Incepe constructia Autostrazii Ford. Cat costa si cand va fi gata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incepe constructia Autostrazii Ford. Cat costa si cand va fi gata
Incepe constructia Autostrazii Ford. Cat costa si cand va fi gata
de Magda Florea la 04 Dec. 2018
Urmareste-ne pe Google News
drum expres craiova pitestiautostrada craiova pitestiinfrastructura rutierafordinvestitiitrafic

Compania de Drumuri a semnat, luni, contracte cu societatile care urmeaza sa construiasca aproape jumatate din drumul expres Craiova -Pitesti, pana la finele anului 2021.

Drumul expres Craiova - Pitesti - este denumit "Autostrada Ford" ca urmare faptului ca Ford, producatorul de autoturisme care are o fabrica la Craiova, a reclamat in nenumarate randuri faptul ca lipsa infrastructurii rutiere ii impiedica dezvoltarea.
 
Mai exact, Ford a sustinut ca isi poate dubla capacitatea de productie, ajungand sa fabrice pana la 1.000 de autoturisme pe zi. Nu o face, insa, din cauza ca drumurile din zona nu-i permit sa livreze, in timp util, atat de multe masini.
 
In aceste conditii, inca din primavara, Ford a inceput sa faca presiuni asupra Guvernului, cerandu-i sa spuna clar cand incepe sa construiasca soseaua care sa-i permita sa faca livrari masive si in cat timp o va termina.
 
Astfel, Guvernul a fost pus intr-o situatie care necesita o solutie, si a ales-o pe cea mai facila. Va construi ceva, insa nu chiar o autostrada, ci un drum expres. Diferenta dintre cele doua o stim cu totii: o autostrada are cel putin doua benzi de mers pe sens, plus banda de urgenta si parapeti pe mijloc. Drumul expres, in schimb, este doar o sosea cu patru benzi, pe care sensul de mers poate fi alternat, in functie de cat de aglomerat este traficul.
 
Ramane de vazut daca solutia gasita de Guvern va  fluidiza traficul in zona.

Citeste si: Curs valutar: Euro si dolarul incep luna in crestere
 

Cine va construi drumul Craiova - Pitesti si cand va fi dat in folosinta

 
Drumul expres va avea, in total, 120 de kilometri. Pentru construirea primilor 57 au fost semnate, pe data de 3 decembrie, contractele cu societati de profil.
 
Potrivit informatiilor Companiei de Drumuri, primul tronson de drum, lung de 17,7 kilometri, va fi construit de Tirrena Scavi (Italia) . Aceasta societate va primi 7,8 milioane de euro per kilometru de drum realizat. Nu vor fi, insa, bani castigati usor, in conditiile in care portiunea de sosea este dificil de construit, avand un traseul alcatuit, in proportie de 57%, din curbe. In plus, drumul va mai cuprinde si 5 poduri, dar si 4 pasaje. Cu toate astea, pe acesta portiunue de drum de 17,7 kilometri, soferii ar trebui sa poata circula, incepand din 2022, cu 120 de kilometri pe ora.
 
Al doilea tronson al drumului expres, lung de aproape 40 de kilometri, va ajunge pana aproape de Slatina si va fi impartit in 2 loturi de 18,5 kilometri si, respectiv, 21,35 kilometri. Intregul tronson va fi construit de Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL. Constructorul va primi 7,6 milioane euro pentru fiecare kilometru de sosea din lotul I si 7,8 milioane euro pentru fiecare kilometru din lotul II.
 
Lucrarile - care includ proiectarea si constructia efectiva a soselelor - ar urma sa se termine in 36 de luni. Cu alte cuvinte, la finele anului 2021 sau inceputul lui 2022 ar trebui sa putem circula prin zona, evitand aglomeratia din jurul oraselor Bals si Slatina. 

Citeste si: Vesti bune pentru sute de mii de romani! Angajatii ar putea sa aiba cate cinci zile libere de Craciun si Revelion

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x