Este deja binecunoscut faptul ca angajatii au nevoie de un anumit mediu pentru a-si desfasura activitatea cat mai bine si pentru a face performanta. De la modul in care este amenajat si iluminat spatiul de lucru pana la atitudinea colegilor si feedback-ul oferit de sefi, toti acesti factori influenteaza eficienta unui angajat si dorinta acestuia de a contribui la succesul afacerii.
Rolul cel mai important pentru un business prolific il are liderul. Acesta trebuie sa se asigure ca angajatii sunt multumiti de activitatea pe care o desfasoara, ca se simt in siguranta la job, ca au o relatie buna cu colegii si ca isi doresc sa faca performanta la locul de munca.
Modul in care un sef rezolva situatii critice contribuie semnificativ la cultura companiei si la modul in care este privit de subalterni. Pandemia de coronavirus a pus la grea incercare multe companii si multi angajatori au fost nevoiti sa reconfigureze modul de lucru. Astfel de situatii scot cel mai bine la iveala calitatile unui lider si il pot ajuta sa isi creeze o echipa solida si de incredere. Insa, nevoile angajatilor sunt numeroase, iar ei trebuie sa se simta in siguranta la locul de munca si increzatori ca vor fi ajutati cand apar situatii neprevazute.
Orice angajator ar trebui sa puna siguranta si sanatatea angajatilor pe primul loc. In primul rand, spatiul in care isi desfasoara activitatea trebuie sa fie amenajat corespunzator nevoilor angajatilor - cu distanta suficienta intre birouri, cu locuri de relaxare, cu sali de conferinte si dezbateri - si iluminat corect pentru a nu le afecta starea de sanatate. Pe de alta parte, este important ca, atunci cand merg la job, angajatii sa se simta protejati. Un sistem de alarma, cu camera video si senzor de miscare, pentru a tine la distanta hotii si pentru a descuraja talhariile, este obligatoriu de montat intr-un loc in care isi desfasoara activitatea un grup de oameni.
Totodata, igiena este extrem de importanta, cu atat mai mult in aceasta perioada in care numarul cazurilor persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 este intr-o continua crestere. Curatarea podelelor, a scaunelor si a birourilor, spalarea geamurilor, precum si igienizarea clantelor si a obiectelor pe care le ating mai multi angajati sunt masuri esentiale intr-un spatiu de lucru.
O alta solutie care i-ar putea proteja pe angajati este programul flexibil. Alternarea lucrului de acasa (telemunca) cu prezenta fizica la birou este o politica adoptata de multe businessuri pentru a pastra distanta sociala si pentru a limita contactul dintre oameni.
Stabilirea unor standarde inalte de comunicare, productivitate si profesionalism este un pas important pentru succesul unei afaceri, dar si pentru bunastarea angajatilor. Este esential insa ca superiorii sa stie sa isi motiveze angajatii atunci cand apar situatii neprevazute si calitatea muncii lor este in scadere sau cand nu mai sunt la fel de eficienti. Atentia la detalii si capacitatea de a identifica problemele si de a gasi solutiile potrivite sunt abilitati pe care un sef bun ar trebui sa le aiba.
De asemenea, angajatii asteapta ca liderii companiei in care lucreaza sa le aprecieze corect munca si sa le ofere feedback care sa-i ajute la rezolvarea sarcinilor viitoare. Comunicarea constructiva este un instrument care poate inspira si motiva angajatii, contribuind astfel la reusitele unei companii.
Succesul unei afaceri depinde de foarte multi factori, insa, o echipa unita, condusa de un lider empatic ce are cunostinte solide in domeniul in care activeaza, poate fi principalul pion in atingerea obiectivelor profesionale.
Sursa foto: fizkes/ Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Schimbare importanta in pensii! Daca ai sub 2000 de lei, vei primi bani in plus din ianuarie 2025!
Criza economica loveste fermele romanesti: Angajatii sunt concediati pe banda rulanta! Ce urmeaza?
Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025
BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Partenerii nostri
Acordarea concediului de odihna - in ce CONDITII poate refuza angajatorul?
Fondul de handicap incepand cu luna ianuarie 2025. Ce se modifica?
Cadouri de Craciun pentru angajati: Aspecte esentiale despre regimul acordarii lor
O noua editie TEZAUR, cu dobanzi anuale de pana la 7.60%, debuteaza pe 9 decembrie 2024
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Legea care permite parintilor de gemeni sa intre impreuna in concediu pentru cresterea copilului
Te-ar putea interesa si
Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025
BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale