Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute
Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute
de Redactia Manager la 14 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
protectieangajatiliderbusinesssuccesactivitatesiguranta

Modelele de leadership se schimba constant pentru a se plia pe nevoile angajatilor si pe cerintele pietei. A conduce un grup de oameni catre performanta nu este un lucru usor de facut, iar calitatile de lider se vad cel mai bine in situatii critice.

Este deja binecunoscut faptul ca angajatii au nevoie de un anumit mediu pentru a-si desfasura activitatea cat mai bine si pentru a face performanta. De la modul in care este amenajat si iluminat spatiul de lucru pana la atitudinea colegilor si feedback-ul oferit de sefi, toti acesti factori influenteaza eficienta unui angajat si dorinta acestuia de a contribui la succesul afacerii.

 

Rolul cel mai important pentru un business prolific il are liderul. Acesta trebuie sa se asigure ca angajatii sunt multumiti de activitatea pe care o desfasoara, ca se simt in siguranta la job, ca au o relatie buna cu colegii si ca isi doresc sa faca performanta la locul de munca.

 

Modul in care un sef rezolva situatii critice contribuie semnificativ la cultura companiei si la modul in care este privit de subalterni. Pandemia de coronavirus a pus la grea incercare multe companii si multi angajatori au fost nevoiti sa reconfigureze modul de lucru. Astfel de situatii scot cel mai bine la iveala calitatile unui lider si il pot ajuta sa isi creeze o echipa solida si de incredere. Insa, nevoile angajatilor sunt numeroase, iar ei trebuie sa se simta in siguranta la locul de munca si increzatori ca vor fi ajutati cand apar situatii neprevazute.

Sanatatea si siguranta pe primul loc

Orice angajator ar trebui sa puna siguranta si sanatatea angajatilor pe primul loc. In primul rand, spatiul in care isi desfasoara activitatea trebuie sa fie amenajat corespunzator nevoilor angajatilor - cu distanta suficienta intre birouri, cu locuri de relaxare, cu sali de conferinte si dezbateri -  si iluminat corect pentru a nu le afecta starea de sanatate. Pe de alta parte, este important ca, atunci cand merg la job, angajatii sa se simta protejati. Un sistem de alarma, cu camera video si senzor de miscare, pentru a tine la distanta hotii si pentru a descuraja talhariile, este obligatoriu de montat intr-un loc in care isi desfasoara activitatea un grup de oameni.

 

Totodata, igiena este extrem de importanta, cu atat mai mult in aceasta perioada in care numarul cazurilor persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 este intr-o continua crestere. Curatarea podelelor, a scaunelor si a birourilor, spalarea geamurilor, precum si igienizarea clantelor si a obiectelor pe care le ating mai multi angajati sunt masuri esentiale intr-un spatiu de lucru.

 

O alta solutie care i-ar putea proteja pe angajati este programul flexibil. Alternarea lucrului de acasa (telemunca) cu prezenta fizica la birou este o politica adoptata de multe businessuri pentru a pastra distanta sociala si pentru a limita contactul dintre oameni. 

Bunastarea angajatilor, prioritara

Stabilirea unor standarde inalte de comunicare, productivitate si profesionalism este un pas important pentru succesul unei afaceri, dar si pentru bunastarea angajatilor. Este esential insa ca superiorii sa stie sa isi motiveze angajatii atunci cand apar situatii neprevazute si calitatea muncii lor este in scadere sau cand nu mai sunt la fel de eficienti. Atentia la detalii si capacitatea de a identifica problemele si de a gasi solutiile potrivite sunt abilitati pe care un sef bun ar trebui sa le aiba. 

 

De asemenea, angajatii asteapta ca liderii companiei in care lucreaza sa le aprecieze corect munca si sa le ofere feedback care sa-i ajute la rezolvarea sarcinilor viitoare. Comunicarea constructiva este un instrument care poate inspira si motiva angajatii, contribuind astfel la reusitele unei companii.

 

Succesul unei afaceri depinde de foarte multi factori, insa, o echipa unita, condusa de un lider empatic ce are cunostinte solide in domeniul in care activeaza, poate fi principalul pion in atingerea obiectivelor profesionale.
 

Sursa foto: fizkes/ Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x