Fotbalul din Liga 1 poate reprezenta oricand un studiu de caz pentru cei care sunt interesati de fenomenul marketingului sportiv in Romania: de la sponsorizari venite din partea unor companii de renume si pana la pariuri din Campionatul Romaniei promovate puternic in mediul online, fotbalul este astazi mai mult decat un sport. Ramai alaturi de noi pana la final, pentru a afla mai multe informatii interesante despre marketingul sportiv in Romania:
Conform explicatiilor date de speclialisti, aceasta ramura de business determina doua subcategorii foarte bine conturate:
Marketing pentru sport: atunci cand specialistii in marketing sportiv depun eforturi consistente pentru a promova imaginea unui campionat / club / atlet. Efectele unui astfel de efort: mai multi spectatori in tribune, mai multe bilete vandute etc
Marketing prin sport: atunci cand anumite companii devin sponsori ai unui campionat / club / atlet, promovandu-se astfel prin asocierea cu sfera sportului.
In Romania exista o multime de specialisti in marketing sportiv, ce activeaza pe cont propriu in domeniul de activitate mai sus amintit, precum si agentii specializate pe aceasta ramura. Unul dintre cele mai bune exemple de marketing prin sportiv din Romania este dat de handbal (selectionatele nationale de fete si baieti).
Handbalul se bucura mai bine de 5 ani de un suport absolut pe partea de marketing, prin aducerea unor specialisti la federatie din Advertising, PR si Social Media. Ce ii califica pe acestia pentru ocuparea unor pozitii-cheie in cadrul FRH? Raspunsul este unul cat se poate de clar: un mix benefic de pasiune pentru sport si o expertiza de necontestat in marketingul realizat la cel mai inalt nivel.
Un prim pas ar consta in modificarea legislatiei ce reglementeaza sponsorizarile catre cluburi, federatii si jucatori, deoarece textele de lege actuale incurajeaza prea putin companiile sa investeasca in sport. Paradoxal sau nu, companiile (chiar si cele a caror domeniu de activitate nu se intersecteaza cu sportul) dispun de bugete pentru marketing consistente.
Or investitia in sport (din punct de vedere al sponsorizarii) poate fi mica decat cea planificata pentru campanii de publicitate la TV, Radio, OOH, cu rezultate asemanatoare din punct de vedere al audientei si al nivelului ROI (Return of Investment). La polul opus, este de datoria cluburilor si a federatiilor sa gaseasca sponsori ce se adreseaza unui target asemanator, demonstrandu-le companiilor respective potentialul urias determinat de o eventuala asociere: acoperire media foarte buna, imbunatatire a imaginii companiei etc
Multi reprezentati ai cluburilor si federatiilor din Romania mizeaza in mod eronat pe premisa conform careia “Daca nu exista performanta, marketing sportiv este inutil”. Dimpotriva! Asistam astazi la o schimbare clara de paradigma, ce descrie o altfel de relatie intre cele doua: marketingul sportiv determina performantele. Iar aceasta legatura de cauzalitate are la baza o idee simpla: performantele si cresterea jucatorilor tineri se obtine prin investitii in sport: conditii optime de antrenament, program de alimentatie bine pus la punct etc.
Marketingul sportiv trebuie sa vanda un produs extrem de convenabil pentru sponsori, astfel incat companiile sa directioneze bugete de marketing pentru sustinerea perfomantelor sportive. Daca in cazul sportivilor de top, sponsorizarile sunt direct proportionale cu faima acestora, in cazul echipelor cu potential / atletilor tineri, sponzorizarile pot acoperi cu usurinta doar “strictul necesar” cresterii si obtinerii performantelor.
Marketingul sportiv are in Romania un potential de crestere urias, tocmai datorita pasiunii oamenilor pentru sport, indiferent de natura acestuia. Fotbalul, tenisul, handbalul si baschetul pot atrage investitii uriase, pentru popularizarea sportului si dezvoltarea nivelului de competitivitate, oferind in schimb sponsorilor o expunere media asemanatoare celei oferite de alte canale, generand astfel un mix de marketing benefic pentru ambele parti.
Ultimele NOUTATI
Scoateti banii de la saltea si cumparati acum apartamente. Sunt semnale ca urmeaza scumpiri, iar salariile nu vor tine pasul
Guvernul taie TVA-ul in an electoral. Lista produselor care se ieftinesc obligatoriu
3 modalitati prin care un dezvoltator imobiliar poate sa-ti dea teapa cand cumperi o locuinta in faza de proiect
Creditele in euro devin din nou accesibile romanilor. Dobanzile sunt taiate, vesti mari pentru cei cu datorii
Partenerii nostri
Numirea unui salariat ca vicepresedinte. Contractul individual de munca se suspenda?
CNPP - cati pensionari beneficiaza de pensie de serviciu? Conditii necesare
Rezervele: ce reprezinta, functiunea contului 106 si exemplu practic
[Ghid ANAF] Amnistie fiscala 2024: Cine beneficiaza, ce facilitati se acorda si pasi de urmat
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Te-ar putea interesa si
3 modalitati prin care un dezvoltator imobiliar poate sa-ti dea teapa cand cumperi o locuinta in faza de proiect
Creditele in euro devin din nou accesibile romanilor. Dobanzile sunt taiate, vesti mari pentru cei cu datorii