Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum poate o companie mica sa atraga talente de top


Cum poate o companie mica sa atraga talente de top
de la 04 Nov. 2019
Cum poate o companie mica sa atraga talente de top
Tags: tichete de masabonuri de masabeneficii

Atragerea unor angajati talentati si productivi este o provocare chiar si pentru companiile multinationale. Desi pare ca acestea au un avantaj cand vine vorba de recrutare, adevarul este ca startupurile si micile companii pot avea castig de cauza in fata unor angajati talentati, din mai multe puncte de vedere.


Insa pentru a face fata provocarilor de pe piata muncii, micile companii trebuie sa gaseasca echilibrul perfect intre a le oferi angajatilor compensatii financiare si beneficii competitive si a-si eficientiza profitul. Vestea buna este ca, in ultimii ani, motivele pentru care un candidat accepta un job s-au schimbat.

Pe langa aspectul financiar, au inceput sa urce in top si echilibrul intre viata personala si cea profesionala, dar si flexibilitatea programului. Iata care sunt strategiile prin care chiar si companiile mici pot atrage talente de top si isi pot face angajatii fericiti cu locul lor de munca:


Oferirea unui pachet salarial si de beneficii competitiv


Salariul a ramas principalul factor care influenteaza decizia in cazul alegerii unui job. Insa candidatii au inceput sa puna in balanta, pe langa salariul net, si avantajele pe care le au la locul de munca. Beneficiile sunt avantajoase atat pentru angajati, care se pot bucura de o putere mai mare de cumparare, cat si pentru companii, care sunt scutite adeseori de plata unor taxe si impozite, atunci cand le acorda. De exemplu, multe companii le ofera oamenilor tichete de masa, care sunt deductibile, scutite de la plata taxelor sociale si usor de distribuit angajatilor. Pe de alta parte, salariatii se bucura de o putere mai mare de cumparare, si, chiar daca nu primesc echivalentul banilor in mana, le pot folosi de fiecare data cand merg la cumparaturi. 


Crearea unui sistem transparent de promovare


Unul dintre cele mai frecvente motive pentru care multi angajati parasesc joburile din corporatii in favoarea unor companii mai mici este legat de oportunitatile de avansare. Daca in marile firme este mult mai greu sa te faci remarcat si sa obtii o promovare, intr-o companie mica, aflata in plina dezvoltare, ierarhia este mult mai flexibila. O companie care are pus la punct un plan de promovare a angajatilor, in functie de rezultate, experienta si vechime in firma, porneste cu un mare avantaj pe piata muncii. 


Oferirea unui program flexibil


Flexibilitatea programului este un criteriu tot mai important, in special pentru angajatii tineri. Ei isi doresc un job care sa nu presupuna intotdeauna un program clasic, de la 9 la 18, si care le permite sa lucreze in ritmul lor propriu. Companiile care le permit salariatilor sa lucreze de acasa si cele care nu au un orar foarte strict devin din ce in ce mai cautate de cei care pun pret pe timpul lor personal si pe echilibrul dintre viata de familie si cea profesionala. 


O cultura organizationala prietenoasa si calda


De regula, intr-o companie mica, angajatii se cunosc mult mai bine intre ei si colaboreaza mult mai eficient din acest motiv. Lantul decizional este redus, iar o idee poate fi pusa in aplicare la scurt timp dupa ce a fost agreata de membrii echipei. Aceste lucruri permit avansarea mult mai rapida a companiei si faciliteaza inovatia, un avantaj pentru toti cei care isi doresc sa contribuie la niste proiecte de care sunt mandri. 


Adesea, cei care demisioneaza din companiile mari se plang de cultura organizationala a firmei, de atmosfera toxica de la locul de munca sau de managerii care nu gestioneaza eficient proiectele si nu stiu sa isi motiveze echipa. Pe de alta parte, este dificil pentru o corporatie sa isi schimbe din temelii cultura organizationala. Vorbim de un proces care se petrece, de obicei, pe o perioada lunga de timp. In schimb, micile companii au mai multa flexibilitate la acest capitol si isi pot crea o cultura in care angajatii sa se simta confortabil, sa nu lucreze constant sub stres si presiune, in care oamenii comunica mai bine intre ei si in care atmosfera de la locul de munca este una prietenoasa si deschisa. 


Sursa foto:bruce mars from Pexels



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016