Trei cauze ale stresului la locul de munca si cum le poti gestiona ca angajator

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Trei cauze ale stresului la locul de munca si cum le poti gestiona ca angajator
Trei cauze ale stresului la locul de munca si cum le poti gestiona ca angajator
de Redactia Manager la 08 Sep. 2022
Urmareste-ne pe Google News
viata profesionalamediu de lucruspatii de birouri

Oricat de devotati si implicati sunt angajatii tai, trebuie sa ai in strategia ta de angajator si solutii pentru diversele provocari de la locul unde acestia isi desfasoara activitatea. Una dintre marile provocari se leaga de aparitia conditiilor stresante de la birou, care poate avea mai multe surse declansatoare. Cu toate ca, de cele mai multe ori, stresul nu poate fi evitat, exista si o perspectiva pozitiva, aceea ca poate fi gestionat printr-o serie de masuri si practici adaptate noului context in care traim. 

In acest articol, vom mentiona trei dintre cele mai comune cauze de stres si cum le poti gestiona eficient la locul de munca: 

1. Lipsa de flexibilitate a programului

Programul de lucru flexibil permite o dinamica in alegerea orelor de munca, cat si a spatiului unde angajatul isi desfasoara activitatea profesionala. Intervalul orar se stabileste impreuna cu acesta, care poate lucra saptamanal cateva ore la birou, dar si in spatii de co-working sau de acasa. 
 
Flexibilitatea este o cerinta din ce in ce mai mare in piata muncii, prevazuta chiar in Codul Muncii, la fel cum se poate vorbi si de activitatea de freelancer. Prin urmare, in calitate de angajator, este esential sa tii pasul cu aceste tendinte globale, abordand astfel o viziune moderna, a viitorului, in ceea ce priveste programul si modul de lucru al echipei tale.
 
Liviu Tudor, omul din spatele proiectului YUNITY Park, propune o alternativa ingenioasa in acest sens, anume de a combina spatiile interioare de birouri cu cele exterioare, in aer liber. In acest sens, angajatul se poate bucura de flexibilitate, respectiv optiuni pentru a-si desfasura activitatea profesionala, dar si de petrecere a timpului liber. 

2. Lipsa delimitarii dintre viata personala si cea profesionala

Atunci cand intre viata personala si cea profesionala nu exista nicio delimitare, inseamna ca „Work-Life Balance”, acel echilibru absolut necesar intre activitatile de la birou si timpul liber, nu se regaseste in randul angajatilor tai. Asta poate duce la o sanatate psihica imprevizibila, epuizare si iritabilitate, ce le poate afecta vizibil atat randamentul profesional, cat si comportamentul social cu familia sau cei apropiati. 
 
Proiectul urban YUNITY Park vine cu o solutie smart pentru a delimita activitatile de munca cu cele de recreere si propune un spatiu inovativ de co-working, care se poate extinde in aer liber, intr-o padure urbana unica. Practic, este un spatiu de lucru si de viata al viitorului, in care activitatile sociale si de relaxare sunt la fel de importante ca cele profesionale. Ele coexista intr-un mod armonios si echilibrat, in asa fel incat sa le ofere angajatilor satisfactia si increderea ca traiesc sanatos si se bucura de cele doua laturi ale vietii lor. 

3. Neincrederea in spatiul de lucru

In contextul pandemic actual si in perspectiva posibilitatii aparitiei unor noi cazuri de virusuri si boli cu raspandire larga, tot mai multi angajati pot deveni stresati cu sentimentul de neincredere in cladirea unde lucreaza. In acest caz, protejarea sanatatii individuale si colective, precum si dorinta unui spatiu de lucru cat mai sigur devin aspecte esentiale, pe care trebuie sa le iei in considerare. Reducerea acestor temeri in randul angajatilor poate recrea acel spatiu de confort, siguranta si productivitate de care afacerea ta are nevoie pentru a-si atinge scopurile si misiunea. 
 
Cu certificarea IMMUNE Building Standard™ biroul clasic se poate transforma intr-un mediu sigur pentru sanatatea angajatilor tai, fara a neglija zonele de spatii si servicii necesare nevoilor lor, cum ar fi bucataria sau spatiul de relaxare si divertisment. Setul riguros de reguli si masuri igienico-sanitare, cu cele mai noi tehnologii si echipamente smart, poate raspunde cu succes la diverse riscuri actuale si viitoare. 
 
In concluzie, cele trei surse comune de stres cu care se pot confrunta si angajatii tai se pot gestiona intr-o maniera moderna si adaptata contextului actual si viitorului, care sa duca la productivitate si rezultate pentru companie, respectiv satisfactie profesionala si personala pentru angajat. 
 
Sursa foto: Shutterstock.com
 

Ultimele NOUTATI

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x