Tu ce faci atunci cand ai de condus o afacere si simti ca nu mai poti? Oricat de mult iti place ceea ce faci, oricat de interesant ti se pare si oricat de mult stii ca este nevoie de tine pentru ca afacerea sa mearga, lucrurile se pot complica foarte tare la un moment dat. Pentru multi antreprenori, ocupati de dimineata devreme pana seara tarziu cu toate treburile pe care le au de facut pentru a isi creste afacerea, sintagma “nu am timp” apare si tot reapare in peisaj.
Daca ai ajuns in acel punct in care simti ca nu mai ai energie si chef pentru nimic, cel mai probabil te confrunti deja cu ceea ce se numeste burnout antreprenorial. Conform specialistilor, sindromul burnout reprezinta stresul cronic resimtit la job, care afecteaza gandirea limpede si care duce la pierderea energiei, la scaderea performantei si la afectarea relatiilor cu cei din jur. Vorbim, practic, de o stare de epuizare fizica, emotionala si mentala, cauzata in timp de implicarea pe termen lung intr-un sir de situatii solicitante din punct de vedere emotional.
Uite trei moduri prin care poti depasi momentele de cumpana care au aparut in viata ta de antreprenor!
Cele mai multe start-up-uri incepute in ziua de astazi pornesc la drum cu doi sau chiar trei fondatori. Sa incepi o afacere si sa o dezvolti nu este deloc o misiune usoara pentru nimeni, indiferent de experienta pe care o are in domeniu. La inceput exista entuziasm si o dorinta uriasa de a face lucrurile sa mearga, insa task-urile de zi cu zi iti vor acapara viata in timp si, mai devreme sau mai tarziu, te vor pune la pamant. Gaseste-ti un partener de incredere cu care sa pornesti la drum, un om pe care sa te poti baza si cu care sa poti sa dezvolti afacerea impreuna.
Atunci cand pornesti la drum cu o afacere ai in minte o mie de lucruri pe care trebuie sa le faci pentru ca lucrurile sa se indrepte cat mai rapid in directia pe care ti-o doresti. Omeneste vorbind insa, iti va fi insa imposibil sa te ocupi de toate acele lucruri. Fa o analiza asupra dorintelor pe care le ai si incearca sa iti setezi prioritatile cat mai curand posibil. Ia-le pe rand si ocupa-te de fiecare in parte! Daca vei incepe inca din prima zi sa faci o multime de lucruri, exista riscul ca la un moment dat sa cedezi si sa nu mai fii in stare sa faci nimic!
Este normal ca la inceput sa fii entuziasmat si sa vrei sa iti folosesti tot timpul pentru a face ca lucrurile sa mearga. Nu uita insa ca ai si o viata personala. Ia-ti cateva ore in fiecare zi pentru a te relaxa, pentru a petrece timp de calitate alaturi de familie si de prieteni, pentru a practica un hobby si asa mai departe. Odata la ceva timp ia-ti o zi sau doua libere si pleaca intr-o vacanta. Incearca sa te deconectezi pentru scurte perioade de timp, o sa revii la treaba cu forte proaspete!
Citeste si: Ghidul angajatorului. Situatii in care un salariat poate fi concediat, desi nu a gresit cu nimic
Ultimele NOUTATI
Inteligenta artificiala si creativitatea cum poate tehnologia sa schimbe arta si designul
10 mistere inca nerezolvate ale Lumii Antice - cu toata stiinta de azi, nimeni nu si le poate explica
Ce gust are un ulei de masline autentic si de unde poti sa-l cumperi? De la AlimenteAcasa.ro!
Bitcoin scade sub 62.500 de dolari dupa anuntul unui atac iminent cu rachete al Iranului asupra Israelului
Partenerii nostri
Puteti concedia un angajat pentru absente nemotivate? Depinde!
Reangajarea unei persoane care se pensioneaza la limita de varsta - PROCEDURA
Reducerea saptamanii de lucru - in ce CONDITII este posibila? Procedura legala, pas cu pas
Reevaluare terenuri: Implicatii fiscale pentru societatile comerciale
Controale ANAF 2024: Ce nereguli au descoperit inspectorii in urma verificarilor
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?