Atasat de brand
branduri romanestimarci romanestipromovare branduri romanestipromovare romaniafjallraven romania
Pe 20 aprilie, la Palatul Parlamentului, antreprenorii din domeniul Wine &Street Food si reprezentanti ai Guvernului si ai autoritatilor locale au stat fata in fata, la prima editie Wine&Street Food Forum din cadrul Wine &Street Food Festival.
Mediul de afaceri a avut ocazia sa-si spuna multele pasuri de natura financiara si legislativa.
Tot la forum, Stefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, a vorbit despre instrumentele prin care ministerul aduce politicile publice la indemana antreprenorilor.
Potrivit lui Oprea, pe langa doua programe importante pentru sprijinirea exportului romanesc, un alt... instrument pe care antreprenorii romani il au la dispozitie, daca vor sa devina cunoscuti pe pietele externe, sunt cei 83 de consilieri economici din toata lumea.
Inivitat la forum, prim-ministrul Vorica Dancila a spus ca acesti atasati comerciali trebuie sa aiba un rol mult mai important, "trebuie sa lucreze mult mai aplicat pentru promovarea produselor romanesti".
La protestele impotriva Ordonantei 13, presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a fost vazut purtand o geaca avand numele si logo-ul Mammut, companie elvetiana celebra in lumea echipamentului montan.
De altfel, cand se mai lasa surprins in timpul drumetiilor pe care le face pe munte, mai mereu, presedintele Romaniei poarta haine ale aceluiasi brand, prezent si in tara noastra.
Tot la proteste, fostul prim-ministru, Dacian Ciolos, s-a ferit de frig, cu ajutorul unui fes din lana, avand un alt celebru logo, de data aceasta, al unei companii suedeze, Fjallraven (in traducere, vulpea polara), furnizor al Curtii Regale a Suediei, in limba lui Alfred Nobel, kunglig hovlevenrantor.
Faptul a fost remarcat imediat (la propriu) de catre reprezentanti ai Ambasadei Suediei la Bucuresti, care au si postat fotografia cu premierul de atunci al Romaniei, pe pagina de Facebook a ambasadei.
Purtatul fesului nu a scapat nici distribuitorul produselor Fjallraven in Romania, care l-a prezentat drept fesul prostelor.
Ulterior, Dacian Ciolos a multumit Ambasadei Suediei "pentru atentia acordata fesului pe care l-am purtat, duminica, la protest" si a adaugat: "Pentru plimbari iarna, pe seara, in Piata Constitutiei sau Piata Victoriei, tin bine si sosetele de lana, lucrate manual, cum sunt cele impletite de femeile de la Rosia Montana. Pe testate! Tocmai i-am trimis cadou doamnei ambasador o pereche, ca-s bune sigur si in Suedia. Pare ca vine o iarna grea."
Citeste si:
Dacian Ciolos isi face partid politic - Miscarea Romania Impreuna
In suta de ani de la Marea Unire, tara noastra nu a reusit sa mentina ceea ce astazi se numesc pretentios... branduri. Din pacate, a contat si jumatatea de veac de comunism dar, culmea, din timpul acestuia, vine, provine, a ramas ceea ce, astazi, este probabil cea mai notorie marca, cel mai notoriu brand romanesc:
Dacia.
Orice roman care calatoreste vede cu ochiul liber cum marca noastra nationala este prezenta pe strazi si autostrazi, in sate, orase, din Marea Britanie si Germania, pana in... Vanuatu.
Asta este, nu-i asa, motiv de mandrie nationala, chiar daca altoita din plin cu savoire-faire-ul si capitalul Renault.
In rest, cat de aplicat sau de neaplicat, cat de atasati sau de detasati de profesia lor si de brandurile romanesti sunt cei 83 de consilieri economici ai nostri, cate branduri au promovat poate judeca fiecare dintre noi.
Dar, in acelasi timp, mai putem vedea cum isi fac treaba omologii lor din alte state, prezenti la Bucuresti...