Ce greseli grave fac angajatii carora firmele nu le maresc ani de zile salariile
majorare salarialamarire de salariu
Nu de putine ori se intampla ca angajatii sa munceasca ani de zile pentru o anumita companie, iar aceasta din urma sa nu le mareasca salariul deloc sau aproape deloc de-a lungul timpului.
Desi motivele ce pot duce la aceasta situatie sunt si independente de actiunile si activitatea angajatului, exista cateva greseli pe care salariatul odata ce le face isi poate lua adio de la vreo prima.
Ce greseli trebuie sa eviti, ca sa-ti maximizezi sansele de a ti se mari salariul
In primul rand,
firmele nu majoreaza salariile daca nu vede ca respectiva persoana aduce plus valoare in echipa sau in munca pe care o depune in general. Daca angajatul nu atinge obiectivele de performanta stabilite de companie sau nu isi indeplineste sarcinile la un standard acceptabil, firma poate decide sa nu ii ofere o marire de salariu. Acest lucru se intampla deoarece majorarile de salariu sunt adesea legate de evaluarile performantelor si de contributia angajatului la succesul organizatiei.
De exemplu, daca un angajat inregistreaza frecvent intarzieri in finalizarea proiectelor sau comite erori frecvente, managementul poate considera ca nu merita o recompensa financiara suplimentara.
Totodata, angajatii care nu demonstreaza un interes in a-si imbunatati abilitatile sau in a se dezvolta profesional pot sa nu primeasca majorari salariale. Companiile apreciaza angajatii care investesc in propria lor dezvoltare si care isi asuma responsabilitatea pentru cresterea lor profesionala.
Aici putem vorbi despre cazul unui angajat care refuza sa participe la cursuri de formare, seminarii sau alte oportunitati de dezvoltare profesionala poate fi perceput ca fiind stagnant si neinteresat in progres, ceea ce poate influenta decizia de a nu-i mari salariul.
In aceeasi ordine de idei, e bine de retinut ca angajatii mai pot face si alte greseli, cum ar fi comportamentul neprofesionist sau o atitudine negativa la locul de munca; acestea pot afecta decizia de a mari salariul unui angajat. O buna etica de munca si relatiile interpersonale sunt esentiale pentru un mediu de lucru productiv.
De asemenea, angajatii care nu arata initiativa sau nu contribuie cu idei noi si solutii inovative la problemele organizatiei pot fi trecuti cu vederea in ceea ce priveste majorarile salariale. Companiile cauta angajati proactivi care isi asuma responsabilitatea si incearca sa aduca imbunatatiri constante. De exemplu, un angajat care isi indeplineste doar sarcinile minime cerute si nu cauta sa faca mai mult sau sa imbunatateasca procesele existente poate fi perceput ca fiind pasiv si neangajat, ceea ce afecteaza decizia de a-i mari salariul.
In continuare, un istoric de absente frecvente sau intarzieri poate afecta negativ evaluarea unui angajat si, implicit, decizia de a-i mari salariul. Fiabilitatea si punctualitatea sunt factori cheie in evaluarea performantei.
In cele din urma, feedback-ul negativ constant din partea colegilor sau clientilor poate influenta decizia de a nu oferi o majorare salariala. Companiile iau in considerare si parerile celor din jurul angajatului pentru a avea o imagine completa a performantei si comportamentului sau. Prin urmare, daca un angajat primeste frecvent plangeri de la clienti sau feedback negativ de la colegi privind comportamentul sau competentele sale, acest lucru poate duce la decizia de a nu ii mari salariul.
Foto: freepik.com