Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute
Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute
de Redactia Manager la 14 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
protectieangajatiliderbusinesssuccesactivitatesiguranta

Modelele de leadership se schimba constant pentru a se plia pe nevoile angajatilor si pe cerintele pietei. A conduce un grup de oameni catre performanta nu este un lucru usor de facut, iar calitatile de lider se vad cel mai bine in situatii critice.

Este deja binecunoscut faptul ca angajatii au nevoie de un anumit mediu pentru a-si desfasura activitatea cat mai bine si pentru a face performanta. De la modul in care este amenajat si iluminat spatiul de lucru pana la atitudinea colegilor si feedback-ul oferit de sefi, toti acesti factori influenteaza eficienta unui angajat si dorinta acestuia de a contribui la succesul afacerii.

 

Rolul cel mai important pentru un business prolific il are liderul. Acesta trebuie sa se asigure ca angajatii sunt multumiti de activitatea pe care o desfasoara, ca se simt in siguranta la job, ca au o relatie buna cu colegii si ca isi doresc sa faca performanta la locul de munca.

 

Modul in care un sef rezolva situatii critice contribuie semnificativ la cultura companiei si la modul in care este privit de subalterni. Pandemia de coronavirus a pus la grea incercare multe companii si multi angajatori au fost nevoiti sa reconfigureze modul de lucru. Astfel de situatii scot cel mai bine la iveala calitatile unui lider si il pot ajuta sa isi creeze o echipa solida si de incredere. Insa, nevoile angajatilor sunt numeroase, iar ei trebuie sa se simta in siguranta la locul de munca si increzatori ca vor fi ajutati cand apar situatii neprevazute.

Sanatatea si siguranta pe primul loc

Orice angajator ar trebui sa puna siguranta si sanatatea angajatilor pe primul loc. In primul rand, spatiul in care isi desfasoara activitatea trebuie sa fie amenajat corespunzator nevoilor angajatilor - cu distanta suficienta intre birouri, cu locuri de relaxare, cu sali de conferinte si dezbateri -  si iluminat corect pentru a nu le afecta starea de sanatate. Pe de alta parte, este important ca, atunci cand merg la job, angajatii sa se simta protejati. Un sistem de alarma, cu camera video si senzor de miscare, pentru a tine la distanta hotii si pentru a descuraja talhariile, este obligatoriu de montat intr-un loc in care isi desfasoara activitatea un grup de oameni.

 

Totodata, igiena este extrem de importanta, cu atat mai mult in aceasta perioada in care numarul cazurilor persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 este intr-o continua crestere. Curatarea podelelor, a scaunelor si a birourilor, spalarea geamurilor, precum si igienizarea clantelor si a obiectelor pe care le ating mai multi angajati sunt masuri esentiale intr-un spatiu de lucru.

 

O alta solutie care i-ar putea proteja pe angajati este programul flexibil. Alternarea lucrului de acasa (telemunca) cu prezenta fizica la birou este o politica adoptata de multe businessuri pentru a pastra distanta sociala si pentru a limita contactul dintre oameni. 

Bunastarea angajatilor, prioritara

Stabilirea unor standarde inalte de comunicare, productivitate si profesionalism este un pas important pentru succesul unei afaceri, dar si pentru bunastarea angajatilor. Este esential insa ca superiorii sa stie sa isi motiveze angajatii atunci cand apar situatii neprevazute si calitatea muncii lor este in scadere sau cand nu mai sunt la fel de eficienti. Atentia la detalii si capacitatea de a identifica problemele si de a gasi solutiile potrivite sunt abilitati pe care un sef bun ar trebui sa le aiba. 

 

De asemenea, angajatii asteapta ca liderii companiei in care lucreaza sa le aprecieze corect munca si sa le ofere feedback care sa-i ajute la rezolvarea sarcinilor viitoare. Comunicarea constructiva este un instrument care poate inspira si motiva angajatii, contribuind astfel la reusitele unei companii.

 

Succesul unei afaceri depinde de foarte multi factori, insa, o echipa unita, condusa de un lider empatic ce are cunostinte solide in domeniul in care activeaza, poate fi principalul pion in atingerea obiectivelor profesionale.
 

Sursa foto: fizkes/ Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Schimbare importanta in pensii! Daca ai sub 2000 de lei, vei primi bani in plus din ianuarie 2025!
Economie

Schimbare importanta in pensii! Daca ai sub 2000 de lei, vei primi bani in plus din ianuarie 2025!

today08 Dec. 2024
Criza economica loveste fermele romanesti: Angajatii sunt concediati pe banda rulanta! Ce urmeaza?
Economie

Criza economica loveste fermele romanesti: Angajatii sunt concediati pe banda rulanta! Ce urmeaza?

today07 Dec. 2024
Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025
Economie

Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025

today06 Dec. 2024
BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Ultimele stiri economice

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale

today06 Dec. 2024
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Companii

Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?

today06 Dec. 2024
Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025
Economie

Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025

today06 Dec. 2024
BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Ultimele stiri economice

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale

today06 Dec. 2024
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Companii

Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?

today06 Dec. 2024
Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul...

Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?

today06 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x