep lucrurile asa cum sunt ele. Ei nu te percep intr-un anumit fel pentru ca sunt dificili, ci o fac pentru ca sunt oameni si cu asta se ocupa. Asa cum oamenii isi fac anumite impresii despre semenii lor, la fel fac si companiile.
Este destul de tentant sa inceri sa fii totul pentru toata lumea. Poate ca astfel vei reusi sa cresti vanzarile pentru o perioada scurta de timp, insa pe termen lung, vei sacrifica imaginea pe care brandul tau si-a format-o.
Pozitionarea este arta sacrificiului. Merita sa sacrifici lucrurile pe care le-ai putea face, in detrimentul celor pe care trebuie sa le faci?