Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Incepe constructia Autostrazii Ford. Cat costa si cand va fi gata


Incepe constructia Autostrazii Ford. Cat costa si cand va fi gata
de la 04 Dec. 2018
Incepe constructia Autostrazii Ford. Cat costa si cand va fi gata
Tags: drum expres craiova pitestiautostrada craiova pitestiinfrastructura rutierafordinvestitiitrafic

Compania de Drumuri a semnat, luni, contracte cu societatile care urmeaza sa construiasca aproape jumatate din drumul expres Craiova -Pitesti, pana la finele anului 2021.


Drumul expres Craiova - Pitesti - este denumit "Autostrada Ford" ca urmare faptului ca Ford, producatorul de autoturisme care are o fabrica la Craiova, a reclamat in nenumarate randuri faptul ca lipsa infrastructurii rutiere ii impiedica dezvoltarea.
 
Mai exact, Ford a sustinut ca isi poate dubla capacitatea de productie, ajungand sa fabrice pana la 1.000 de autoturisme pe zi. Nu o face, insa, din cauza ca drumurile din zona nu-i permit sa livreze, in timp util, atat de multe masini.
 
In aceste conditii, inca din primavara, Ford a inceput sa faca presiuni asupra Guvernului, cerandu-i sa spuna clar cand incepe sa construiasca soseaua care sa-i permita sa faca livrari masive si in cat timp o va termina.
 
Astfel, Guvernul a fost pus intr-o situatie care necesita o solutie, si a ales-o pe cea mai facila. Va construi ceva, insa nu chiar o autostrada, ci un drum expres. Diferenta dintre cele doua o stim cu totii: o autostrada are cel putin doua benzi de mers pe sens, plus banda de urgenta si parapeti pe mijloc. Drumul expres, in schimb, este doar o sosea cu patru benzi, pe care sensul de mers poate fi alternat, in functie de cat de aglomerat este traficul.
 
Ramane de vazut daca solutia gasita de Guvern va  fluidiza traficul in zona.

Citeste si: Curs valutar: Euro si dolarul incep luna in crestere
 

Cine va construi drumul Craiova - Pitesti si cand va fi dat in folosinta

 
Drumul expres va avea, in total, 120 de kilometri. Pentru construirea primilor 57 au fost semnate, pe data de 3 decembrie, contractele cu societati de profil.
 
Potrivit informatiilor Companiei de Drumuri, primul tronson de drum, lung de 17,7 kilometri, va fi construit de Tirrena Scavi (Italia) . Aceasta societate va primi 7,8 milioane de euro per kilometru de drum realizat. Nu vor fi, insa, bani castigati usor, in conditiile in care portiunea de sosea este dificil de construit, avand un traseul alcatuit, in proportie de 57%, din curbe. In plus, drumul va mai cuprinde si 5 poduri, dar si 4 pasaje. Cu toate astea, pe acesta portiunue de drum de 17,7 kilometri, soferii ar trebui sa poata circula, incepand din 2022, cu 120 de kilometri pe ora.
 
Al doilea tronson al drumului expres, lung de aproape 40 de kilometri, va ajunge pana aproape de Slatina si va fi impartit in 2 loturi de 18,5 kilometri si, respectiv, 21,35 kilometri. Intregul tronson va fi construit de Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL. Constructorul va primi 7,6 milioane euro pentru fiecare kilometru de sosea din lotul I si 7,8 milioane euro pentru fiecare kilometru din lotul II.
 
Lucrarile - care includ proiectarea si constructia efectiva a soselelor - ar urma sa se termine in 36 de luni. Cu alte cuvinte, la finele anului 2021 sau inceputul lui 2022 ar trebui sa putem circula prin zona, evitand aglomeratia din jurul oraselor Bals si Slatina. 

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.9 din 5 - 5 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016