Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Actiunile H&M ating minimul ultimilor 13 ani


Actiunile H&M ating minimul ultimilor 13 ani
de la 04 Apr. 2018
Actiunile H&M ating minimul ultimilor 13 ani
Tags: actiuni h&mscadere actiuni h&mstoc de haine h&mvanzari h&mafound h&mcompania h&mvanzari h&m

Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de imbracaminte la nivel mondial, a raportat cel mai scazut nivel al actiunilor din martie 2001, din cauza declinului accentuat al vanzarilor, care ar putea duce la inchiderea unor magazine si la oprirea expansiunii. Profitul grupului s-a redus cu 44%, pana la 1,37 miliarde de coroane (134 milioane euro), in timp ce actiunile retailerului suedez s-au depreciat cu 6,7%. Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket si H&M Home.


 Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de imbracaminte la nivel mondial, a raportat cel mai scazut nivel al actiunilor din martie 2001, din cauza declinului accentuat al vanzarilor, care ar putea duce la inchiderea unor magazine si la oprirea expansiunii.
 
Desi retailerul suedez H&M a lansat promotii si oferte la produsele sale, oamenii au ocolit magazinul, prabusind incasarile. Aceeasi situatie s-a intamplat si in magazinele online, care au avut din ce in ce mai putini clienti si comenzi tot mai reduse. Acesti factori negativi au transformat al doilea retailer de imbracaminte din lume, intr-o umbra a gloriei de altadata. 

Vanzarile H&M au scazut doar in trei trimestre din ultimii zece ani

In perioada septembrie - noiembrie 2017, vanzarile au scazut cu 4%, la 50,4 miliarde de coroane suedeze (sase milioane de dolari), in timp ce analistii se asteptau la un avans de 2%. De asemenea, conform datelor Bloomberg, vanzarile companiei au inregistrat scaderi doar in trei trimestre din ultimul deceniu.
 
In ceea ce priveste primul trimestru al noului an fiscal (1 decembrie 2017-28 februarie 2018), vanzarile H&M au crescut cu 12% la 594 milioane de coroane suedeze (58,2 milioane euro), de la 532 milioane de coroane in intervalul similar al anului fiscal precedent.
 
Profitul grupului s-a redus cu 44%, pana la 1,37 miliarde de coroane (134 milioane euro), in timp ce actiunile retailerului suedez s-au depreciat cu 6,7%.
 
Dupa decenii in care a reprezentat o poveste de succes, H&M nu si-a indeplinit tinta de vanzari in 2016, iar profitul a scazut. Compania suedeza se confrunta cu o concurenta stransa si presiuni asupra preturilor din partea rivalelor Inditex (proprietarul Zara) si Primark, care a intrat recent pe cea mai mare piata a H&M - Germania. 
 
Desi a inchis 2 magazine in Romania in 2017 si a deschis alte 6, H&M are, in total, 56 de magazine in Romania si 4.743 la nivel global. 
 
La fel ca in 2017, H&M detine 56 de magazine in Romania, iar la nivel global, in luna februarie, avea 4.743 de magazine. Reprezentantii companiei spera sa incheie anul cu 4.960 de magazine, avant in plan o exitendere a pietei de desfacere in Uruguay si Ungaria.
 
Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket si H&M Home. 
 
In 2017, romanii au facut cumparaturi de 241 mil. Euro in H&M
 
Compania H&M (Hennes & Mauritz) a infiintat primele magazine in Romania in anul 2011. 

Citeste si: Lia Olguta Vasilescu - explicatii despre inflatie si Legea salarizarii: "Sper sa nu se repete situatia din 2009"

H&M are vanzari scazute, insa vrea sa dezvolte comertul online

Compania are de gand sa extinda acordul de cooperare cu divizia de retail online a Alibaba, Tmall, pentru a sprijini comertul electronic, tinand cont de tendintele oamenilor de a achizitiona din ce in ce mai multe produse si servicii online.
 
Sectorul de imbracaminte este in crestere si este o perioada de schimbari rapide si extinse, ca rezultat al digitalizarii. Afacerile noastre online nu au compensat deplin scaderea numarului de clienti in magazinele noastre clasice, astfel incat, pana acum, nivelul vanzarilor este sub tinta noastra din acest an, a avertizat recent directorul general Karl-Johan Persson. 

Compania a lansa un nou brand H&M in acest an - Afound

 Companiei H&M (Hennes & Mauritz) i se va alatura "Afound", un brand nou sub sigla caruia se vor comercializa haine si accesorii la un pret redus, atat marca proprie, cat si a altor producatori. Primul magazin Afound urmeaza sa fie deschis in Stockholm,  si va fi disponibil atat in forma fizica, cat si online. Afound H&M se va alatura lantului de magazine deja existent si formatelor inaugurate recent precum Arket.

Prin lansarea acestui brand, compania va deschide un nou format de magazine. Chiar daca planuieste sa se extinda de la 4.743 la 4.960 de magazine in 2018, H&M are de gand sa inchida 170 de magazine. 

Actiunile H&M continua sa scada

Pe 27 martie, actiunile H&M listate la Stockholm erau in scadere cu 6,5%, la 14,33 dolari pe unitate. Compania are circa 190 mld. coroane suedeze (23 mld. dolari) capitalizare. Nivelul profitului inainte de taxe pentru primul trimestru fiscal a scazut cu 61%, la 153,7 milioane de dolari, in timp ce marja bruta a scazut la 49,9%.

H&M a avertizat din luna februarie ca asteapta un declin al vanzarilor in 2018

Analistii sunt sceptici cu privire la redresarea companiei pe o directie pozitiva de crestere in viitorul apropiat. "Semnele ingrijoratoare vin, inca odata, din partea acumularii stocurilor", apreciaza Chris Chaviaras, analist la Bloomberg Intelligence.
 
Problemele H&M au fost agravate de vremea neobisnuita de calda inregistrata de Europa in luna ianaurie, urmata de valul de frig din februarie, care a dat peste cap industria de retail. Aceste evolutii au fortat compania sa reduca si mai mult preturile pentru a reduce stocurile. New York Times relateaza ca marea companie de imbracaminte si accesorii H&M are un stoc urias de rochii, camasi si accesorii nevandute, a caror valoare se ridica la aproximativ 4,3 miliarde de dolari, care figureaza la rubrica haine nevandute
 
"Multe din initiativele noastre in derulare ofera semnale bune, chiar daca nu au fost implementate la scara suficient de mare pentru a avea un efect decisiv asupra rezultatelor de ansamblu. Grupul H&M va realiza rezultate usor mai bune pentru ansamblul anului 2018 comparativ cu anul precedent", a declarat directorul general Karl-Johan Persson.

Strategia de redresare a retailerului suedez, pe scurt

Chiar daca situatia financiara a companiei este grava, reprezentantii H&M par a avea deja o strategie de rezolvare. Vor reduce preturile la stocurile pe care le au, vor aduce schimbari prin noul brand lansat si vor imbunatati vanzarile online.

Citeste si: Masinile vor suna singure la 112, datorita unei Legi intrate in vigoare la 1 aprilie
 


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016