Legea UBER a trecut de Senat cu MODIFICARI IMPORTANTE

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Legea UBER a trecut de Senat cu MODIFICARI IMPORTANTE
Legea UBER a trecut de Senat cu MODIFICARI IMPORTANTE
de Magda Florea la 24 Sep. 2019
Urmareste-ne pe Google News
uberboltyangoridesharinglegea ubertransport alternativtaximetrietaxi

In plenul de luni, Senatul Romaniei a adoptat OUG 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator. OUG adoptata de Senat ca prima camera sesizanta prevede prelungirea termenului de tranzitie pentru persoanele fizice si juridice care deruleaza activitati de transport alternativ de persoane.

Termenul de tranzitie pentru cei care desfasoara activitati de transport alternativ de persoane a fost prelungit de la data de 1 noiembrie 2019, cat era in forma propusa de Guvern, pana la 1 februarie 2020.
 
OUG in cauza va fi dezbatuta de Camera Deputatilor, for decizional in acest caz.

In luna iunie, dupa ce Guvernul a adoptat OUG care reglementeaza activitatea companiilor precum Uber, Bolt sau Yango, Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, a spus ca "ordonanta de Urgenta are in vedere definirea activitatilor de transport alternativ, a modului de efectuare a acestuia si a tuturor actorilor implicati, modalitatea de reglementare a platformelor digitale si a tuturor operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obtinute in urma acestor activitati, atat de conducatorii auto cat si de operatori, cat si stabilirea obligatiilor ce trebuie stabilite de platforme sau de conducatorii auto”.

Citeste si: Motorul economic al Europei si principalul partener al Romaniei este in declin. Gloria Germaniei se stinge
 
Conform noilor prevederi, sunt incluse o serie de conditii obligatorii, de care soferii si companiile de ride-sharing trebuie sa tina cont in mod obligatoriu. Spre exemplu, toti soferii trebuie sa aiba cel putin 21 de ani, sa detina permisiul de conducere categoria B de cel putin doi ani si sa detina aviz psihologic si medical, dar si un certificat de atestare a pregatirii perofesioanel pentru transportul de persoane in regim de inchiriere. 

Totodata, soferii trebuie sa “aiba o tinuta corespunzatoare, un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, sa nu refuze efectuarea cursei in conditiile initial agreate, sa nu solicite plata de catre pasager a unei alte sume de bani in schimbul activitatii de transport efectuate, sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului.” (asta este valabil si pentru taximetristi).

Nu in ultimul rand, platforma digitala trebuie avizata tehnic anual de Ministerul Comunicatiilor.
 
Exista si conditii speciale pe care trebuie sa le indeplineasca masinile destinate activitatii de ride-sharing:
 
-sa aiba maxim 5 locuri, inclusiv locul conducatorului auto;
-sa aiba inspectia tehnica periodica (ITP) realizata la fiecare 6 luni; (in mod normal, ITP-ul se face o data la doi ani pentru masini cu o vechime mai mica de 12 ani)
-la momentul cursei trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei;
-sa detina copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ.
-sa nu fie mai vechi de 15 ani
-autoturismele pot fi in proprietatea soferilor, sau in leasing, or prin inchiriere sau comodat.
-sa fie usor de recunoscut in trafic, prin afisarea unor semne distinctive (un ecuson care sa contina numarul de inmatriculare si denumirea platformei pe care este acceptat autoturismul).


 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x