Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

BNR: In timp ce afacerile IMM-urilor scad, profitul multinationalelor este in crestere


BNR: In timp ce afacerile IMM-urilor scad, profitul multinationalelor este in crestere
de la 05 Aug. 2019
BNR: In timp ce afacerile IMM-urilor scad, profitul multinationalelor este in crestere
Tags: bnrimmafacerimultinationalefirmebusinesssondaj

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a intocmit un sondaj in randul companiilor din Romania. Concluziile sondajului sunt ca, in timp ce profiturile intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) scad, cele ale multinationalelor sunt in crestere.


IMM-urilor le scad profiturile, arata sondajul Bancii Nationale. Proportia intreprinderilor care considera ca profitul si marja profitului au scazut s-a majorat cu cate 1 punct procentual, ajungand la 39 la suta, respectiv 38 la suta din totalul companiilor chestionate.
 
Cu alte cuvinte, 39% dintre patronii de IMM-uri din Romania au consemnat scaderi ale profitabilitatii afacerii lor.
 
Nu acelasi lucru se intampla in zona corporate. Firmele multinationale isi sporesc profitul, dupa cum observam tot din sondajul BNR. Astfel, corporatiile au consemnat majoritar (38 la suta) o apreciere a profitului in perioada aprilie 2018 – martie 2019, comparativ cu exercitiul precedent, cand cele mai multe dintre acestea indicau o scadere a profitului net. De asemenea, marja profitului este perceputa in crestere pentru un numar mai mare de companii mari in exercitiul curent comparativ cu anul anterior (30 la suta, fata de 25 la suta), arata economica.net
 
Sondajul BNR mai arata faptul ca marile companii se confrunta cu o mare problema in ceea ce priveste deficitul fortei de munca. Criza fortei de munca afecteaza multinationalele, spun 63 la suta dintre respondentii sondajului.

Citeste si: Romanii bat media la imaginea pozitiva pe care o au despre Uniunea Europeana: 60% fata de 45%
 
In acelasi timp, in cazul IMM-urilor, doar 43 la suta dintre cele chestionate se confrunta cu incapacitatea de a gasi forta de munca activa pentru a ocupa locurile de munca vacante.
 
Criza fortei de munca afecteaza, evident, intreg mediul de afaceri. A devenit o reala provocare in Romania gasirea de forta de munca, in special de forta de munca calificata, iar aceasta problema are la baza in special faptul ca tot mai multi romani ales sa plece peste hotare, motivati de salariile mult mai consistente de acolo, dar si de nivelul de trai. Totusi, sondaje recente arata ca romanii mai pleaca si din alte cauze, precum stabilitatea politica, siguranta cetateanului si asa mai departe.
 
Totodata, o cauza a crizei fortei de munca este si necorelarea universitatilor cu necesitatile din campul muncii. Faptul ca universitatile pregatesc specialisti in domenii in care nu se cauta angajati sau faptul ca multi absolventi obtin doar o diploma la finalul ciclului universitar, fara sa isi fi dat prea mult interesul la cursuri si, evident, fara sa dobandeasca cunostinte, reprezinta alta mare cauza a crizei fortei de munca.
 
De asemenea, faptul ca, in anul 2000, sub obladuirea Ministerului Educatiei de catre Ecaterina Andronescu, Guvernul a dispus desfiintarea scolilor profesionale, de arte si meserii, iar toti tinerii au fost "fortati" sa urmeze cursuri liceale, ne-a adus in aceasta situatie, de a nu mai avea muncitori calificati sau macar dornici de o calificare.

Dincolo de aceasta problema "universala" a mediului de business din tara noastra, firmele mici se confrunta si cu lipsa investitiilor in branding, in imagine, dar si in expunerea in mediul virtual al produselor si serviciilor. 

Exact pe aceste puncte-cheie, multinationalele stiu sa isi imbunatateasca prezenta in piata, au capitalul banesc necesar investitiilor in branding, in reclame si in digitalizare, iar astfel acapareaza o cota de piata mult mai mare. 
 
 
 

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016