5 sfaturi financiare pentru companii, in perioada pandemiei
educatie financiarabusinesscoaching
Pandemia de coronavirus ne invata pe toti sa ne adaptam "din mers" unei situatii pentru care, probabil, nu am fi fost niciodata pregatiti, chiar daca am fi stiut dinainte ca se va abate asupra noastra. Lipsa de predictibilitate si provocarile sunt cu atat mai mari pentru companii, cu cat de deciziile manageriale depind vietile altor oameni, iar strategiile financiare eficiente pot face diferenta in aceasta perioada dintre companiile ce se vor pierde inainte de a iesi din criza si cele ce vor supravietui si vor continua sa creasca.
Cand vine vorba despre strategii financiare in perioade de criza, fiecare manager actioneaza diferit, in functie de experienta sa, dar mai ales de cifrele pe care le are in fata.
Insa la baza oricarei actiuni la nivel managerial, trebuie sa stea cinci reguli de baza, care asigura fundamentul pe care managerii construiesc business-ul in perioada de criza:
1. Analizeaza profitul per serviciu/ produs
Ai nevoie de o imagine ampla a cifrelor companiei tale, pentru a te asigura ca iei deciziile generale cele mai bune. Nu te uita peste cifra anuala sau trimestriala a profitului, ci analizeaza profitul per serviciu sau produs pe care il oferi. Astfel vei sti in ce merita sa investesti in continuare si ce ar trebui sa abandonezi, cel putin, pentru moment, sau sa imbunatatesti.
2. Ai grija de oamenii tai
Resursa umana este esentiala si, chiar daca traversam cu totii o perioada dificila, asigura-te ca oamenii tai raman conectati, uniti si motivati.
Cauta sa adopti solutii care sa le fie benefice si lor, si companiei si incearca sa le explici intotdeauna scopul masurilor si motivatiile care se afla in spatele lor.
Chiar daca vei fi nevoit sa adopti masuri "neopulare", fii sigur ca oamenii tai te vor sustine, daca esti deschis, le explici si le expui toate datele problemei, aratandu-ti totodata empatia.
3. Identifica punctele forte ale companiei si investeste in ele
Fie ca vorbim despre produse, servicii sau oameni care iti aduc plus valoare, sigur exista un punct forte al companiei tale pe care poti paria in aceasta perioada. Incearca sa maximizezi capacitatea lui de a-ti creste performantele companiei adoptand masuri care sa stimuleze acest factor.
4. Identifica oportunitatile de viitor
5. Intareste conexiunile cu partenerii tai de afaceri
Business-ul tau depinde de situatia financiara a partenerilor tai de afaceri, iar ei depind intr-o anumita masura de tine. Din acest motiv, e esential ca in aceasta perioada, sa te implici activ intr-o comunicare cu acestia si sa vedeti cum va puteti sprijini reciproc pentru a traversa cu bine perioada dificila.
O simpla legatura de comunicare si aducerea la cunostinta a faptului ca esti dispus sa iti oferi sprijinul va insemna mult in viitor si va da un semnal pozitiv ce va va consolida parteneriatul post-pandemie.