Ce sa nu faci in prima saptamana la un job nou: iti strici imaginea pentru totdeauna
ce sa nu faci la jobcum sa nu fii concediatconcedire la jobcum sa nu o dai in baracum sa nu o dai in bara la jobcum sa te comporti la serviciucum sa fii cu colegii taicum sa te comporti cu colegii de la serviciu
Prima saptamana la un nou loc de munca poate fi stresanta si incomoda in stabilirea unei imagini profesionale solide si a relationa cu colegii tai.
Afla ce actiuni, comportamente si obiceiuri ar trebui sa eviti pentru a nu-ti deteriora imaginea de la bun inceput.
Nu ignora normele si valorile companiei in care lucrezi
Fiecare companie are propriile sale norme si valori, iar adaptarea la acestea este esentiala. A nu te informa sau a ignora deliberat cultura/obiceiurile/regulile nescrise ale companiei poate duce la conflicte si neintelegeri. Este crucial sa observi si sa intelegi cum interactioneaza colegii tai, care sunt asteptarile nescrise si cum se desfasoara procesul de lucru.
Sfaturi:
Observa si intreaba despre normele nescrise ale locului de munca. Incearca sa te apropii de 2-3 colegi din biroul tau pentru a-ti usura munca si pentru a sparge gheata putin.
Comunicarea ineficienta/excesiva
Evita sa comunici ineficient sau prea putin. Comunicarea este cheia succesului in orice mediu de lucru. A nu pune intrebari, a nu cere clarificari cand ai indoieli, a repeta greselile dupa ce seful tau ti-a atras atentia – toate acestea pot crea o imagine negativa despre tine. De asemenea, este important sa nu intri in extrema cealalta - a comunica excesiv sau a impartasi informatii personale nepotrivite sau a socializa prea mult si prea des. Tine minte, esti la locul de munca, nu la bere cu baietii.
Sfaturi:
Fii deschis si solicita feedback sau clarificari ori de cate ori este necesar.
Mentine un echilibru intre a fi comunicativ si a respecta un oarecare profesionalism.
Lipsa proactivitatii si inflexibilitatea
A nu fi proactiv sau a fi inflexibil poate afecta negativ perceptia celorlalti. In primele zile la un job nou, este esential sa demonstrezi ca esti dispus sa inveti si sa te adaptezi. Asteptarea pasiva ca altii sa-ti dicteze fiecare pas sau refuzul de a accepta sarcini noi poate fi interpretat ca lipsa de entuziasm sau rezistenta la schimbare.
Sfaturi:
Arata initiativa si interes pentru a invata noi abilitati sau procese.
Incearca si fii deschis la noi sarcini si arata ca esti dispus sa lucrezi cu echipa ta.
Prima saptamana la un job nou este fundamentala in construirea unei imagini profesionale si in stabilirea unor relatii de lucru pozitive. Evitarea comportamentelor mentionate te va ajuta sa te integrezi cu succes in noua ta echipa si sa pui bazele unei cariere implinite. Prin construirea unei reputatii solide, vei deschide calea catre oportunitati viitoare in cadrul companiei.
Sursa foto: unsplash.com