Profil de manager Teodora Man: "Cand multi incepeau de jos, eu am inceput de sus"

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Profil de manager Teodora Man: Cand multi incepeau de jos, eu am inceput de sus Profil de manager Teodora Man: "Cand multi incepeau de jos, eu am inceput de sus"
de Manager.ro la 04 Apr. 2014 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
teodora manprofil de managerpartenercall performance quality

Majoritatea celor din corporatiile romanesti sunt obisnuiti cu manageri scortosi, insa in profilul acesta nu este vorba de asa ceva. Urmatorul manager si-a petrecut 19 ani din viata cu capul in nori pana sa se "trezeasca" intr-o alta lume de business. Este vorba despre Teodora Man, managing partener, Advanced & Creative Development Solutions. Totodata, ea este trainer certificat CNFPA si consultant Human Synergistics, iar in anul 2010 a absolvit primul modul al programului de certificare in executive coaching, condus de Sir John Withmore. Teodora este certificata in programe de leadership, customer service si vanzari.

Dar pana sa ajunga la nivelul pe pozitia actuala, mai intai sa aflam de unde a inceput.   
 
“Pai daca majoritatea angajatilor o incep de jos, eu am inceput-o de sus, adica de la 5.000 de metri, ca stewardesa la Tarom, pe deja retro-ul avion AN24. Dar asa cum spune o reclama <Sky is the limit>, am urcat de la 5.000 la 11.000 de metri, odata cu modernizarea flotei Tarom-ului. Am zburat ca stewardesa, titulatura uzitata este insotitor de bord (n.r. – zambeste cand ne ofera acest raspuns), 3 ani si ceva luni”, ne spune Teodora Man.
 
Dupa aceasta perioada, prin anii 1992-1996, pentru Tarom s-a ivit un contract de dezvoltare de la zero a unei companii aeronautice din Pakistan, ocazie cu care a lucrat si ea  impreuna cu colegi de-ai ei insotitori de bord, piloti, ingineri si mecanici de intretinere, toti licentiati pe avionul BAC 1-11, la dezvoltarea unei noi companii, AeroAsia.

 
“Si cu aceasta ocazie am devenit si sefa de cabina, ceea ce in alte organizatii echivaleaza cu un line manager, ca sa spun asa. A fost prima mea “functie manageriala” si am inceput de la echipaje de 2 membri pana la echipaje de 8 membri”, afirma managerul.
 
In 2001, a fost numita Manager al departamentului Insotitori de bord si asa a ajuns sa raspunda administrativ si operational de bunul mers al unei echipe de 450 de persoane, colege si colegi insotitori de bord. 
 
“Provocarile au fost multiple, incepand de la varsta <frageda> pe care o aveam, 34 de ani, si pana la lipsa unei experiente anterioare de management, ceea ce, uitandu-ma acum in urma, mi-a fost de folos intrucatva, deoarece m-au calit mult experientele avute si acum ma ajuta mult aceste experiente in activitatea mea de consultant si trainer. Este foarte adevarata vorba lui Sanders Law (Vernon) ca <experienta este cel mai dur profesor: mai intai iti da testul apoi te invata lectia>”, ne mai spune Teodora.
 
Obisnuieste sa le spuna persoanelor in fata carora se prezinta ca a avut meseria de vis a oricarui barbat, si anume sa fie manager peste o echipa de 400 de femei (restul de 50 erau barbati).
 
“Dupa aceasta experienta am inceput sa cochetez cu zona de traineing, mai ales ca intre timp facand niste cursuri de instructor, trainerii respectivi mi-au picurat la ureche cum ca as fi potrivita pentru acest lucru. Si uite ca in 2003 am facut trecerea de la zona operationala la zona de training, adica mi-am mutat “jucariile” la Centrul de Training al companiei Tarom unde am fost o vreme instructor pentru insotitori de bord si cateodata si pentru  piloti”, ne povesteste trainerul.
 
A devenit, in scurt timp, manager al acestui centru de training si a ajuns sa coordoneze activitatea echipei de instructor care acopereau nevoile de training de tip hard skills pentru intreaga compania, ba chiar si pentru terti pentru cursurile destinate personalului tehnic si insotitori de bord.
 
“Pe foarte repede inainte, ti-am relatat aici despre ce 19 ani ai mei la TAROM.
Ce-i drept, un an din cei 19 l-am petrecut ca si jurist stagiar (attorney trainee) la Financial Markets International, o companie de consultanta care lucra in cadrul programului USAID (U.S. Agency for International Development) la dezvoltarea legislatiei pietei de capital, nou infiintate in Romania la acea data, vorbim de 1995-1996. Dar am mai facut un lucru in cadrul acestei firme, si anume eram interpret la toate intalnirile la care participa team leader-ul,  intalniri extrem de frecvente cu responsabilii pietei de capital din Romania”, spune Teodora.
 
Tarom a tinut-o in mreje, pana in 2008, cand a decis sa schimb compania, curioasa fiind sa vad cum se lucreaza intr-o companie cu capital privat. In plus, implinise varsta rotunda de 40 de ani si si-a spus ca masura tineretii ei mentale sta si in capacitatea de a-mi iesi din zona de confort.
 
“Si uite ca am iesit de ceva vreme si ma provoc din nou, de aceasta data ca antreprenor. Cei 6 ani petrecuti la Achieve Global ca Master Trainer si consultant au fost productivi si provocatori, in sensul in care nu trecea luna fara ca eu sa am ceva nou de invatat. Acum, va spuneam ca ma provoc din nou, si trec din zona de angajat in cea de stapan al propriului buget al “cosului zilnic”, afirma managerul.
 
A ajuns printr-o intamplare norocoasa, spune ea,  sa-i cunoasca pe partenerii care au infiintat Sapentis, firma  care a dezvoltat “Call Performance Quality”, un instrument de evaluare a impactului vizitelor la medici si dupa multe discutii acestia au agreat ca ea sa ii reprezint in Romania.
 
 

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x