Odata cu dezvoltarea tot mai rapida a inteligentei artificiale si a tehnologiei, exista ingrijorari din ce in ce mai mari privind viitorul anumitor locuri de munca. Expertul in afaceri, Lorand Soares Szasz, a elaborat recent o lista a joburilor care ar putea sa dispara in viitorul apropiat. Desi nu toate aceste locuri de munca vor disparea uniform peste tot in lume, tendinta este destul de clara si poate fi observata deja cu ochii liberi de oricine.
Un prim domeniu care este deja afectat de automatizare este contabilitatea primara. Softurile specializate pot efectua mult mai rapid si mai eficient sarcinile de contabilitate decat oamenii, ceea ce face ca multi contabili sa fie in pericol de a isi pierde locul de munca mai devreme sau mai tarziu. “Asta nu inseamna ca nu o sa mai existe nicaieri in lume un contabil care face contabilitate primara, ci o mare majoritate a contabililor care fac contabilitate primara o sa dispara”, a mai adaugat cu aceasta ocazie Lorand Soares Szasz.
Mai departe, in industria logistica, companii precum Amazon utilizeaza deja roboti pentru a manipula si transporta marfa in depozite. In curand, aceste companii prevad ca vor avea depozite complet robotizate, eliminand nevoia de muncitori umani in aceste roluri. "Amazon are 1,6 milioane de angajati, este una dintre cele mai mari companii din lume, are 520 de mii de roboti in acest moment in depozite si pana in 2029, previziunea lor este ca o sa aiba un depozit care sa fie 100% robotizat, adica nu exista niciun om acolo.”, sustine omul de afaceri.
De asemenea, observam cum softurile de traducere au devenit din ce in ce mai eficiente. Exista deja aplicatii care pot traduce in timp real, in multiple limbi, folosind voce sau text. Acest lucru ar putea schimba modul in care lucram cu limbile straine si necesitatea unor traducatori sau interpreti umani. "Eu cred ca vom avea niste ochelari de soare si mergem intr-o tara in cu o limba complet diferita, vorbim in romana, persoana respectiva, cu ochelari, capteaza si cu casti direct in ureche ii traduce ce spun eu in romana", spune Lorand Soares Szasz.
Mai mult, in industria ospitalitatii si a restaurantelor, exista deja roboti specializati in pregatirea anumitor tipuri de mancare, cum ar fi burgerii. Acesti roboti pot fi eficienti si pot inlocui un numar semnificativ de angajati umani. De asemenea, suportul pentru clienti si operatorii de call center sunt vulnerabili la automatizare. Multi operatori de call center sunt inlocuiti treptat de roboti sau programe de inteligenta artificiala, care pot gestiona interactiuni cu clientii mai eficient.
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea