El este managerul care poate vinde orice. Afla-i povestea:
managersuccescompanielactatecornel caramizaru
Cornel Caramizaru este un manager de succes, intrucat conduce cel mai vandut brand de lactate din Romania, Napolact, la varsta de 43 de ani. Acesta poate fi un exemplu pentru noua generatie de manageri romani. In vocabularul sau de business nu exista „cresterea afacerii cu orice pretâ€.
Pana sa ajunga in etapa aceasta, parcursul sau nu a fost deloc usor. Cornel a terminat facultatea de finante in cadrul Universitatii Nicolae Titulescu din Bucuresti si mai apoi a facut un MBA in cadrul The University of Sheffield din Marea Britanie. A lucrat ca manager in mai multe multinationale, unde a invatat cum sa vanda diferite produse, de la bauturi racoritoare la branzeturi.
Parcursul sau profesional:
2001: A debutat ca distributors sales manager East Romania in cadrul producatorului de snackuri Star Food EM, parte a grupului PepsiCo.
2002: A preluat functia de national key accounts manager and export manager in cadrul grupului PepsiCo.
2007: A devenit traditional trade si export sales manager pentru PepsiCo.
2009: A fost numit business development manager east balkans.
2010: A terminat un MBA in cadrul The University of Sheffield.
2011: Paraseste PepsiCo si se angajeaza ca director de vanzari la FrieslandCampina Romania.
2016: Este numit director general al FrieslandCampina Romania, o companie cu vanzari de peste 12 miliarde de euro anual din lactate.
In acest mod, Cornel a acumulat o experienta de vanzari de peste 15 ani si la momentul actual a reusit sa aduca bradul Napolact pe primul loc in topul celor mai vandute marci de lactate din Romania.
”Obiectivul nostru este sa transformam Napolact intr-un brand suficient de mare incat sa sustina toata structura de business pe care o avem azi. Noi investim in principal in brandul Napolact si in brandul Frico. Celelalte branduri din portofoliul companiei au rolul de a ne eficientiza activitatea. Ne dorim ca Napolact sa fie unicul brand din portofoliu care sa acopere toate categoriile de produse, iar Frico sa completeze portofoliul cu branzeturi“, a declarat Cornel Caramizaru.
Ce face pentru a avea succes?
Isi traseaza intotdeauna obiective clare, nu pentru o scurta perioada pe timp, ci pentru urmatorii ani. Crede in produsul sau si foloseste argumente pe care orice om de vanzari ar trebui sa le aiba pentru a-si atrage consumatorii: ”produsul meu este ceea ce-ti trebuie!“.
De asemenea, crede ca foarte important este sa stii ce nevoi are clientul tau. Managerul a declarat ca desi este o concurenta mare pe piata lactatelor, multi nu sunt atenti la dorintele clientului.
”Eu cred foarte mult in potentialul pietei de lactate de a creste. Daca ne uitam la tendintele din societatea locala, vedem ca lactatele pot raspunde la cerinte majore precum cele de a avea o viata sanatoasa, de a trai mai mult, de a fi mai activ. Cred ca, din acest punct de vedere, lactatele se pozitioneaza mult mai bine decat alte categorii din industria alimentara“, a spus Cornel Caramizaru.
Despre viitor
Cornel Caramizaru, managerul brandului Napolact, motorul businessului FrieslandCampina, crede ca romanii in viitor se vor indrepta catre produse naturale, bio.
”Am reusit sa ne tinem departe de tentatia de a lansa multe produse. Daca produsul tau este recunoscut ca autentic, ca un produs simplu, este foarte riscant sa te joci cu aceasta promisiune pe care o faci consumatorului. Poti sa spui <hai sa vedem cat de departe pot sa ajung>, dar noi am ales sa ne extindem in mod controlat, iar aceasta strategie a functionat. Este posibil sa pierdem niste oportunitati in piata, dar incercam sa ramanem consecventi principiilor care stau la baza brandurilor“, declara managerul.
Cornel Caramizaru este primul roman care conduce businessul olandezilor de pe plan local, inlocuindu-l astfel pe Jan Willem Kivits, executivul care a condus businessul FrieslandCampina in Romania in ultimii trei ani.
Citeste si:
De la 1 mai, Christina Verchere isi incepe mandatul de sef al OMV Petrom