Mediul de business romanesc, lovit de o noua provocare: managerii, pusi in fata unor situatii din care pot iesi, doar crescand BUGETUL
competitive intelligencelipsa predictibilitatemanageri
Mediul de business romanesc sufera, si in 2022, de pe urma lipsei de predictibilitate la nivel socio-economic. In acest context lipsit de orizonturi, managerii nostri se vad pusi in fata unei situatii a carei rezolvare o reprezinta doar majorarea bugetelor pentru serviciile de competitive intelligence.
Conform unei analize recent efectuate in randul firmelor care activeaza la noi in tara, se pare ca foarte multe dintre acestea vor creste bugetele pentru servicii de de competitive intelligence. In general, sunt asteptate cresteri cu 20% ale bugetelor alocate catre aceasta directie, dar managerii sunt convinsi ca merita bani, in conditiile in care provocarile pentru mediul de afaceri sunt uriase si domina foarte multe planuri.
Pe de-o parte, firmele se confrunta cu incertitudini legate de evolutia crizei sanitare, iar de aici deriva cele mai mari riscuri. Pe de alta, nu sunt clare lucrurile nici in privinta
pietei muncii, iar despre zona economica si politica nici nu mai e nevoie sa amintim. Un alt factor de risc il reprezinta
atacurile cibernetice. Expertii in securitate cibernetica au avertizat, inca de la finele lui 2021, ca antreprenorii ar trebui sa se pregateasca de o crestere exponentiala a numarului acestor atacuri, in anul care tocmai a inceput.
De asemenea, cresterea bugetelor vine si pe fondul scaderii tolerantei la risc din partea companiilor si din nevoia acestora de protectie suplimentara, intr-o piata in care au loc schimbari foarte rapide, dar si a constientizarii intr-o mai mare masura din partea conducerii companiilor multinationale a valorii adaugate ce poate fi obtinuta prin intermediul unor astfel de servicii, potrivit unei analize a Corporate Intelligence Agency, companie de management al riscului dedicata mediului de afaceri.
"Anul 2022 ne-a aratat deja ca aduce multiple provocari"
"Strategiile pe care le vom implementa anul acesta, pentru clientii nostri, tin cont de suplimentari ale bugetelor pentru serviciile de competitive intelligence cu valori cuprinse intre 28% si 110%. La nivelul intregii piete estimam un avans de 20% in bugetele investite pentru servicii de competitive intelligence.
Anul 2022 ne-a aratat deja ca aduce multiple provocari, intr-o perioada cu un grad ridicat de incertitudine, ce interfereaza cu stabilitatea mediului de afaceri in ansamblul sau, dar si cu dezvoltarea majoritatii companiilor din piata.
Ne asteptam la mai multe solicitari de servicii si operatiuni specifice cu grad de complexitate ridicat, din partea clientilor deja existenti, dar si la o crestere a proiectelor pilot cu parteneri noi, care isi doresc, intr-o prima faza, sa testeze o serie de solutii la care nu au mai apelat pana acum, pentru a putea stabili, pe baza rezultatelor obtinute, daca li se potrivesc", spune Gabriel Zgunea, CEO Corporate Intelligence Agency, mentionand ca notiunea de risc in afaceri este inseparabil legata de rentabilitate, iar rezultatele unei companii sunt, cel mai adesea, influentate de evenimentele neprevazute care insotesc activitatea acesteia.