Xenofon Eleftheriadis, Director de Comunicare GLAMI Global: „Prin rebrandingul GLAMI ne dorim sa fim indrazneti si plini de energie, primitori si distinctivi, simpli si incluzivi!”
GLAMI si-a anuntat recent noua identitate vizuala si surprinde publicul cu un design nonconformist, plin de energie si efervescenta. Violetul electric a devenit culoarea reprezentativa a brandului, iar logo-ul si elementele de iconografie au fost actualizate pentru a reda in profunzime esenta GLAMI: intersectia modei cu tehnologia, dar si punctul comun in care magazinele online si cumparatorii se intalnesc. Cum era de asteptat, acest proces a fost unul amplu, motivat nu doar de creativitate, ci mai ales de nevoile si asteptarile publicului tinta in 2023. Xenofon Eleftheriadis (Director de Comunicare GLAMI Global) a impartasit cu noi cateva informatii din „culise”, pentru a intelege mai bine care este noua viziune de brand.
Ce a inspirat decizia de a actualiza identitatea vizuala a GLAMI si cum reflecta aceasta valorile companiei?
De la lansarea GLAMI in 2013, scopul nostru a fost sa cream cel mai bun catalog de moda si sa oferim fiecarui utilizator toate articolele vestimentare intr-un singur loc. 10 ani mai tarziu si odata cu achizitia STILEO – cel mai mare agregator de moda din Italia – in 2022, am simtit ca este un moment de reflectie si apreciere, prilej numai bun pentru a ne stabili noi obiective de viitor. Folosind tehnologia noastra proprie din 2020, construim si imbunatatim platformele GLAMI constant, cu scopul de a oferi cea mai buna experienta online utilizatorilor, personalizata in functie de gusturile si preferintele individuale. De aceea, ca parte a noului nostru logo, introducem un simbol: asteriscul ce semnifica, printre altele, intersectia modei cu tehnologia.
Cum a evoluat strategia de segmentare a companiei dupa adoptarea noii identitati vizuale si ce segmente specifice sunt vizate acum?
Unele dintre valorile de baza ale brandului nostru au fost inca de la inceput reprezentate de incluziunea si respectul pentru toti oamenii, ceea ce inseamna ca oricine este binevenit pe GLAMI, indiferent de stil individual, sex, dimensiuni corporale sau orice alti factori de segmentare. Cand vine vorba de portofoliu, partenerii nostri – magazinele si brandurile colaboratoare – nu apartin unui anumit gen de moda. Colaboram cu magazine locale ce creeaza si vand piese de moda sustenabile, dar si cu branduri globale si e-shop-uri cu designeri populari. Nu as spune ca noua identitate de brand a afectat strategia de segmentare, ci dimpotriva. A dezvaluit nevoia unei identitati de brand proaspete, care sa serveasca mereu obiectivul nostru de a contura fiecaruia experienta suprema de cautare a modei, de a imbratisa si sustine diferentele si individualitatea.
Cum s-a schimbat pozitionarea brandului odata cu noua identitate vizuala si cum intentionati sa comunicati acest lucru consumatorilor?
De la „Gasirea a milioane de produse intr-un singur loc” (pozitionarea noastra in trecut), la GLAMI face alegerile de moda SIMPLE si RAPIDE in prezent, am avut o calatorie lunga, fascinanta si interesanta in lumea comertului electronic. Pornind de la aceasta expresie foarte simpla, dar atat de semnificativa, peste 120 de experti lucreaza la ceea ce numim experienta de cumparaturi vestimentare mai facila si mai prompta prin platformele noastre!
Parte din aceasta noua pozitionare este, de asemenea, micul lifting al siglei, prima schimbare vizibila pe care utilizatorii si fanii o pot observa deja online. Pe site-ul oficial, pe conturile social media, in reclamele si aplicatia noastra, GLAMI are acum un simbol nou-nout, un asterisc unic ce intra in componenta logo-ului.
Care sunt elementele cheie ale noului stil vizual?
Noul nostru stil vizual include un logo actualizat cu asteriscul violet electric, o noua paleta de culori de brand si noi elemente de design. Astfel, ne dorim sa fim indrazneti si plini de energie, primitori si distinctivi, simpli si incluzivi, dar si mereu in trend! O parte a acestei noi abordari este, de asemenea, sa ne reinventam brandul si povestile pe care vrem sa le impartasim urmaritorilor nostri. Din acest motiv, echipa noastra lucreaza pe piloni specifici de continut, cu diferite obiective de comunicare, dar intotdeauna aliniate la valorile GLAMI.
Ce rol joaca personalizarea in strategia companiei si cum se reflecta in noua identitate vizuala?
Utilizatorii sunt in centrul tuturor deciziilor noastre si pentru ei incercam sa construim cel mai bun produs posibil. In calitate de deschizator de drumuri, GLAMI foloseste tehnologia de invatare automata inca din 2015, pentru a le asigura clientilor cea mai buna experienta de cautare a produselor. In prezent, le ofera cumparatorilor, dar si e-shop-urilor partenere, posibilitatea de a beneficia de avantajele inteligentei artificiale in e-commerce (AI). Echipa
GLAMI de AI creeaza aplicatii menite sa inlesneasca recomandarea automata de articole, asocierile similare ori clasificarea facila, astfel incat procesul de descoperire a tendintelor vestimentare sa fie o reala placere. Stilul vizual actualizat al brandului consta, dupa cum am amintit, in logo-ul reconditionat, noile culori reprezentative si noul simbol: un asterisc violet electric. Alegerea a fost inspirata de diferentiatorul GLAMI – toate piesele de moda intr-un singur loc – iar simbolul prezinta GLAMI ca punct de intersectie intre moda si tehnologie, dar si ca loc in care magazinele electronice si clientii se intalnesc.
Ce masuri sunt luate pentru a asigura incluziunea si diversitatea prin noua identitate vizuala si cum este comunicat acest lucru publicului?
Este necesara urmatoarea mentiune: exista un sens mai profund pentru ceea ce reprezinta logo-ul. Combinatia de margini ascutite si rotunjite ale asteriscului reflecta convingerea noastra ca moda este pentru oameni de toate varstele, dimensiunile sau tipurile de corp si, prin urmare, constituie angajamentul nostru fata de incluziune. Culoarea violet electric transmite un sentiment de rafinament, creativitate si fiabilitate. Prin aceasta imbinare, ne propunem sa inspiram si sa ajutam fiecare utilizator sa gaseasca exact piesa de imbracaminte, incaltaminte sau accesorizare cautata.
Ce valori-cheie va urmari compania pentru a masura succesul noii identitati vizuale si cum va asteptati sa se schimbe acestea in timp?
Serviciul de descoperire de moda este o valoare cheie de nivel superior pe care o vom observa in timp. De asemenea, vom masura eficienta publicitara a materialelor folosind noua identitate si efectuand o comparatie cu performantele anterioare.
Privind mai departe, care sunt principalele prioritati si domenii de interes ale companiei atunci cand vine vorba de marketing si branding? Cum sunt sprijinite de noua identitate vizuala?
As spune ca atunci cand vine vorba de prioritati, ne axam pe patru elemente: educatie, divertisment, inspiratie si convingere. Fiecare material elaborat, tactica de comunicare sau publicitate ar trebui sa se incadreze in cel putin una dintre zonele amintite. La alt nivel, toate planurile noastre se bazeaza pe caracteristicile unice ale GLAMI, pe valorile brandului si, desigur, pe obiectivele de afaceri. Noua identitate vizuala ne va ajuta sa folosim instrumentele de comunicare non-verbala, pentru ca utilizatorii sa inteleaga ca lucram pentru ei, ca ne straduim sa cream o platforma care faciliteaza procesul de descoperire a modei si cumparaturile prin adaptarea recomandarilor de produse, toate acestea prin intermediul tehnologiei.
Asadar, GLAMI nu doar ca transforma gasirea articolelor vestimentare potrivite intr-un proces simplificat, insa valorifica semnificativ si diversitatea si incluziunea, reprezentand o reala sursa de inspiratie. GLAMI aduce procesul de personalizare mai aproape de public si il ajuta sa aiba acces la cele mai bune recomandari de moda, in functie de nevoile sau dorintele individuale.