Tu ce faci atunci cand ai de condus o afacere si simti ca nu mai poti? Oricat de mult iti place ceea ce faci, oricat de interesant ti se pare si oricat de mult stii ca este nevoie de tine pentru ca afacerea sa mearga, lucrurile se pot complica foarte tare la un moment dat. Pentru multi antreprenori, ocupati de dimineata devreme pana seara tarziu cu toate treburile pe care le au de facut pentru a isi creste afacerea, sintagma “nu am timp” apare si tot reapare in peisaj.
Daca ai ajuns in acel punct in care simti ca nu mai ai energie si chef pentru nimic, cel mai probabil te confrunti deja cu ceea ce se numeste burnout antreprenorial. Conform specialistilor, sindromul burnout reprezinta stresul cronic resimtit la job, care afecteaza gandirea limpede si care duce la pierderea energiei, la scaderea performantei si la afectarea relatiilor cu cei din jur. Vorbim, practic, de o stare de epuizare fizica, emotionala si mentala, cauzata in timp de implicarea pe termen lung intr-un sir de situatii solicitante din punct de vedere emotional.
Uite trei moduri prin care poti depasi momentele de cumpana care au aparut in viata ta de antreprenor!
Cele mai multe start-up-uri incepute in ziua de astazi pornesc la drum cu doi sau chiar trei fondatori. Sa incepi o afacere si sa o dezvolti nu este deloc o misiune usoara pentru nimeni, indiferent de experienta pe care o are in domeniu. La inceput exista entuziasm si o dorinta uriasa de a face lucrurile sa mearga, insa task-urile de zi cu zi iti vor acapara viata in timp si, mai devreme sau mai tarziu, te vor pune la pamant. Gaseste-ti un partener de incredere cu care sa pornesti la drum, un om pe care sa te poti baza si cu care sa poti sa dezvolti afacerea impreuna.
Atunci cand pornesti la drum cu o afacere ai in minte o mie de lucruri pe care trebuie sa le faci pentru ca lucrurile sa se indrepte cat mai rapid in directia pe care ti-o doresti. Omeneste vorbind insa, iti va fi insa imposibil sa te ocupi de toate acele lucruri. Fa o analiza asupra dorintelor pe care le ai si incearca sa iti setezi prioritatile cat mai curand posibil. Ia-le pe rand si ocupa-te de fiecare in parte! Daca vei incepe inca din prima zi sa faci o multime de lucruri, exista riscul ca la un moment dat sa cedezi si sa nu mai fii in stare sa faci nimic!
Este normal ca la inceput sa fii entuziasmat si sa vrei sa iti folosesti tot timpul pentru a face ca lucrurile sa mearga. Nu uita insa ca ai si o viata personala. Ia-ti cateva ore in fiecare zi pentru a te relaxa, pentru a petrece timp de calitate alaturi de familie si de prieteni, pentru a practica un hobby si asa mai departe. Odata la ceva timp ia-ti o zi sau doua libere si pleaca intr-o vacanta. Incearca sa te deconectezi pentru scurte perioade de timp, o sa revii la treaba cu forte proaspete!
Citeste si: Ghidul angajatorului. Situatii in care un salariat poate fi concediat, desi nu a gresit cu nimic
Ultimele NOUTATI
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata
Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!
Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?
Stagiul militar si vechimea in munca. Poate fi luat in calcul la stabilirea zilelor de concediu?
Vanzarea tigarilor electronice catre minori, interzisa prin lege
Te-ar putea interesa si