Clientii operatorilor telecom ar renunta cel mai usor la linia telefonica fixa si la cablul TV, conexiunea la Internet fiind ultima optiune a acestora in directia reducerii cheltuielilor, pe fondul manifestarii crizei financiare, a declarat, joi, Gabriel Mustea, director in cadrul PwC Romania.
"Clientii considera ca pot renunta cel mai usor la linia telefonica fixa si la cablul TV. Linia fixa poate fi usor inlocuita de telefonul mobil. La cablul TV se poate alege un pachet mai ieftin sau/si se poate substitui cu continut online. Putini sunt insa dispusi sa renunte la conexiunea la Internet", a spus Mustea, prezent la Mediafax Talks about Telecom Industry.
Studiul "Impactul crizei asupra obiceiurilor de consum telecom si media", realizat in Statele Unite ale Americii de catre Communispace la cererea PwC, a evidentiat faptul ca abonatii nu sunt dispusi sa renunte la Internet si continut, chiar daca sunt mai atenti la costuri, acestia cautand insa operatori care ofera oportunitati de a face economii.
De asemenea, studiul a mai evidentiat ca utilizatorii doresc libertate in personalizarea pachetelor de servicii de telecomunicatii si vor sa plateasca doar pentru serviciile de care au cu adevarat nevoie.
"Clientii apreciaza prin fidelitate serviciile si suportul de calitate, dar si rasplatirea loialitatii. Nu sunt de acord cu acordarea de tarife mai mici clientilor nou atrasi, in detrimentul celor vechi. Totodata, clientii nu agreeaza reclamele transmise pe mediile de comunicare personale, dar ar fi dispusi la un compromis in schimbul unor beneficii", a spus Mustea.
Studiul "Impactul crizei asupra obiceiurilor de consum telecom si media" a luat in calcul raspunsurile a circa 750 de persoane, cu varste intre 18 si 60 de ani.
Conform unui alt studiu prezentat de Mustea, principalele criterii in selectie unui operator de telecomunicatii sunt acoperirea retelei, raportul pret-beneficii si notorietatea companiei, care, impreuna, au o pondere de peste 80% in decizia viitorilor abonati, la nivel international.
Efectuat anual, studiul "Mobilitatea personala" a luat in calcul raspunsurile a circa 7.400 de angajati ai PwC, la nivel global.
"Studiul a mai scos in evidenta ca 85% dintre respondenti detin unul sau mai multe telefoane mobile, iar smartphone-urile sunt in crestere de popularitate. De asemenea, magazinele de profil sunt canalul cel mai popular de achizitie a unui terminal", a spus Mustea.
El a adaugat ca pretul, design-ul si durata de consum a bateriei terminalului sunt principalele criterii de selectie a dispozitivelor mobile, iar cu cat nivelul de utilizare este mai mare, design-ul devine mai important decat pretul.
Concluzionand, criza a determinat clientii sa devina mai selectivi si mai pretentiosi si nu se vor schimba usor. Loialitatea clientilor are un pret din ce in ce mai mare. Terminalele mobile vor acoperi mai multe nevoi practice, cum ar fi microplati sau controlul accesului. Pe de alta parte, presiunea pe operatori si producatorii de tehnologie este in continua crestere, atat dinspre clienti, cat si dinspre actionari, iar castigatori vor fi cei ce vor oferi conectivitate permanenta, calitate si viteza", a mai spus Mustea.
Ultimele NOUTATI
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
MODIFICARI legislative recente, cu implicatii asupra incetarii CIM - Stiti sa le aplicati corect?
Remuneratia minima pentru zilieri in 2024. Mod de CALCUL si durata
ANAF vrea sa extinda lista bunurilor cu risc fiscal ridicat: iata noile categorii de produse!
Venituri din inchirierea de bunuri mobile si imobile: GHID ANAF pentru persoanele fizice
Te-ar putea interesa si
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat