Insa pentru a face fata provocarilor de pe piata muncii, micile companii trebuie sa gaseasca echilibrul perfect intre a le oferi angajatilor compensatii financiare si beneficii competitive si a-si eficientiza profitul. Vestea buna este ca, in ultimii ani, motivele pentru care un candidat accepta un job s-au schimbat.
Pe langa aspectul financiar, au inceput sa urce in top si echilibrul intre viata personala si cea profesionala, dar si flexibilitatea programului. Iata care sunt strategiile prin care chiar si companiile mici pot atrage talente de top si isi pot face angajatii fericiti cu locul lor de munca:
Oferirea unui pachet salarial si de beneficii competitiv
Salariul a ramas principalul factor care influenteaza decizia in cazul alegerii unui job. Insa candidatii au inceput sa puna in balanta, pe langa salariul net, si avantajele pe care le au la locul de munca. Beneficiile sunt avantajoase atat pentru angajati, care se pot bucura de o putere mai mare de cumparare, cat si pentru companii, care sunt scutite adeseori de plata unor taxe si impozite, atunci cand le acorda. De exemplu, multe companii le ofera oamenilor tichete de masa, care sunt deductibile, scutite de la plata taxelor sociale si usor de distribuit angajatilor. Pe de alta parte, salariatii se bucura de o putere mai mare de cumparare, si, chiar daca nu primesc echivalentul banilor in mana, le pot folosi de fiecare data cand merg la cumparaturi.
Crearea unui sistem transparent de promovare
Unul dintre cele mai frecvente motive pentru care multi angajati parasesc joburile din corporatii in favoarea unor companii mai mici este legat de oportunitatile de avansare. Daca in marile firme este mult mai greu sa te faci remarcat si sa obtii o promovare, intr-o companie mica, aflata in plina dezvoltare, ierarhia este mult mai flexibila. O companie care are pus la punct un plan de promovare a angajatilor, in functie de rezultate, experienta si vechime in firma, porneste cu un mare avantaj pe piata muncii.
Oferirea unui program flexibil
Flexibilitatea programului este un criteriu tot mai important, in special pentru angajatii tineri. Ei isi doresc un job care sa nu presupuna intotdeauna un program clasic, de la 9 la 18, si care le permite sa lucreze in ritmul lor propriu. Companiile care le permit salariatilor sa lucreze de acasa si cele care nu au un orar foarte strict devin din ce in ce mai cautate de cei care pun pret pe timpul lor personal si pe echilibrul dintre viata de familie si cea profesionala.
O cultura organizationala prietenoasa si calda
De regula, intr-o companie mica, angajatii se cunosc mult mai bine intre ei si colaboreaza mult mai eficient din acest motiv. Lantul decizional este redus, iar o idee poate fi pusa in aplicare la scurt timp dupa ce a fost agreata de membrii echipei. Aceste lucruri permit avansarea mult mai rapida a companiei si faciliteaza inovatia, un avantaj pentru toti cei care isi doresc sa contribuie la niste proiecte de care sunt mandri.
Adesea, cei care demisioneaza din companiile mari se plang de cultura organizationala a firmei, de atmosfera toxica de la locul de munca sau de managerii care nu gestioneaza eficient proiectele si nu stiu sa isi motiveze echipa. Pe de alta parte, este dificil pentru o corporatie sa isi schimbe din temelii cultura organizationala. Vorbim de un proces care se petrece, de obicei, pe o perioada lunga de timp. In schimb, micile companii au mai multa flexibilitate la acest capitol si isi pot crea o cultura in care angajatii sa se simta confortabil, sa nu lucreze constant sub stres si presiune, in care oamenii comunica mai bine intre ei si in care atmosfera de la locul de munca este una prietenoasa si deschisa.
Ultimele NOUTATI
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Partenerii nostri
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Ce se intampla daca depasesti 90 zile concediu medical. Drepturi si obligatii
Chitanta neinregistrata in anul 2024: Cum se remediaza situatia
Renuntarea la dividende in favoarea celorlalti asociati: Care este solutia legala sigura si corecta?
Monografii Contabile 2025: Modele grupate pe domenii, gata de folosit
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii