Chiar daca realizarea continutului in scop de marketing era utilizata in trecut doar pentru a trasa deosebirile fata de competitori, devine acum o necesitate pentru fiecare brand. Pe el se fundamenteaza campaniile de marketing online de succes si de la el pornesc interactiunile cu clientii.
Valoarea sa ca instrument de generare a business-ului este recunoscuta. Indiferent daca activezi in segmentul B2C sau B2B, continutul te ajuta sa-ti dezvolti afacerea indiferent ca vorbim de text, video, foto, audio sau grafice. Iata doar cateva avantaje ale construirii unei strategii de content marketing pentru business-ul tau.
Dezvoltarea imaginii brand-ului
Unul dintre cele mai importante beneficii, care arata cu adevarat importanta continutului, este calitatea acestuia de a dezvolta brand-ul. In piata actuala, influentata atat de mult de digitalizare, este esential ca business-ul tau sa urmareasca construirea unei relatii bazate pe incredere cu consumatorii si clientii.
„Asistam la o schimbare radicala in paradigma relatiei dintre business-uri si consumatori. Acestia din urma sunt satui de tacticile traditionale de vanzari, care devin acum agresive si lipsite de sinceritate. Pusi in fata acestora, ei simt ca singurul profit revine companiei, neobtinandu-se astfel o situatie de win-win. In schimb, consumatorii sunt acum atrasi de autenticitate si transparenta, fiind predispusi sa ia decizii pe baza unui research complex. Rolul content marketing-ului este oferirea acestei autenticitati informative”, afirma Larisa Muresan – online marketer la agentia de marketing online Klain.
Atunci cand un potential client interactioneaza cu continutul, el isi dezvolta o imagine despre brand-ul tau. Relevanta, caracterul informativ si captivant al celui dintai influenteaza opinia despre cel din urma. Brand-urile mature constientizeaza importanta content-ului, iar cele mai importante companii aloca bugete substantiale acestei zone. Anumite branduri mari investesc mai mult in crearea de continut decat in reclamele TV.
Imbunatatirea SEO
Continutul si relevanta website-ului in motoarele de cautare sunt inseparabile. Avand in vedere ca peste jumatate din traficul web este organic si 75% dintre utilizatori nu trec de prima pagina de rezultate, mentinerea in primele pozitii pe cuvintele cheie este imperativa.
SEO joaca astfel un rol important in cresterea vizibilitatii online a business-ului, iar imbunatatirea sa tine de un continut optimizat. Google pune un mare accent pe link-uri editoriale, care ofera autoritate unui website si care sunt obtinute de multe ori printr-un continut de calitate. Mai mult decat atat, Google scaneaza continutul unui website si extrage informatii esentiale despre business-ul tau, pe care le returneaza apoi in cautari.
Continutul informativ determina userii sa ramana un timp mai indelungat pe website-ul tau, acest timp de stationare fiind alt criteriu de clasificare utilizat de principalul motor de cautare.
Atragerea lead-urilor
Content marketing-ul costa cu 62% mai putin, dar genereaza de trei ori mai multe lead-uri decat instrumentele traditionale de marketing, conform Demand Metric. Mesajele promotionale care spun consumatorului cat de bun este produsul sau serviciul devin ineficiente datorita schimbarii mentalitatii acestuia.
Mai mult decat atat, luand in considerare ca peste 200 de milioane de utilizatori utilizeaza in prezent aplicatii de tip ad block (care blocheaza reclamele), continutul reprezinta o modalitate subtila de promovare. Cand acesta inlocuieste ad-urile tipice, el nu mai reprezinta un element ce intrerupe surfing-ul online, ci chiar obiectul acestuia.
In acest fel, consumatorii cauta produsele sau serviciile tale activ in loc sa le blocheze, iar business-ul tau nu devine un obstacol in calea a ceea ce acestia urmaresc sa gaseasca.
Cresterea conversiilor
In medie, rata de conversie a companiilor care utilizeaza content marketing-ul este semnificativ mai mare decat a celor care ignora continutul.
„Motivul pentru care content marketing-ul imbunatateste conversiile este unul simplu: el permite unui business sa interactioneze si sa formeze o relatie bazata pe incredere cu clientii si consumatorii. Continutul relevant reprezinta o invitatie adresata acestora de a lua o decizie de cumparare educata pe baza unui material informativ exhaustiv” afirma Valentin Bolboaca, general manager al agentiei de digital marketing Klain, cu peste 12 ani de experienta in domeniu.
Continutul relevant detine un rol important si in fidelizarea clientilor. Acestia sunt mai predispusi sa continue colaborarea cu business-ul tau atunci cand comunici direct cu ei, fie printr-un articol de blog sau o simpla postare pe social media.
Content marketing-ul introduce astfel o modalitate de interactiune a business-ului tau cu consumatorii. In cadrul acesteia, ei detin in totalitate puterea deciziei de cumparare, iar tu le pui la dispozitie datele pe care sa o fundamenteze. Continutul apare in intreg fluxul de realizare a unei conversii, avand rolul de a trimite potentialul client spre urmatoarea etapa, decizia si actiunea efectiva de cumparare.
In 2020, consumatorii sunt mai informati ca niciodata. Inainte de a alege un produs sau serviciu, ei citesc, compara si analizeaza in medie 5 site-uri, dupa care iau decizia de cumparare, conform unei analize efectuate de GPaC.
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!