Incepe constructia Autostrazii Ford. Cat costa si cand va fi gata
drum expres craiova pitestiautostrada craiova pitestiinfrastructura rutierafordinvestitiitrafic
Compania de Drumuri a semnat, luni, contracte cu societatile care urmeaza sa construiasca aproape jumatate din drumul expres Craiova -Pitesti, pana la finele anului 2021.
Drumul expres Craiova - Pitesti - este denumit "Autostrada Ford" ca urmare faptului ca Ford, producatorul de autoturisme care are o fabrica la Craiova, a reclamat in nenumarate randuri faptul ca lipsa infrastructurii rutiere ii impiedica dezvoltarea.
Mai exact, Ford a sustinut ca isi poate dubla capacitatea de productie, ajungand sa fabrice pana la 1.000 de autoturisme pe zi. Nu o face, insa, din cauza ca drumurile din zona nu-i permit sa livreze, in timp util, atat de multe masini.
In aceste conditii, inca din primavara, Ford a inceput sa faca presiuni asupra Guvernului, cerandu-i sa spuna clar cand incepe sa construiasca soseaua care sa-i permita sa faca livrari masive si in cat timp o va termina.
Astfel, Guvernul a fost pus intr-o situatie care necesita o solutie, si a ales-o pe cea mai facila. Va construi ceva, insa nu chiar o autostrada, ci un drum expres. Diferenta dintre cele doua o stim cu totii: o autostrada are cel putin doua benzi de mers pe sens, plus banda de urgenta si parapeti pe mijloc. Drumul expres, in schimb, este doar o sosea cu patru benzi, pe care sensul de mers poate fi alternat, in functie de cat de aglomerat este traficul.
Cine va construi drumul Craiova - Pitesti si cand va fi dat in folosinta
Drumul expres va avea, in total, 120 de kilometri. Pentru construirea primilor 57 au fost semnate, pe data de 3 decembrie, contractele cu societati de profil.
Potrivit informatiilor Companiei de Drumuri, primul tronson de drum, lung de 17,7 kilometri, va fi construit de Tirrena Scavi (Italia) . Aceasta societate va primi 7,8 milioane de euro per kilometru de drum realizat. Nu vor fi, insa, bani castigati usor, in conditiile in care portiunea de sosea este dificil de construit, avand un traseul alcatuit, in proportie de 57%, din curbe. In plus, drumul va mai cuprinde si 5 poduri, dar si 4 pasaje. Cu toate astea, pe acesta portiunue de drum de 17,7 kilometri, soferii ar trebui sa poata circula, incepand din 2022, cu 120 de kilometri pe ora.
Al doilea tronson al drumului expres, lung de aproape 40 de kilometri, va ajunge pana aproape de Slatina si va fi impartit in 2 loturi de 18,5 kilometri si, respectiv, 21,35 kilometri. Intregul tronson va fi construit de Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL. Constructorul va primi 7,6 milioane euro pentru fiecare kilometru de sosea din lotul I si 7,8 milioane euro pentru fiecare kilometru din lotul II.
Lucrarile - care includ proiectarea si constructia efectiva a soselelor - ar urma sa se termine in 36 de luni. Cu alte cuvinte, la finele anului 2021 sau inceputul lui 2022 ar trebui sa putem circula prin zona, evitand aglomeratia din jurul oraselor Bals si Slatina.