In Time, varianta corporatista. Tu ce faci cu timpul tau, il cumperi sau il vinzi angajatorului?
timp libertimp de vanzareconcediucumparare timpcompanii
Vrei mai mult timp pentru a sta la plaja sau ai nevoie de mai multi bani si ai timp liber de vandut? Unele companii permit angajatilor sa vanda si sa cumpere timp, un avantaj care da angajatilor flexibilitatea managerierii propriului timp.
Acesta este o abordare pe care tot mai mult companii o imbratiseaza. Unii angajati pot cumpara mai mult timp pentru a petrece aventura vietii lor sau pentru a-l petrece cu noul nascut, daca este cazul. In schimb, alti angajati isi pot vinde timpul liber pentru a obtine mai multi bani, mai ales daca zilele fac parte din concedii neluate.
“Cand timpul este singurul lucru pe care nu-l ai, acest beneficiu nu costa chiar atat de mult. Aceasta metoda este oferita de angajatorii mai flexibili in gandire”, spune Julie Stich, director de cercetare pentru Fundatia Internationala a Planurilor de Beneficii ale Angajatilor, citata de canalul de stiri News 12, din Hudson Valley.
Un sondaj recent lansat arata ca 9% dintre angajatori permit angajatilor sa isi ia banii pe concediile neluate, in timp ce alti 5% dau voie angajatilor sa isi cumpere mai mult timp liber cu ajutorul unei scheme cu deducere din salariu. Cea mai interesanta metoda apartine altor 7% din companii, care dau voie angajatilor sa doneze timpul liber unei loterii din interior, pentru angajatii care vor mai mult timp liber.
Aceste variante sunt si mai populare printre angajatii care au timp liber platit sau asa ceva combinat cu concediu, concediu medical sau alte astfel de planuri. 52% dintre angajatori spun ca ofera asa ceva, alti 19% ofera optiunea de platire a acestui timp si alte 15% permit donarea timpului. Doar 1% dintre angajatori dau timp nelimitat muncitorilor din companie.
Compania americana USG permite celor 9.000 de angajati pe care-i are sa isi ia maximum o saptamana de timp liber pe langa cel normal de concediu. In cadrul acesteia, mai bine de jumatate dintre angajati si-au cumparat acest timp liber cu pretul unei saptamani de plata, in timp ce doar 5% au cumparat timp de munca.
“Mi-a placut sa am o saptamana in plus de timp liber, dar acum am nevoie de mai multi bani”, spune Nora Kouba, manager in cadrul companiei.
Potrivit purtatorului de cuvant al companiei, datorita acestei scheme, angajatii chiar au inceput sa-si aprecieze timpul pe care-l au.