Paste 2017: Cati bani aloca romanii pentru cadourile achizitionate online
studiupaste 2017cumparaturi onlinerespondentiarticole vestimentare
Romanii aloca intre 300 si 1000 de lei pentru cadourile achizitionate online cu ocazia sarbatorilor de Paste, conform unei cercetari realizate de magazinul online Answear.ro.
Astfel, potrivit studiului, 34.1% dintre respondenti ar aloca pana la 300 de lei pentru achizitia de articole tip fashion cu ocazia sarbatorilor de Paste din oferta magazinelor online. Aproape o treime dintre respondenti ar putea cheltui intre 500 si 1.000 de lei, in timp ce 34,4% dintre acestia au declarat ca nu si-au stabilit inca un buget, cumparaturile realizandu-le doar cu una-doua zile inainte.
In ceea ce priveste produsele pe care le-ar achizitiona pentru a-si reinnoi garderoba de primavara sau cu ocazia sarbatorilor de Paste, 60% dintre cei ce au raspuns cercetarii si-ar cumpara incaltaminte eleganta sau sport. Printre preferintele doamnelor se numara sandale si balerini, in timp ce barbatii au ales tenisii si pantofii sport. La capitolul imbracaminte, 45% dintre cei chestionati si-ar achizitiona in aceasta perioada rochii, in timp ce 31%, respectiv 30,7% ar opta pentru camasi sau blugi.
”Lunile martie si aprilie sunt extrem de intense, exista o adevarata goana in cautarea celor mai variate oferte. Pentru noi, cele mai vizitate categorii din aceasta primavara sunt cele de incaltaminte si accesorii, dar avem o crestere de aproximativ 25% si pentru subcategorii precum bluze si camasi, rochii, pantaloni scurti sau costume de baie”, mentioneaza Raluca Radu, Country Manager Answear.ro, citata de Mediafax.
In ceea ce priveste motivul pentru care aleg shopping-ul online, pentru 28% dintre respondenti cel mai mult conteaza gama cat mai diversa de produse comercializate. Siguranta originalitatii produselor este principalul criteriu de selectie pentru 22% dintre respondenti, in timp ce pentru 18% dintre acestia pe primul loc se claseaza brandurile comercializate de magazinul online.
Respondentii studiului si-au declarat de asemenea frecventa cu care ar achizitiona articole vestimentare sau accesorii din mediul online, 50% dintre respondenti au mentionat achiziitiile de impuls, adica ar cumpara un produs ori de cate ori gasesc ceva care le place. Pentru aproximativ 37% dintre romanii participanti la studiu, pretul joaca un rol important, in timp ce 13% dintre acestia isi achizitioneaza un produs de pe un site de moda cel putin o data pe luna.
”Pentru 39% dintre romanii ce aleg site-ul nostru, cel mai important criteriu in decizia de cumparare este modelul produsului comercializat. Astfel, selectia de produse si preferinta pentru cele mai noi colectii ale brandurilor comercializate influeanteaza decizia de cumparare, mai mult decat factorul pret sau alte beneficii oferite. In topul brandurilor preferate de utilizatorii site-ului se numara: Tommy Hilfiger, adidas Originals, New Balance, Nike si Love Moschino”, a concluzionat Raluca Radu.
Cercetarea a fost realizata in perioada martie-aprilie 2017 pe un esantion de 1.289 de romani din toata tara.